Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää mitä vain masentuneelta 22-vuotiaalta

Vierailija
16.07.2024 |

Masennus aaltoilee, nyt taas on tunteeton ja epätoivoinen ajanjakso. Voisipa joku muistuttaa iloisista päivistä ja antaa toivoa synkkyyden mustaan syliin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt piristää mieltäsi vaikkapa komediasarjoja katsomalla?

Vierailija
2/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä komediasarjat alkavat ahdistamaan lisää. En oikein pidä siitä huumorista mitä niissä usein viljellään. Jotkut draamakomediat voivat olla piristäviä tai hauskoja.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeletko tai oletko töissä?

Vierailija
4/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni tuossa iässä psykottiseen masennukseen asti. Paranin siitä eikä ole yhtä pahana uusiutunut. Aaltoilee yhä mutta kestän kun ajattelen että pahimmasta olen jo selvinnyt. Ei minulla kysyttävää ole mutta ehkä sinullakin ne iloiset päivät on vielä edessä.

Vierailija
5/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä komediasarjat alkavat ahdistamaan lisää. En oikein pidä siitä huumorista mitä niissä usein viljellään. Jotkut draamakomediat voivat olla piristäviä tai hauskoja.

-ap

Se on muuten totta että masennusjaksoilla komediat on vain ärsyttäviä tai saattaa jopa saada vihaisemmaksi. Nekin sentään tunteita niin kai se on jotain.

Vierailija
6/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Katso sitten niitä tai vaikka hyvin tehtyjä dokumentteja. Ymmärrän, ettei masentuneena jaksa mitkään "hassunhauskat" ohjelmat kiinnostaa.

Vierailija
7/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeletko tai oletko töissä?

Opiskelen lukiota loppuun, olen sen ohella "tukihenkilö" tällä hetkellä vain yhdelle nuorelle. Tukihenkilönä oleminen on arvokasta ja tärkeää, mutta tuntuu että tarvitsisin itsekin tukea nyt elämääni paljon enemmän.

-ap

Vierailija
8/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut onnelliseksi ja nauramaan? Oletko luova mitenkään?

Vierailija
9/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Katso sitten niitä tai vaikka hyvin tehtyjä dokumentteja. Ymmärrän, ettei masentuneena jaksa mitkään "hassunhauskat" ohjelmat kiinnostaa.

In Bruges on hyvä! 

Vierailija
10/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni tuossa iässä psykottiseen masennukseen asti. Paranin siitä eikä ole yhtä pahana uusiutunut. Aaltoilee yhä mutta kestän kun ajattelen että pahimmasta olen jo selvinnyt. Ei minulla kysyttävää ole mutta ehkä sinullakin ne iloiset päivät on vielä edessä.

Hyvä kuulla että olet selviytynyt pahimman yli! Itselläni pahin elämänjakso oli ehkä parisen vuotta sitten. Siksi ehkä pelkään masennuksen uusiutumista, koska en millään jaksaisi käydä painajaista yhä uudelleen ja uudelleen läpi. Siksi yritän muistutella itseäni iloisista ajoista.

-ap

Vierailija
11/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kiitos vinkeistä. Dokumentit, varsinkin luontodokumentit ovat piristäviä. Pitäisi mennä itsekin luontoon. 

-ap

Vierailija
12/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVERYTHING WILL BE OKAY.I PROMISE.  -GOD

Vierailija
13/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että vaikkapa jonkun poliitikon salamurhaaminen voisi piristää mieltäsi?

Vierailija
14/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tässä muutamia poimintoja Areenasta, joihin kannattaa tutustua:

https://areena.yle.fi/1-673226

https://areena.yle.fi/1-673506

https://areena.yle.fi/1-62647167

https://areena.yle.fi/1-63158662

https://areena.yle.fi/1-66912371

Nuo omia suosikkejani. Saa vähän muuta ja uutta ajateltavaa. T. Masentunut N45

Vierailija
15/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut onnelliseksi ja nauramaan? Oletko luova mitenkään?

Hyvä kysymys. Olen onnellisin mökillä luonnon ympäröimänä, läheisten ihmisten kanssa tai oikeastaan missä vain, sillä perusluonteeltani olen kyllä aika elämäniloinen. Mutta toisaalta olen myös tämmöinen aika herkkä ja hauras, vähän pelokas.

Olen kai melko luova. En ole määritellyt itseäni sillä tavalla minkäänlaiseksi, koska en oikeastaan tiedä voiko niin tehdä. Ehkä olen luova, omasta ja muidenkin mielestä. Olen vähän haahuileva persoonaltani ja jollain tavalla etäinen, mutta samalla monien mielestä lämmin.

-ap

Vierailija
16/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kiitos vinkeistä. Dokumentit, varsinkin luontodokumentit ovat piristäviä. Pitäisi mennä itsekin luontoon. 

-ap

Aina kannattaa mennä luontoon! Lähiluontokin piristää.

Vierailija
17/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVERYTHING WILL BE OKAY.I PROMISE.  -GOD

Kiitos. :)

-ap

Vierailija
18/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kuulla että olet selviytynyt pahimman yli! Itselläni pahin elämänjakso oli ehkä parisen vuotta sitten. Siksi ehkä pelkään masennuksen uusiutumista, koska en millään jaksaisi käydä painajaista yhä uudelleen ja uudelleen läpi. Siksi yritän muistutella itseäni iloisista ajoista.

-ap

Minulla on bipolaarinen, se oikeasti auttaa että syvissä kuopissa muistutan itseäni että suunta kyllä vaihtuu lopulta. Olen käsittänyt että masentuneen tila on kuitenkin erilainen vaikka samoilla termeillä näitä käsitellään.

Oletko missään vaiheessa ollut minkään avun piirissä? Minä löysin lopulta hyvän lääkärin joka pitää lääkeannokset pieninä, sellaisia "auttaa maksamaan" enemmän kuin että lääkitsee vihannekseksi.

Vierailija
19/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että vaikkapa jonkun poliitikon salamurhaaminen voisi piristää mieltäsi?

Joskus on käynyt mielessä, mutta ehkä en ole ollut täysin toisissani. En usko, että kenenkään murha voisi oikeasti piristää.

-ap

Vierailija
20/36 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä 22-vuotias Suomeen hyvinvoinnin keskelle syntynyt, elämäsä vielä täysin kokematon nuori voi olla masentunut? Miten ulkomailta tulleissa nuorissa ei masennus ole yhtä levinnyt, vaikka kokemukset ja arki Suomessa ovat monta kertaa rankempia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän