Työtön! Nyt mustikanpoimintaan mars! Voi tienata jopa tonnin päivässä! Siis nettona!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010568417.html
"Mustikan hinta on nousemassa pilviin: Riku tienaa jopa tonnin päivässä mustikoilla - ja kaikki verovapaasti"
Älä jää kotisohvalle makaamaan ja kaljaa kittaamaan! Vaan mene metsään poimimaan mustikoita ja tienaamaan rahaa!
Kommentit (104)
"Tienaa tonni" on harhaanjohtava lause, koska tuosta tonnin liikevaihdoista pitää vähentää omat kulut mm. pakkaukset joihin marjat kerätään ja mitkä annetaan ostajalle. Tähän lisäksi matkakustannukset mustikka-apajille.
Toki useimmat suomalaiset asuvat paikassa, mistä pääsee alle tunnissa metsään ja monilla on muutenkin auto olemassa. Toki on heitä, joilla ei ole autoa tai eivät fyysikan takia ole kykeneviä tekemään työpäivää marjoja poimien.
Marjojen myyntikanaviksi artikkelissa ehdotetaan sosiaalinen media, levähdyspaikka, ravintola tai tukkuostajalle. Noinkohan ravintolat ostaisivat yksityiseltä kansalaiselta marjoja? Googlen avulla en löytänyt ainuttakaan tukkuostajaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sittenhän pitäis tehdä jotain. Ei ole poimuria eikä ämpäriä, mistä ne voi hakea?
Kysy KELASTA
Vierailija kirjoitti:
Jännä että ne thaimaalaiset eivät tienaa tonnia päivässä vaikka ovat olevinaan ammattilaisia. Eihän heidänkään kannata tulla tänne jonkun orjaksi jos kuukaudessa tienaa 30 000€???
No, he myyvät työvoimaansa eivätkä poimimiaan marjoja. Siinä se syy.
Nämä tonnin parhaimpana päivänä tienaavat poimivat itse ja myyvät saaliin itse yksityisille ihmisille,
Vierailija kirjoitti:
Mustikat ei oo vielä kypsiä.
Kyllä ne on,keräillyt olen 10L,Hämeessä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sittenhän pitäis tehdä jotain. Ei ole poimuria eikä ämpäriä, mistä ne voi hakea?
Käy hakemass Te-toimistost
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ne kuljetetaan? Kun ei ole edes ajokorttia. Entä ne työttömät jotka ovat osatyökykyisiä?
Sun on varmaan parempi sihauttaa tölkki auki ja keskittyä elämän kurjuuteen.
Pentutrolli meinaa että melkein miljoona työtöntä ovat kaikki alkkiksia? Katsos kakara, kun elämässä on muitakin ikäryhmiä kuin ne pleikkaa pelaavat bisseä lipittävät parikymppiset teinit. Näillä trolleilla kun ei ole vielä elämänkokemusta niin kuvittelevat että kaikki muutkin elävät teinityylillä. En vieläkään kyllä ymmärrä miksi teini pilkkaa työttömiä, samanlainen tulevaisuus silläkin on edessä.
Menisi teini itse kökkimään sinne metsään!
Ap ei ainakaan saa marjan marjaa metsästä.
Peruspalstatrollaaja jolla ei ole muuta tekemistä kuin kiusata ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Illat ovat valoiia voi kerätä yömyöhään. Pyörään vaan sopiva peräkärry ja onnistuu. Hieman nokkeluutta peliin.
Ei ole fillaria, ei ole peräkärryä, ei ole retkivaloa'ja toisekseen kynnet katkee
Anna Ap osoitteesi niin tuon sulle pari ämpäriä mustikoita 60 e sanko eli 120 e - kiitos!
Ensin pitäisi varmaan tietää missä niitä hyviä mustikka-apajia on. Ei niitä mustikoita jokaisessa pusikon reunassa kasva mielin määrin.
Taas jonkun pisipää-ääliön aloitus!
Just tilasin kaksi ämpärillistä mustikkaa paikalliselta poimijalta suoraan. 35e per ämpäri. Itse olen työtön.
Tonni päivässä, hölön pölön nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
"Tienaa tonni" on harhaanjohtava lause, koska tuosta tonnin liikevaihdoista pitää vähentää omat kulut mm. pakkaukset joihin marjat kerätään ja mitkä annetaan ostajalle. Tähän lisäksi matkakustannukset mustikka-apajille.
Toki useimmat suomalaiset asuvat paikassa, mistä pääsee alle tunnissa metsään ja monilla on muutenkin auto olemassa. Toki on heitä, joilla ei ole autoa tai eivät fyysikan takia ole kykeneviä tekemään työpäivää marjoja poimien.
Marjojen myyntikanaviksi artikkelissa ehdotetaan sosiaalinen media, levähdyspaikka, ravintola tai tukkuostajalle. Noinkohan ravintolat ostaisivat yksityiseltä kansalaiselta marjoja? Googlen avulla en löytänyt ainuttakaan tukkuostajaa.
Kaupungissa asuvilla köyhillä pitkäaikaistyöttömillä ei ole autoa.
Kaksi tonnia tienaa helposti päivässä, jos tietää mitä tekee. Itse tänä kesänä vetänyt jo hurjat massit puhtaana käteen.
Miten autoton ihminen, joka asuu pääkaupunkiseudulla pystyisi tuohon?
Pitäisi ensin jostain saada tieto siitä, mihin matkustaa mustikkaa poimimaan. Sitten pitäisi julkisilla kulkuneuvoilla hoitaa itsensä sinne. Sitten sama takaisin ja maksimimäärä mitä pystyisi kuljettamaan olisi ehkä 2 ämpärillistä ja nekin olisivat kuuman bussimatkan jälkeen pilalla. Sitten kun menisi johonkin toripaikalle niitä myymään, niin lopputulema olisi että kulut olisivat suuremmat kuin tulot.
Työttömyyspäiväraha on VAHINGONKORVAUS siitä, että maan hallinto ei ole hoitanut hommiaan oikein, sillä jo perustuslaki takaa oikeuden työhön ja toimeentuloon. Lakatkaa ajattelemasta sitä palkan kaltaisena tulona jolle pitäisi vastikkeeksi tehdä jotain muutakin kuin etsiä uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mustikat ei oo vielä kypsiä.
Kyllä täällä oli jo kesäkuun puolella mustikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tonnia tienaa helposti päivässä, jos tietää mitä tekee. Itse tänä kesänä vetänyt jo hurjat massit puhtaana käteen.
Käteen sinä olet lähinnä vetänyt: miljoona puhtaana käteen...
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi varmaan tietää missä niitä hyviä mustikka-apajia on. Ei niitä mustikoita jokaisessa pusikon reunassa kasva mielin määrin.
Niin, sehän vaatisi jopa ihan vaivannäköä. Oletko ajatellut että työssä ei sellaista olisi?
Ei pysty menemään metsään. Ei vaan pysty.