Muistoja 1980 luvun alusta ylä-asteelta
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa kun tällä palstalla aina valehdellaan! 80-luvulla muka yläasteella käytiin kuussa! HAH! Luuletteks te et mä kaikkee uskon?
Missä niin väietetään
Minä nyrkitin persvittuani koulun vessassa niin että lotisi ja pääs pierut (olin opettaja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli se Nälkäpäivä koulujen käytäntöihin. Päivän ruoka lähetettiin n**kereille Afrikkaan...
Nykyään ei tarvitse lähetellä nekelle mitään: nekke raahataan Suomeen lihapatijen ääreen.
Vaikea olisi ollut 80-luvulla kuvutella, että tänne löntystellään Afrikasta ihan tuosta vaan oli sopimuksia tai ei...
Eikö sun pitäs jo löntystellä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Tuli se Nälkäpäivä koulujen käytäntöihin. Päivän ruoka lähetettiin n**kereille Afrikkaan...
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei tarvitse lähetellä nekelle mitään: nekke raahataan Suomeen lihapatijen ääreen.
Vaikea olisi ollut 80-luvulla kuvutella, että tänne löntystellään Afrikasta ihan tuosta vaan oli sopimuksia tai ei...
Eikö sun pitäs jo löntystellä töihin?
Ai niin, teitä neken perään itkeviä vihervassujakaan ei ollut vielä keksitty.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä käyneet kuussa ne nälkäiset n**keritkään! On ihan saatanan saletti. Turha mua koittaa kusettaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä käyneet kuussa ne nälkäiset n**keritkään! On ihan saatanan saletti. Turha mua koittaa kusettaa!
Niinpä. Sinun kusetus ei onnistu muuten kun olisi päähäsi hana laitettava ja siitä laskettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuu kuuluu kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Kouluruoka oli pizzaa; kebakkoja yms. Liikuntatunneilla käytiin ratsastamassa, golfaamassa, laskettelemassa eikä ne maksaneet oppilaalle mitään. Oli tukioppilaat ja ne valittiin niin, että reppana sai jonkun jääkiekkojoukkueen kapteenin tai cheerleaderin eikä kukaan uskaltanut sitten kiusata reppanaa, kun olisi joutunut sitten sen tukioppilaan silmätikuksi.
Totta.
Markot ja Sarit oli matikassa ja enkussa keskipitkällä tai suppealla äly ei riittänyt lukioon
Menin yläasteelle 1987 ja meilläkin oli jotain tukioppilaita, mutta en nähnyt heitä juuri koskaan, olisivatko parisen kertaa käyneet jonkin opon tms. tunnin pitämässä, lähinnä vaan paskaa jauhamassa.
Moonbootseja on kai kahdenlaisia? Ne alkuperäiset on folion näköistä muovia ja 89-90 tuli ne isot pyöreät ja värikkäät.
Vierailija kirjoitti:
Ottiko tytöt 80-luvun alussa kakkoseen?
Otti, mutta 90-luvulla ne vasta innostui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluruoka oli pizzaa; kebakkoja yms. Liikuntatunneilla käytiin ratsastamassa, golfaamassa, laskettelemassa eikä ne maksaneet oppilaalle mitään. Oli tukioppilaat ja ne valittiin niin, että reppana sai jonkun jääkiekkojoukkueen kapteenin tai cheerleaderin eikä kukaan uskaltanut sitten kiusata reppanaa, kun olisi joutunut sitten sen tukioppilaan silmätikuksi.
Totta.
Mepä käytiin yläasteella 80-luvun lopulla teatterissakin, vai olikohan se jo 1990 kevättä, jokatapauksessa bussimatka naapurikaupungin teatteriin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko aidot kuukengät mutta äiti ne sitten kävi maksamassa, olin ostanut aina vaatteet, kengät ja päähineet laskulle tuttuun kauppaan.
Meillä oli sama.
sahattiin yksi yö rehtorin istuttama vaahtera koulun edestä, hitoo mikä kalabaliikki siitä syntyi. Ei jääty kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ruokalassa oli julisteita joissa laihat biafralaiset lapset tuijottivat syyttävästi isoilla kärpästen riivaamilla silmillään.
Ski-doot tai mukk-pakk talvisaappaat irroitettavilla huopa-sisäkenkillä.