Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^*¤*^SYYS04 WIIKKIS^*¤*^

03.02.2007 |

Eikö meillä tosiaankaan ollut pinoa vielä tähän aikaan.

Öttis

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9498861&p=1&tmode=1&smode…

Mies töissä ja ei mitään tekemistä. Autokin on hänellä niin empä kovin kauksi ainakaan jaksa lähteä.

Soitin th.lle eilennä tuosta Veetin puheesta. Ei puhe ole juurikaan kehittynyt. Me miehen kanssa hyvin ymmärretään mitä Veeti milloinkin tarkoittaa. On Veetillä joitakin sanoja mitä sanoo tosi selkeesti, mutta suurimmaksi osaksi sanoo edelleen sanasta vain ensimmäisen tavun. Th laittoi lähetteen puheterapeutille. Ihan hyvä siellä päästä käymään.

Nyt lapsukaisia pukemaan. Ovat yöpuvuissa vielä.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
2/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on pinossa hiljaista. Minä melkein torkahdin tunti sitten tuohon sängylle ja yritin siirtyä omaan sänkyyn jatkaan unia muttei siitä enää mitään tullut. Siinä välissä mies hoiteli Onnin päiväunille ja Onni kävi sitten aika monta kertaa mun luona. TUlee aina isiä pakoon, iso paha isi:)

Eilinen meni loistavasti ilman päikkyjä. Jippii, olen oppinut oleen stressaamatta unista. No, joskus vaikka Onni nukkuis pitkään, se vaatii päikyt. Nyt ei tarvinut ja nukahti hyvin klo 21. Mikä ihmeellisintä, nukkui heräämättä yön mutta ei sentään sitä sääntöä rikkonut, että nukkuu lyhyemmän yön, jos päikyt jäänyt välistä. Tänään siis herättiin 7 aikaan. Ja illalla meni myöhälle kun katsottiin Capote -leffa ja nautin punkkua piiitkästä aikaa. Vaikka siitä tulee, yhdestäkin lasillisesta, aina pää kipeäksi. Ei ihminen opi koskaan.

Tänään pitää mennä hiihtämään. Kunhan Onska herää, lähdetään mummulaan niin päästään sitten yhdessä miehen kanssa. Niin miehen, joka IHME JA KUMMA muisti aamulla, että on kihlajaispäivä:) Siis onnitteli, ei mitään sen kummempaa mutta en minä mitään odottanutkaan. Pääasia, että muisti.

Ja sen jälkeen sitten ollaankin taas mökötetty. TUli anoppi puheeksi ja eihän sitä muuta tarvi, kun meille tulee riita.

Onnea Kukkuun Kaunokaiselle uudesta taidosta!

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani piipahtivat tuomassa pestyt ja silitetyt äitiyspakkauksen vaatteet ja veivät Vennan mennessään mummolaan. Sopi meille mainiosti :) Itse poden täällä migreeniä, yöllä valvoin klo 3-6 ja sen jälkeen torkuin levottomasti. Äsken nukahdin ehkä 15 minuutiksi kun mies silitteli ja hieroi hartioita. Päänsärky sitkeässä, kun ei voi mitään kunnon lääkettä käyttää.

Alkaa olla mieli kypsä synnyttämään, mökkihöperyys uhkaa kun ei näitten liitoskipujen kanssa pysty tekemään oikeastaan mitään. Nyt on lisäksi alkanut turvotella, eilisaamusta oli pamahtanut pari kiloa painoa lisää. Masuneito potkii kylkiluihin. Vielä viikko sitten olin sitä mieltä että vauva on helppohoitoinen tuolla masussa, mutta niin se vaan luonto hoitaa asiat, että ei huvita ikuisesti olla raskaana.

Ostettiin eilen tallentava digiboksi ja ehdittiin se laitos sekä koko Welho manata, kunnes tekninen tukihenkilömme eli pikkuveljeni kysäisi, että onhan teillä antennijohto kunnolla kiinni. Kuva säröili ja hajosi sellaisiksi jättipikseleiksi, nyt näkyy kunnolla. Aika helposti korjattu ;) Voi ruveta Vennalle kivoimmat lastenohjelmat nauhoittamaan. Pitäisi vielä opetella käyttämään sitä tallennusta. Meillähän on niinpäin, että minä hoidan nuo tekniset asiat veljeni tuella, miehellä on sellainen käänteinen Midaksen kosketus tekniikkaan liittyen - jos mies jotain yrittää asentaa tms, niin ei taatusti enää toimi.

Taas on oma napa paras napa - mitäköhän kommetoitavaa pinoissa on viime päivinä ollut?

Öttiksen seisomalautakokemuksista olen lukenut kiinnostuneena, Vennakin on alkanut sellaisia katoamissyöksyjä tuolla liikenteessä ollessa harrastaa että jotkut valjaat ois tarpeen :(

Mersun typykällä on hyvät sisiliskojutut :D Venna on nyt oivaltanut että hänestä tulee isosisko, ja äitin mahassa on pikkusisko. Aikaisemmin se meni niin, että Vennan mahasta tulee isosisko. Kovasti Venna haluaa lukea vauvantuloon liittyviä kirjoja (suosikki on Sanna ja pikkuveli) ja nukkea alkanut hoitaa paljon enemmän kuin ennen. Äitiyspakkauksen levittäisi ympäriinsä monta kertaa päivässä, kun on niin kivoja pikkuvaatteita.

Tuo sähköposti on kyllä ihan vihoviimeinen. Nyt ei tuu edes mitään huoltoilmoitusta, ihan kuin koko palvelin ois vain lakannut olemasta. Hankalaa, kun kaikki osoitteetkin on tallessa vain siellä postissa, siksi en mm. Yniäiselle pysty lähettämään s-postitse pyyntöä vaihtaa osoitetta :( Kiinnostaisi kovasti ne keittiökuvat!! Meilläkin ois eteinen ideointia vailla, mehän voitaisiin spostiin perustaa sellainen sisustuspalvelu toisillemme, eikö? Kun kerran kaikki muutkin asiat tällä porukalla hoituu niin miksi ei sisustuksetkin!

Pittee mennä syömään. Mies vilahti treeneihin, vaikka anelin että ois jäänyt kotiin minua turvonnutta pallomahaa hellimään :) Mutta eipä oo hullumpaa tämä ihan itsekseen oleilukaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

- tea H35+2 -

Vierailija
4/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneiden aamutoimet venyy, vaikka aikaisin herätään. Sitten päästään liikkeelle niin, että lounasaika tulee kesken kaiken. Minä en jaksa jäädä miettimään aina syitä aikatauluongelmille, vaan mielummin ratkaisen ongelman. Tällä kertaa Hesburger valmisti meidän lounaan. Enkä aio kärsiä omantunnontuskista sen takia.

Käytiin kattomassa mulle laskettelusuksia. Pitäis hankkia uudet. Huomenna mennään sinne Messilään ja minä hiihtokouluun uutta oppimaan (20v lasketelleena). Eniten kaipaan kuitenkin vinkkejä suksien hankintaan. Eli vielä en tarkotuksella ostanut mitään. Hesen lounaan jälkeen mentiin vielä puistoon, kun se oli alunperin tarkoituskin. Siellä vaan pienempi tietty väänsi kakan housuun, joten lyhyeksi jäi puistoilu. Ihan hyvä näin. Nyt vois kattoa päivän elokuvan, siis lapset. Meille vanhemmille pieni lepohetki:)

TiPiltä onkin pitänyt kysyä, että onko tilanne yhtään parempi miehen kanssa? Meillä nyt näyttää oikeasti ihan hyvältä. Pelkään vaan, että kohta taas tulee jotain joka pilaa kaiken. Millähän sais molemmat todella muistamaan sen, että pitää tsempata vaan ja näin alkuun vaikka väkisin.

Tulen näillä näkymin Ouluun sillon kuun vaihteessa. Opiskelujutut ei ole sen kummemmin selvinneet, siis aikataulut. Postia odottelen kouluttajalta. Viime viikolla oli niitä laittamassa postiin, mutta kumman kauan kestää.

Viikonloppuja!

T: Ynis

Vierailija
5/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut jos haluaa vaihtaa osotetta, niin toimikaa ripeästi, että saisin sitten loput yhtä aikaa vaihdettua. En kuitenkaan viitsis joka päivä osotteita päivitellä:)

Vierailija
6/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta kotiuduttu. Lähdettiin rattailla ja seisomalaudalla tohon lähikauppaan. En jaksanut tuplia raahata Venla sylissä hissiin ja sitten kasata niitä tuossa alhaalla ja sitten takas tullessa ois ollu sama homma. Pitääkin olla niin pieni hissi ettei sinne mahdu. Meillä ei rattaita rappuun voi jättää ja mitään säilytystilaakaan niille ei ole. Kas kummaa Veeti pysyi koko kaupassa olo ajankin nätisti laudalla. Ei kertaakaan edes yrittänyt karata. Välillä näköjään käyttäytyy ja välillä ei. Siltikään en tota lähikauppaa pidemmälle lähde ilma tuplia.

No kaupassa jouduttiin kahdesti käymään kun Veetin pehmolelu koira oli tippunut ja kotimatkalla alkoi sitä itkemään. Pika pikaa takaisin kauppaan ja onneksi se löytyi. Se on Veetin yks rakkaimmista pehmoleluista. Ostin sen jo silloin raskausaikana Veetille.

Mä vaihdoin silloin keväällä sen kuntalaisen sähköpostin pois kun tuntu että siinä oli aina ongelmia.

Nyt ruokaa tekemään, kamala nälkä.

Öttis

Vierailija
7/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinen ilta meni kivasti. Suojakeli ja paljon lunta. Mies viihdytti flunssaista Rosaa sisällä ja minä ja Sini kaivoimme tunneleita lumikasoihin ulkona. Oli mukavaa puuhaa. Yleensä ei ulkoilla kuin aamuisin, kun Rosa ei enää nuku pitkiä toisia päikkäreitä. Rosa kyllä jo nousee ilman tukea seisomaan ja menee tietenkin puita pitkin. Kait kun oppii kävelemään, niin viihtyy sitten ulkosallakin meidän kanssa puuhaillessa.

Ensimmäinen kunnon työviikko oli aika raskas. Töissä viihdyin ja jne mutta arjen sujuminen kotosalla kangerteli. Vanhoja kotityökuvioita ja tapoja toimia on pakko muuttaa. Yöllä minulta napsahti pinna poikki n. klo 4 aikaan kun olin pari tuntia valvonut Rosan kanssa, mies kuuli kunniansa. Viikko menikin alle 5h pätkittäisillä yöunilla niin.... Joillekin teistä se on arkea, mutta minä en kestä niin lyhyitä yöunia pitkään, etenkään kun ei ole mahdollisuutta ottaa päikkäreitä. Jonkinlainen uusi malli toimissamme saatiin miehen kanssa äsken mietittyä. Toivottavasti uudet roolit ja toimintatavat löytävät nopeasti paikkansa.

Tealle jaksuja loppuraskauteen! Ja liitoskipuihin!! Kamalaa kun kaikki likkuminen sattuu.

Sähköposti pimento on tylsää!!! Töissä tietsikkaheppumme lupasi aktivoida minulle talon sähköpostiosoitteen. Saan tunnukset ensi viikolla joten laitan sitten osoitteeni Ynikselle, vaikka tekstarina. Jep, meillä töissä vanhanaikainen systeemi. Kaikki tärkeät asiat tulevat edelleen ilmoitustaululle. :-)

Sini heräsi päikkäreiltä. Nukkuu nykyisin vain tunnin päikkärit, tunti päikkäreistä jäi pois reilu viikko sitten.

Lila75, Sini 2v4kk ja Rosa pian 11kk

Vierailija
8/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerppu. Meillä kaapissa olevat Nutrit vanhenevat 26.10.07, eli ei taida olla järkeä vaihtaa näitä. Täytyy katsoa maaliskuussa, kun saamme ostaa nutria seuraavaksi, että mikä niissä on päiväys. Tämä nutrit on ostettu joulukuussa, onkohan ne seuraavatkin Nutrit samaa erää, joissa päiväys on sama?? Toivottavasti ei, silloin mekin olemme pahassa pulassa. Apteekkimme on tilannut tukusta joulukuussa meillä kaapissa olevat Nutrit. Pari viikkoa myöhemmin tilasivat 100 purkia lisää, meitä varten, apteekkiin. Eli nähtävästi päiväyksiä ei paljoa tule lisää, uudessakaan erässä. :-/

Kukkaselle onnea uudesta taidosta!

Lila75

Vierailija
9/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista kihlajaispäivää TiPille ja miehelleen!

Lumimyräkkä jyllää ulkona. Kävimme aamupäivällä " cityssä" , kun esikoinen halusi ostaa itselleen synttärilahjan jälkikäteen. Sai vanhemmiltani 40 ¿ ja kiire oli päästä niitä tuhlaamaan. en toki antanut kaikkia leluihin pistää, vaan osti itselleen Bioniclen lisäksi myös uudet rukkaset. Tyttö-keskimmäinenkin tuhlasi omaa rahaansa (joka on tainnut olla jo toista vuotta säästössä) ja ylpeänä kaivoi kauniista keltaisesta lompakostaan rahat ostaakseen keltaisen " Tyttöjen oman pelin" (on sellainen pieni juttu, johon voi mm. kirjoittaa muistiinpanoja ja jolla voi pelata. tamagochin näköinen, läpällinen).

On pitänyt jo aiemmin kommentoida tuota ekaluokkalaisen uhmaa.Sitä tosiaan on meilläkin. Tosin tyttö on aina ollut melko uhmaisa. Aika monesta asiasta on kättä väännetty. Aivan kauhulla odotan tulevaa murrosikää...

Ulkoilimme tuolla myräkässä koiran ja Antsan kanssa (isommat ulkoilivat omiaan). Ensi Antsa käveli, mutta sitten vedin poikaa pulkassa. Pulkka ei luistanut ollenkaan ja lopulta olimme kiikkerällä metsäpolulla paksun lumen seassa, eikä pulkka pysynyt polulla ollenkaan. Antsa huusi ärtyisenä (nukahti nimittäin kauppamatkalla 15 min, eikä sitten enää päiväunia nukkunutkaan) ja pyllähteli lumeen tasaisin väliajoin. Tulipa taas hyötyurheiltua.

Mukavaa viikonlopun jatkoa siskot!

Saamuska♥

Vierailija
10/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yniksen kuvat ei kyllä ole tulleet.

Aamulla käytiin kalassa tulos 5 haukea (yksi yli 2kilonen) + made + kuha. Nyt on sitten syöty kalaa ja syödään vielä pitkään. (ollaan taas mun vanhemmilla, Mies lähti jotain ralli juttua kattomaan)

Päivemmällä Ee hiihteli vähän, kovasti ylpeili pulkassa istuvalle pikkuveljelle kuinka taitava on.

Meillä käytössä vaan seisomalauta. Tuplarattaissa ei pysynyt Ee ollenkaan ja kokoajan könys Aan päälle tai huito tai jotain sitten hyppi ja pomppi. Seisomalaudalta lähtee kyllä kaupassa pois, mutta ei muutenkaan kauheesti soppailua päästä harrastaan.

Aan suhteen vähän helpottaa osaa jo seistä tukea vasten eli ei enää koko aikaa kaadu, alas ei tosin osaa tulla vaan huutaa kun tahtoo alas.

omaa napaa vaan...

Mari ja pojat

Vierailija
11/27 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa olen miettinyt:) Kun on parikin yötä pois kotoa ja saa siinä mielessä olla rauhassa, niin A) onko levännyt olo ja jaksaa paremmin kotona, vai B) onko päässyt nauttimaan rauhasta niin, että ärsyttää kotihulina entistä helpommin. Oikea vastaus on B. Jotenkin tuntuu, että on ollut pinna kireänä lasten kanssa tänään. Ehkä sitä huomaakin paremmin epäkohdat, kun on pari päivää erossa niistä. Tänään iso juttu on ollut lasten ruokailukäyttäytyminen. Heilutaan ja hosutaan, sotketaan ja naristaan. Tuodaan leluja pöytään, levitetään ruokaa pitkin pöytää. Lisäksi esikoinen on narissut tosi paljon ja lapset muutenkin riitelee leikeistä koko ajan. Puistoon ei jaksa mennä ja lähtiessä on saanut olla siellä liian vähän aikaa. Joo, normaalia arkea, mutta silti iso HUOKAISU! Taidan ymmärtää miestä paremmin nykyään. Itse aina odotin, että mies on se joka jaksaa, kun tulee reissusta kotiin. Siitä hyvästä yritän kyllä nyt itsekin jaksaa, kaikesta huolimatta.

Asiasta kymmenenteen. Tein Yhteishyvän Ruoka-lehden blinipannarin tänään. Syötiin siianmädin, sipulin ja smetanan kanssa. Alussa maistui tosi hyvälle, mutta sitten rupesi vähän tökkimään (ehkä se on hyvä, kun ei syö liikaa:). Mies vaihtoi pannarin paahtoleipään ekan palan jälkeen. Minä kyllä ahmin kaksi palaa. Puolet jäi silti vielä jäljelle, kuka tulis syömään? :)

Tekis mieli mennä jo nukkumaan, vaikka kuinka on lauantai-ilta. Mutta pesukoneessa on vielä pyykit pyörimässä. Pakko jaksaa odotella ne vielä.

Menen kuitenkin jo pesulle...

Vierailija
12/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran herätys oli kuuden jälkeen. Sen siitä saa, kun lapset eivät nuku päikkäreitä. Valma nukahti illalla seittemältä kamalan (eipä ole meidän perheessä moista nähty!) yli puolen tunnin raivarin ja ruuan päälle. No, lapset jatkoivat vielä unia ja noustiin vasta kasin jälkeen.

Meillä oli eilen poikkeuksellisen kamala päivä. Riideltiin miehen kanssa hyvin äänekkäästä ja riidan aiheuttaja oli jokseenkin turha. Illalla oltiin jo rakentavalla mielellä ja molemmat ymmärsimme, että tässä reagoidaa hektiseen viikkoon ja pinna on puolin ja toisin kiereänä. Mulla oli vielä eilen yksi luentokin. Ei oikeen pelaa perhe-elämä, jos molemmat tekevät 50 tuntista viikkoa (tai ei taida miehelle se edes riittää). Lohduttavaa tässä on se, että olemme hyvin tietoisia asiasta ja välillämme ei ole mitään isoa möykkyä, vaan tiedämme, mistä tämä johtuu. On sitten eriasia, osaammeko sitten muuttaa toimintaa sen mukaan, että homma toimisi paremmin. Minä ainakin päätin, että sanon EI näille ylimääräisille hommille. Tosin luvattuja hommia on kertynyt pitkin kevättä. Mutta näin periaatteessa.

Ei olen oppinut sanomaan kotitöille. En tee, kun en ehdi enkä jaksa. Siivooja piti peruuttaa, kun lapset olivat koko (!) viikon kotona. Yritän saada ensi viikolle. Täällä ei tapahdu yhtään mitää. Anoppi sentään korjaa päivällä tulleet sotkut. Mies totesikin, että melko turha vaimo olen :). Mutta ehkä pääsemme näin lähemmäksi tasa-arvoa kotitöiden suhteen. Yhdessä ollaan sitten pesty pyykkiä. Vielä ainakin 2 koneellista pitäs pyörittää. Kaipaan kyllä sitä toimivaa kuivausrumpua.

Kuten muutkin ;), minäkin muistan vain omaa napaa. Käyn virkistämässä muistia ja palaan vielä.

Pile

Vierailija
13/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yniäinen!Hih,yhteishyvän täytetyn possun ulkofileen tein eilen.Fetaa ja ilmakuivattua tomaattia sisälle,nam!

Siinä muuten hyvät ruokaohjeet ja olenkin aika-ajoin niitä toteuttanut ja kaikki ohjeet kerännyt talteen.Kotiruokia mukavasti muunneltuna ja eri vaihtoehdoin.Toisinaan kun tulee niitä hetkiä kun kaikki ruoka tuntuu olevan sitä yhtä ja samaa niin kaivan yhteishyvän ohjeet esille=)

Syysherra ja isi peuhaa ulkona,tytöt luistelemassa ja nelkkupoika mamman luona yökylässä.Olen tässä siivoillut ja vaihtanut lakanoita.

Pyykkikone käy,taas.

Ystävällä olin eilen penkomassa vauvanvaatteita ja ison pinkan sitten niitä ihanuuksia ostinkin.Kantoliinankin sain(ostin).

Mä olen tällä kertaa niin kiitollinen näistä muutamista hyvistä ystävistä jotka on olleet valmiita auttamaan.En millään viitsisi ostaa kuudennelle kaikkea uutena ja nyt olenkin saanut erinomaista tavaraa ystäviltä,lahjaksi tai pienellä hinnalla.Jonkun verran kun kuitenkin tässä välissä ehdin tavaraa pistää pois....

Ihanaa talvista sunnuntaita kaikille!Ens viikoksi onkin sitten lupailtu kunnon paukkupakkasia,jiiks.

Ai niin,mulla kokoarvio ultra torstaina,odotan ihan hirmu innoissani!!!

Tuun sitten kertomaan kuulumiset,ketä kiinnostaa=)

L+5+rv 33+

Vierailija
14/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on saanut nukkua univelkoja pois! Sympatiat vaan kaikille lasten kanssa tai ilman valvoville.

Pari päivää on mennyt tentistä toipuessa, nyt alkaa taas olla normaalit tunnelmat. Eilen " kompensoin" lapsille tenttiin lukemiseen käytettyä aikaa ja väsäsin pullataikinan, leikin pullantuoksuista äitiä... Viimeinen epätoivoinen yritys olla " hyvä äiti" ..? No, pullat oli hyviä, ja niitä sai vähän pakkaseenkin.

Mies lähti hiihtolenkille, pojat peuhaa lumessa kavereiden kanssa ja Lilli kiipeilee äidin päällä. Meilläkin pyykkikone pyörii aamusta iltaan. Yökastelua kun on noilla isommillakin lapsilla, mietinkin tässä viikolla yksi aamu kun Lillin yövaippa oli taas kuiva, että onkohan Lilli ensimmäinen yökuiva lapsemme... No tänä aamuna oli kaikkien sängyt kuivia joten toivo elää.

Kukkuulle onnea työnhakuun! Vähän samoissa tunnelmissa elellään, työhakemusten tuloksia odotellessa. Ehdittäiskö näkemään hiihtolomalla?

Nyt en jaksa enää olla kiipeilytelineenä, täytyy mennä.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
15/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen käynyt katsomassa olisiko joku kirjoittanut (ei minulla muuta elämää ole :) ).

Ja tietysti ultra yms. kuulumiset kiinnostaa kovasti.

Sisustus asioissa olen ihan peukalo keskellä kämmentä, mutta hyllyt ja korit kuulostaa minustakin hyviltä.

Miten tupakkalakot? toivottavasti olo ei huono!

Aa ulkona päikkäreillä ja Ee katsoo Titi-nallea. Mummu luvannut viedä titi-nallen taloonkin kun on tossa ihan lähellä ja näyttää tuo esittely tosi kivalta!! kokemuksia? Olis ihana mennä samalla sinne kylpylään lillumaan.

Eilen oli tosi kaunista, mutta taas tulee lunta.

Päivällä ollaan menossa kirkkoon, siellä on vauva kirkko. Sisko lupasi lähteä kaveriksi ettei tarvi yksin mennä poikien kanssa.

Rauhallista sunnuntai päivää!!

Mari ja pojat

Vierailija
16/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin pitkästä aikaa.

Töissä olen ollut siitä saakka kun Leo täytti kaksi ja Leo on viihtynyt todella hienosti päiväkodissa. Leon ensimmäinen hoitopaikka oli tosin pph, mutta supersosiaalisena, yltiöenergisenä ja jatkuvasti virikkeitä kaipaavana poikana se ei viihtynyt ollenkaan siellä. Rupesi ennen syyskuuta itseltäkin loppumaan rahkeet kotona, jos ei keksinyt aina jotain tekemistä niin oltiin niin kiukkusia että huh huh.

Leo on sairastanut hoitoon mentyään varmaan 4 flunssaa, yhden korvatulehduksen, yhden oksennustaudin ja yhden vesirokon eli pikkuhiljaa alkaa tuo vastustuskyky toivottavasti kehittymään. Ei ollut nimittäin sairastanut alle 2 vuotiaana kuin yhden funssan ja yhden korvatulehduksen.

Mitä meillä osataan: Leo puhuu kuin papupata - en ymmärrä keneen on tullut mutta ei ainakaan vanhempiinsa. Vaippa on edelleen käytössä - tosin viime viikon aikana on tullut keskimäärin 3 pisua pottaan päivässä. Pukemista ja riisumista harjoitellaan. Yöt nukutaan vieläkin äidin vieressä - lähdetään viikon päästä reissuun ja sen jälkeen olisi tarkoitus siirtyä omaan ISON POJAN SÄNKYYN ja huoneeseen.

Niin ja sitten Leo saa pikkusiskon tai veljen kesäkuun alussa =) Jotkut ehkä muistavat viimevuotiset tuulimunat ja niiden jälkeen on ollut uskomatonta olla oikeasti raskaana. Leo kovasti jo juttelee masukille ja kertoo TÄRKEITÄ ASOITA mm. ettei oven saranan puolelta pidä pitää kiinni, muuten tulee pipi. Se, että kumpi sieltä tulee selvinnee 4D:ssä torstaina.

Eipä sen kummempaa, käyn aina välillä lukemassa kuulumisianne ja ehkä taas yritän itsekin näppäillä jotain.

-anja- rv23+1 ja Leo n. 2v5kk

Vierailija
17/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna kerro ihmeessä ultra kuulumisia, kiinnostavat tottakai.

Anjalle onnea masuasukista. Ja kiva kun tulit kertomaan kuulumisia, käyhän useammin.

Pikku hiljaa pitäis lähtee mun vanhempien luona käymään. Pikku siskollani oli perjantaina synttärit ja nyt sinne siis kakkukahveille.

Ajattelin taas hiihtolomalla lähteä tallinnassa käymään. Lähdettäis koko perhe autolla ja oltais muutama yö siellä hotellissa. Ideana olisi ostaa vanhempieni yllätyssynttäreille sieltä kaljat ja siiderit. Ja muutenkin pääsis vähän pois täältä kotoa.

Nyt mentävä Venlalle seuraa pitämään.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
18/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoa vaan kasvattelen. Mies lähti nukuttamaan Onnia, joten on hetki aikaa. En ole vielä saanut päätettyä, lähdenkö hiihtämään. Eilen hiihdettiin kyllä mutta nyt tuulee ja on melkein 10 pakkasastetta. Ja sataa luntakin. Eilinen voitelu oli menny niin persiilleen kuin ikinä voi, että mitähän tuota uskaltais tästä päivästä odottaa;)

Ihanasti koiranomistaja-naapurimme tekee melkoisen äänekkäästi lumitöitä pihallaan. PIentä mielenosoitusmeteliä, sanoisin. Sen jälkeen, kun se itse raivosi mulle ja mun ystävälle taannoin, ei ole naikkonen päivää sanonut. En muista kerroinko mutta olisko ollut viime viikolla kun mies tuli töistä ja vähän tahallaan oikein sitten tervehti naapuria. No, naapuri kääntyi miestä päin ja oikein kurkusta karautti isot räkälimpit tuohon meidän välissä olevaan puskaan! Oikein kypsää, aikuismaista käytöstä sanon mä.

Ynikselle vastaan tuohon mies asiaan. Ei olla mistään asioista puhuttu mutta silti nyt on ollut tosi kiva viikonloppu. No eilen me riideltiin, kun puhe tuli anopista. Mä vaan totesin sitten, että eipä ko. asiasta ikinä voida puhua sovussa, jos mies vaan joka kerta noin raivolla ikään kuin puolustaa äitiään. Sanoinpa toivovani joskus saavani itsekin osakseni noin innokasta puolustusta... No, sitten Onnin päikkyajan mökötettiin. Itseasiassa kun mulla ei tullutkaan uni vaikka yritin, kun yritin ajatuksen voimalla saada miestä telkkarin äärestä makkarin puolelle... vähän lepäileen ja sillee;) No eipä se yleensä onnistu, ellei sano mitä haluaa. Päikkäriajan jälkeen kysyin, lähdetäänkö hiihtämään ja minä ihan yllätyin kuinka vihainen mies vielä oli aamupäiväisestä riidastamme. (Yllätykseni johtui tietysti siitä, että minä olin unelmoinut päiväuniajan hyödyksi käyttämisestä ja näin ollen tavallaan oletin, että mieskin olis samalla aaltopituudella, eli että riita olis ollut jo sovittu - vaikkei vielä oltu sovintoässäilty:D)

No, kerrankin mun ylpeys antoi periksi ja mä sitten sanoin, että mä vähän odottelin sua tuonne makkariin... Johan se leppyi ja alkoi hymyileen. Sen jälkeen meillä onkin ollut kivaa! Ja sen vielä sanon, että kyllä pitäs saunoa yhdessä useammin;D Siis oikeasti ei olla saunottu kaksistaan kovinkaan monesti tässä talossa vielä, kun yleensä Onni nukahtaa niin myöhään, ettei sitten enää jaksa. Seli seli.

Tulipahan vähän avauduttua näin julkisesti nyt. *tää punastuis ihan vähän*

Meidän taloyhtiöstä naapuri myy asuntoaan. Saman kokoinen ku meillä mutta ihan erilainen pohja. Hintapyynti 30 000e enemmän ku mitä me tästä maksettiin ja yli 20 000e enemmän kuin mitä tästä pyydettiin. JOs se suunnilleen pyyntihinnalla myydään, niin antaahan se toivoa, että tämä meidänkin asunto on myytävissä voitolla, sitten joskus.

Taitais olla paras käydä vaan kävelylenkillä tuossa myräkässä. Tulen vaan pahalle tuulelle jos lähden uhmaamaan tuota lumipyryä sukset jalassa.

T-P

Vierailija
19/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Antsan nukahtamaan vasta vähän ennen kahta. Kävin lasten kanssa päivälenkillä. Isommat jouduin pakottamaan mukaan (" Ei jaksa" " Eikö saa pelata?" " Mehän oltiin jo ulkona tänään" ..argghh). Esikoinen innostui lenkillä, juoksi koiran kanssa innolla ja meinasi, että sehän olikin kivaa :) Tyttö-keskimmäinen (ekaluokkalainen siis) sen sijaan mateli koko matkan parinsadan metrin päästä meistä muista. Jäi seisoskelemaan ja odottelemaan yhteen kohtaan ja valitti sitten kotia tullessa, että tuli kylmä... Kovasti satoi lunta, mutta muuten ilma oli ihana, pakkasta sopivasti kymmenisen astetta.

Onnittelut, anja masuasukista! Tule kertomaan taas kuulumisia.

Sunnuntain jatkoja!

SaaMa

Vierailija
20/27 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin reissun päällä moikkaamassa sukua lentokentän kahvilassa.

Typy pahalla tuulella, mikään ei kelpaa... Olisi halunnut lähteä matkalle lentokoneella, joten ei ihmekään, että on pettynyt :-)

On kyllä muutenkin ollut taas pari päivää melko uhmainen.

Kotiinpaluu päiväkodista saa äipän hermot joka kerta kireelle. Päiväkodin pihalla Typy on itse aurinko ja onnellisena hyvästelee kaikki, ehkä 100m päästään kulkemaan ja kiukkuilu alkaa.

Anjalle onnea masuvauvasta. Tulehan kertomaan ultrakuulumisia - jos muutenkin eksyisit tänne useammin :-)

Leannan puolestaan on PAKKO käydä kuulumiset jakamassa :-) Ihmetyttää kyllä nuo sun viikot, vastahan Sissi oli 14 :-)

Pakko ruveta työntekoon. Pyhän kunniaksi meillä oikein pikaruokaa (pastaa & pestoa), jotta saisin työ- ja opiskeluhommia tehtyä. Mies on tietty töissä.

Eilen ei tehty töitä ja meillä oli oikein mukava perhelauantai. Tällaista ylä-ja akamäkeä siis mennään.

Terveisin,

Keilin