Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömillä on väärä koulutus

Vierailija
17.07.2024 |

Ei merkantin tai merkonomin papereilla töihin pääse, kokeilkaa kauppakorkeakoulua sen sijaan. Myös juristin, lääkärin ja DI:n koulutuksille riittää kysyntää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. DI

Vierailija
2/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

T. Työtön laitoshuoltaja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustuki auttoi vaihtamaan. Hallitus sen viisaudessaan lopetti.

Vierailija
4/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä 58 vuoden iässä enää kokeilla mitään koulutuksia. Olen maisteri, mutten muka kelpaa mihinkään enää. 

Vierailija
5/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tästäkö yhtäkkiä opiskelemaan juristiksi, lääkäriksi tai DI:ksi? Millä rahalla?

Vierailija
6/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni, joka on DI, on työtön. Syy ei ole mikään muu kuin ikäsyrjintä. 

Vierailija
7/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Olisiko muita hyviä neuvoja?

T. työtön KTM

Vierailija
8/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein nopein keino hankkia uusi koulutus ja työllistyä on hakea lähihoitajan opintoihin, mutta ei sekään ala kaikille sovi.

Vierailija
9/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa tämän myös te-toimiston päättäville virkamiehille?

Heidän mielestään esim. tradenomin koulutuksen suorittanut ei saa opiskella omaehtoisella tuella 2 vuotta kauppatieteiden maisteriksi, mutta ehdottavat tälle kirjanpitäjän ammattikoulututkinnon suorittamista johon kuluu se sama 2 vuotta.

Vierailija
10/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska mitään muita ammatinharjoittajiahan ei yhteiskunta tosiaan tarvitse... huokaus.

Vierailija
11/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muutenkaan ehtisi ihan 15kk:ssa lukea lääkäriksi eli ihan sama:

"Työntekijät ja yrittäjät voivat hyödyntää aikuiskoulutustukea uransa aikana yksiin tai useampiin opintoihin yhteensä 15 tukikuukauden ajan"

Vierailija
12/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä 58 vuoden iässä enää kokeilla mitään koulutuksia. Olen maisteri, mutten muka kelpaa mihinkään enää. 

Varmaan humanisti tai filosofi?

Vierailija
13/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, tästäkö yhtäkkiä opiskelemaan juristiksi, lääkäriksi tai DI:ksi? Millä rahalla?

Opintotuella ja lainalla kuten me muutkin tehtiin

Vierailija
14/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä, kun korona tuhosi ravintola- ja matkailualan, kiinan nettikaupat kivijalkaliikkeet, sota rakentamisalan ja vihreä siirtymä muun teollisuuden, niin tokihan aika monella on vain väärä koulutus. Harmi ettei kaikki voi olla lääkäreitä ja sairaanhoitajia, toki heidän palkan maksaa veronmaksajat, eli mielellään heitäkin pitäisi vähentää. Pitäisikö kaikkien vain olla sijoittajia? Tai asianajajia?

Vierailija
15/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas, ihanko itse uskot keksineesu tai olisiko parempi sania, että oivaltaneesi tuon kertomasi havainnon Ap. Kas kun me muut emme ole ikinä tulleet tällaista havainneeksi. 

T. Työtön maisteri

Vierailija
16/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan humanisti tai filosofi?

Ihan vaan tiedoksi, että suurin osa heistäkin työllistyy.

Vierailija
17/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain rupunen opisto-insinööri ja tienaan 7000€/kk.

Vierailija
18/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas taas, ihanko itse uskot keksineesu tai olisiko parempi sania, että oivaltaneesi tuon kertomasi havainnon Ap. Kas kun me muut emme ole ikinä tulleet tällaista havainneeksi. 

T. Työtön maisteri

Miksi sitten lue lisää vaikka ekonomiksi?

Vierailija
19/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muutenkaan ehtisi ihan 15kk:ssa lukea lääkäriksi eli ihan sama:

"Työntekijät ja yrittäjät voivat hyödyntää aikuiskoulutustukea uransa aikana yksiin tai useampiin opintoihin yhteensä 15 tukikuukauden ajan"

No minä olen tuota käyttänyt kerran hieman yli 30 vuotiaana ja reilu 20 vuotta sitten. Sen jälkeen olenkin ollut vakituisessa työssä.

Vierailija
20/31 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä, kun korona tuhosi ravintola- ja matkailualan, kiinan nettikaupat kivijalkaliikkeet, sota rakentamisalan ja vihreä siirtymä muun teollisuuden, niin tokihan aika monella on vain väärä koulutus. Harmi ettei kaikki voi olla lääkäreitä ja sairaanhoitajia, toki heidän palkan maksaa veronmaksajat, eli mielellään heitäkin pitäisi vähentää. Pitäisikö kaikkien vain olla sijoittajia? Tai asianajajia?

Halpatyövoima on myös polkenut monien alojen palkat niin alas ettei suomalaista voi palkata koska hän on liian kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän