Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMIKUISTEN HELMIVIIKONLOPPU!!!!

03.02.2007 |

Joku fiksumpi varmaan tekee linkin eiliseen...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tulla pikaisesti kertomaan kuulumisia. Eilen illalla tuli eka kertaa valkovuotoa, jossa oli niinkuin kuivunutta verta mukana. No tänään ei ole sitten tapahtunut mitään. Viime yö tuli nukuttua huonosti vauvan pyöriessä.

Tän viikon torstaina yksi koulukaveri thaimaalainen ennusti että mulla kuulema syntyy vauva viikon sisään. Mun kasvot on kuulemma muuttuneet toisen näköisiksi. Sitten mikä on kanssa jännä niin turkkilaisilla on tapana tarjota raskaana oleville naisille ensin ja sitten vasta voi itse ottaa. Mulle on koulussa tarjottu aikasta paljon ruokaa ;-) Ihan kyllä kiva tapa.

Meillä kodinhoitohuone/kylppäri alkaa valmistumaan ja siitä tulee hieno. Meni jopa anopin syynin läpi vaikka oli ikeasta ostettu. Hän jopa ehdotti että tekisimme samoista kaapeista keittiön uusiksi.

Sitten mikä on kanssa jännä huomata. Mieheni on keksinyt alkaa käyttää mua tekosyynä. Eilen oltiin synttäreillä ja mä voin ihan hyvin, mut sitä itseä väsytti. Sanoi muille että nyt tarvii mennä kotiin kun vaimoa väsyttää, se on jo melkein 39 viikolla raskaana.. No lähdettiin kotiin että mies pääsi nukkumaan.

Tänään olisi taas kahdet synttärit. Saas nähdä kuinka niistä selvitään. Ei hirveesti innosta mennä mut se on pakko täällä maassa.

Niin ja vielä onnea kaikille vauvan saaneille. Jännä huomata että melkein joka päivä joku saa vauvan.

Itsellä ei ole ajankulumis ongelmia. Pitäisi siivota muttei huvita. laittaa ruokaa tehdä netissä hollannin kielen tehtäviä, auttaa kodinhoitohuoneen rempassa, haluaisin vaan huilia...

jjae +merimiina 38+5

Vierailija
22/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, paljon onnea vauvautuneille!!! Ja supersuppareita kaikille muille, varsinkin niille jotka kärvistelevät jo tuskissaan lähtökuopissaan :)

(.) eilen oli äp:lla painoarviointi. Papu oli laskeutunut niin ales, et lääkäri ei saanut kunnolla mitattua päänympärystä. Lääkäri sit otti jonkunlaisen päämitan ja tulos oli nyt 3300g ja la:na yli 4500g. Reisiluunmitta on kuulemma hieman pitkä eli pitkä vauva tulossa. Lääkäri sanoi ehkä mitanneensa viimeksi väärin (jättiläisvauva), tulipahan vaan mieleen, et jos nyt ei saanut kunnon päämittaa ja reisiluunmitta pitkä voiskohan nyt olla kyseessä mittausvirhe ja kuitenkin jättiläinen tulossa?!?! Lääkäri ei ollut kuitenkaan huolissaan enää vauvan koosta, ei käynnistetä, saapi tulla ihan itte sitten kun haluaa... Sit ku kysyin et mahtuuko vauva tulemaan, jos onkin isompi? Lääkäri siihen, et nykyään ei enää tehdä virallista synnytystapa-arviota, sen näkee oikeesti sitten synnytyksessä, pieni lantioiset synnyttää yli 5kg vauvoja ongelmitta ja joskus iso lantioisilla tekee tiukkaa alle 3kg, sittenhän nähdään minkä kokoinen sieltä sit mahtuu..

Ei nyt täytyy lähteä saunan lämmitykseen.

Äippä ja papu 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yksinäinen lauantai-ilta! Mies vei esikoisen uimaan, Heselle ja kylään, joten itse saan vain huilia ylhäisessä yksinäisyydessä! Aamulla oltiin eväsretkellä läheisellä laskettupaikalla, pulkkamäessä. Itse keskityin lähinnä makkaran paistoon, mutta kahden tunnin seisominen vei totaalisesti voimat alakropasta! Loppupäivän olen vain maannut...

Hirmu omanapaista on tää teksti... Mutta jatkanpa silti. Mulla on kolmena yönä ollut sellaista menkkakipumaista kipua selässä. Toissa yönä oli pari supistusta (väliä n. 2tuntia :-)) ja viime yönä armoton hiki koko yön. Toivottavasti nuo nyt synnytystä ennakois! Päivällä ei sitten niin miten supistuksia ym. Edellisen synnytys alkoi lapsivesien menolla ja sitä tässä taas odottelisin...

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!!! Ihan katteeks käyp.

Timbe 39+1

Vierailija
24/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai notkuu sitä Heinä ja Henna vieläkin täällä, lähetän teille SUUURIA Supistuksia, jotta pääsisitte jo pinteestä. Moni muukin jo tuskaili oloansa ja mulla on myöskin tänään ollut ihan outo olo, tosin voi johtua meidän viime öisestä seikkailusta.

Multa jäi viime yön osalta unet sitten nukkumatta, ukko herätti mut tuossa klo 1.00 ja sanoi että koira pitää outoa ääntä eikä suostu enää kävelemään. Sitten lähettiinkin jo kiireen vilkkaan kiikuttamaan sitä lääkäriin. Mies jäi kotiin lapsia vahtimaan ja minä ajoin sitten lumituiskussa 50 km eläinlääkäriin. Niin sitten leikattiin pikaisesti meidän koiruus ja oltiin tuolta reissulta kotona 5.30. Loppu yö menikin sitten koiran vointia tarkkaillessa. Nyt väsyttää ihan pirusti ja kun tämä vauva päätti eilen ilmeisesti vaihtaa vähän asentoa ja laskeutua alaspäin ja tuonne jalkoväliin tuli se " keilapallo" fiilis eikä oikein mikään asento tunnu mukavalta niin olo on mitä mahtavin=( Onneksi tuo koira näyttää tokenevan tuosta kokemuksesta ihan hyvin!

Nyt on lähettävä laittamaan noita " kauhukakaroita" nukkumaan jäi niiltäkin päikkärit tänään väliin ja ovat ihan mega villejä ja levottomia.

Palailen huomenna asiaan ja lueskelen tarkemmin kuulumisianne,

Onnittelut myöskin niille jotka ovat vauvansa saaneet jo syliinsä!

t.kolomonen rv 36+5

Vierailija
25/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentouttavaa lauantai-iltaa kaikille!

Olen itse tänään huhkinut toden teolla. Yksin olen siivonnut koko kämpän, laittanut rattaat kasaan (kun pesin kaikki kangasosat), tein varastoon tilaa rattaille, ettei taas mene niin likaisiksi ja sitten kävin vielä kävelyllä ja saunomassa. Jos nyt ei tapahdu mitään, niin sitten en edes yritä loppuraskaudesta huhkia vaan rentoutua. En itseasiassa usko näiden huhkimisten vaikutukseen, mutta neuvolassa kehotettiin lenkkeilemään kunnolla viikonloppuna, niin sen takia olen riehunut...

Mulla on ollut viime päivät pinna ihan sika kireällä. Samoin mieheni rupeaa saamaan tarpeekseen mun tuittuilusta (mikä on ihan oikein) ja välillä mesotaan toisillemme, mutta onneksi osaamme hetken kuluttua taas pyytää anteeksi ja jatkaa normaaliin tapaan. Onhan tämä meidän raskaus raskasta myös miehille, kun ne saa niskaansa kotityöt ja vielä piruilevan vaimon :)

Ok, mutta nyt tuli tosi omanapaista, sorry!

Onnea Oonalle poijaasta!! Minäkin odotan että vesien menolla pääsisi lähtemään!

Rosalunda 39+3

Vierailija
26/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvansa saaneille ensinnäkin!

Kolomonen: mikäs teidän koiralle yöllä oli tullut? Toivottavasti toipuu pian!

Käytiin miehen kanssa kylässä kaverinsa luona ja haettiin kotimatkalla makuunista mulle karkkia :) Autossa iski sellaiset supistukset, etten ennen ole sellasta kipua tuntenut.

Ristiselästä lähti ja siirtyi koko mahaan, niitä tuli neljään otteeseen ja kesti kukin n. minuutin. Edelleen tuntuu, muttei niin voimakkaasti- toivottavasti vielä illan/yön aikana alkavat uudestaan! Se oli sellasta kipua että jos jatkuis läpi synnytyksen niin kaikki kivunlievitys mullenythetisamantien :)

On taas vähän hassu olo, supistukset tulee n. 8min välein säännöllisesti ja on napakoita- siinä rajoilla että saakohan näiden kanssa nukuttua yhtään ainakaan ilman särkylääkettä. Toisaalta en millään haluais ' turhaan' näytille, torstaina kun viimeksi siellä käytiin. Kyllä kait ne seuraavan käynnin jälkeen jo kirjoittaa johonkin papereihin vainoharhainen tai liioittelija :/ Toisaalta työtäänhän he siellä tekee, mutta silti epäilyttää.... Jos jatkuis sellaisina kuin tuossa aiemmin niin ei olis epäilystäkään, taidanpa siis odotella vielä.

Mutta nyt saunaan ja laittamaan tyttö yöunille! Mukavaa lauantai-illan jatkoa helmikset ja toivotaan tositoimiin pääsyä niillä joilla alkais olla aika tai olo muuten tukala! :)

H 39+3

Vierailija
27/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli ihanaa hoidella sellaista ihan vauvaa!

Tosi suloinen tapaus!

Päivä kului kyllä nopeasti vauvaa hoidellessa.

Muutama onnittelijakin osui matkan varelle, kun vauvan kanssa ulkoiltiin.. Sain sitten selitellä, ettei ole vielä oma.

Muutama tosi kipee supistus tuli hetki sitten ja ne antoi jo osviittaa tulevaan..! Kun ne kunnon supparit tulee, niin siitä on leikki kaukana!

Sairaalan ovelta varmaan jo huudan kivunlievitystä...

Mulla valkovuoto vaan yltyy ja välillä jo toivonkin, että olispas " lorahdus" ollu vettä, mutta valkovuotoo se on tainnu tähän asti olla.

Inhottavaa, kun pitää jatkuvasti olla vaihtamassa housuja, kun lääkäri kielsi multa ne ph-suojatkin.

Jotain kysymyksiä on ollu, mihin en oo vastannu, mutta millään en muista että mitä..

palailen siis taas myöhemmin

mammutti ja Vilppu rv 38+1

Vierailija
28/43 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele81: En oo Rhesta mut siitä vierestä.;) Koko ikäni olen tän pienen kunnan alueella asunut.

Minä tässä oon miettinyt että jokos se lähtö on lähellä..tai ainakin vauva on laskeutunut..äskönkin liikkeet sattui kunnolla ja todella alas tuonne,aiemmin ei noin ole tuntunut..myös alamaha on ollut menkkamainen taas..saapas nähä antaako sauna lisäpotkua..etenkin kun tuota limaisuuttakin on ollut toissa pe asti..toivossa on hyvä elää.=)

Kauhea väsymys vaivaa mut ihanasti piristi kun kaveri kävi 3kk ikäisen tyttönsä kanssa kylässä..voi että vauvat sitten on ihania!<3

Lakista puhuin sillon yks päivä niin nyt sitten huuto.netistä löysin kaksi yhdellä iskulla..sekä tytön että pojan lakin ja hinta vain 5e. Saa sitten toisen antaa kiertoon kun tietää kumpi asukas on.:)

Mutta nyt menen miehen viereen tonne sohvalle kun ei sitä ole kerennyt koko viikolla juuri näkemäänkään.Hyvää lauantain jatkoa kaikille!

Jonzu ja masukki rv 38+1

Vierailija
29/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille joilla tositoimet tuntuu alkavan. Mä en enää usko mihinkään ennakoiviin merkkeihin, niitä on ollut koko viikon oikein kunnolla eikä mitään silti tapahdu. Tai tapahtuu, mutta nyt ei enää riitä se et vähän kohdunsuu aukeilee vaan ainoastaan synnytys ja vauva riittäisi mulle. Vaativa akka!

Meni taas yö heräillessä megasupistuksiin. Välillä nukuinkin, mutta aina ajoittain tulee hirveä supistus. Niissä on todellakin napakkuutta.

Tässä käy varmaan niin kuin joku teistä kertoi (anteeksi, en muista nikkejä) etten tajua sitten kun on oikeesti lähdön hetki että tää on nyt tätä. Kuopuksen synnytin ihan normaalisti sinä päivänä kun supistukset alkoi kunnolla. Nää on nyt kiusanneet tujuina viikon ja aina vaan karmeempina torstaista alkaen. On ihan alapää hellänä. Aina megasupistuksen jälkeen kihelmöi koko alavatsaa vielä monta minuuttia kovasti, ihan ku olis saanut jotain sähköhoitoa. Toivottavasti se tarkoittaa, että jokainen kunnon supistus edistää tilannetta. Mä en vaan tajua kuinka hitaasti tämä nyt etenee. Mies sanoi, että olen niin tiukkaa lihaa että siksi etenee hitaasti...

Huomenna taas miehen on mentävä töihin ja se lisää jännitystä, koska silloin mun on otettava lapset mukaan taksissa synnärille saakka jos en pysty odottamaan tuntia et mies ajais ensin kotiin hakemaan meidät. hoitopaikka kun on synnärin lähellä eli 55 km:n päässä kotoa. Oliskin ollut liian kätevää kun ois saanut viikonloppuna tytöt tähän lähelle ystävälle hoitoon. Mutta eihän mies voi käyttää isyyslomaa vielä kun jos tässä meneekin ties kuinka kauan!

Huomenna on neuvola ja pyydän kätilöä raplaamaan alapäätä jotta tiedän missä mennään ja jos ärsyttäisi paikkoja sellainen kaivaminen. On vaan otettava lapset mukaan joka on hankalaa koska heitä on pidäteltävä eteisessä sillä aikaa. Alapään kaivamisen katselu ei mielestäni sovellu 3- ja 5-vuotiaille!

Nyt pitäis vaan unohtaa koko synnytys ja elää normaalisti jotta aikakin kuluisi. Se on vaan vaikeeta näiden vertahyytävien supistusten kanssa ja kun tiedän että vauva on jo nyt n. 4,2-4,5 kg ja kasvaa koko ajan. Viimeeksi synnytin ilman puudutusta ja nyt varmaan karjun jo laitokselle mennessäni että antakaaaaaa puudutustaaaaaa! mä en käsitä miten viimeeksi ei ollut mitään hätää kivun kanssa vaikka olin jo 4-5 cm auki sairaalaan mennessäni. En ollut edes varma oliko kyseessä synnytys silloin! Nyt perjantaina oli kohdunsuu avautunut 2 cm ja se on tuntunut hitaalta kidutukselta. Ehkä vaikuttaa kun ed. synnytyksestä on jo 3,5 v. viimeeksi oli vain 1v 11kk väliä.

G: minkä puudutuksen toivoisit saavasi???

Mä haluisin spinaalin, josta ei ole kokemusta mutta kuulostaa lupaavalta. Luomusynnytyksistä riitti tuo yksi kokemus. Aluksihan se tuntui hyvältä kun en ollut kovin kipeä ja ehkä siksi kätilö luuli että kestän ilman mitään loppuajankin eikä suostunut antamaan mitään muuta kuin ilokaasua. Viimeiset 2 h oli kuitenkin sietämätöntä ja luulin että nyt menee kyllä taju. En saanut edes karjuttua sitä asiaa ulos, kun sattui niin hirveesti. Mitään niin hirvittävää en ole tuntenut kuin 4,7-kiloisen ponnistaminen ulos ilman puudutusta. Nyt on yhtä ison puskeminen edessä ja otan kaikki lääkkeet mitä sairaalasta löytyy!!! Jos eivät meinaa antaa, huudan vertahyytävästi kunnes antavat enkä kärvistele hiljaa kivuissa kuten viimeeksi.

Kohta on lasten luistelukoulu jonne mies vie heidät. Jee, mä meen istumaan katsomoon ja juoruamaan ystävän kanssa jonka mies on auttamassa omaa tytärtään siellä. Juoruilu piristää aina päivää vaikka ois kuinka kypsä ja väsynyt.

Huomenna laskettu aika, toivottavasti beibi on siitä tietoinen!!!!

Heinä 39+6

Vierailija
30/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja Heinän sanoja lainatakseni, toivottavasti viimeinen sellainen maha pystyssä, ainakin tässä raskaudessa. Musta tuntuu myös, etten loppujen lopuksi tule tajuamaan lähteä ajoissa sairaalaan, niin turhauttavalta tuntuu kun mitään ei tapahdu vaikka kivut on jotakin ihan kamalaa, kun esikoisesta ei ollut yhtikäs mitään.

Mieskin on sitä mieltä että mun kiukkuisuus on jo sitä luokkaa unettomuuden vuoksi että olis paras kun vauva alkas tulla jo ;) Jäi onneksi nyt lomalle, joten on aina viemässä jos tarve tulee..

Mulla edellisestä synnytyksestä vajaa 1v 4kk ja silti paikat niin tiukasti ' jumissa' . Tokihan edistystäkin on tapahtunu mutta silti niiiiin hitaasti.

G: Kivunlievitykseksi mietin spinaalia, siitä ei oo kokemusta. Viimeksi olin sairaalaan mennessäni 4cm auki tietämättäni, epiduraalin sain miltei heti kun sain ensimmäisen kipeän supistuksen synnytyshuoneessa. Tällä kertaa voisi kokeilla jotain muutakin, vaikkei epiduraalissakaan mitään vikaa ollut- ponnistusvaiheessa hieman sattui.

Mutta nyt tekemään itselleen aamupalaa, josko saattaisi jotain syödäkin..

H 39+4

Vierailija
31/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä täällä osa meikäläisiä vaan sinnittelee, mutta mikäs sen ihanampaa kuin saada sunnuntai-lapsi ;) Ja varmaan joku taas on tänään vuorossa...

G: puudutteista oli kysymys - minäkin tuota spinaalia olen miettinyt, mutta todennäköisesti päädyn ottamaan kuitenkin epiduraalin jos kivut yltyy huikeiksi. Täytyisi yrittää perehtyä niihin kaikkiin nyt etukäteen, kun en edes muista mitä mistäkin hyötyy

Joku kaipaili (oliko perjantain pinoissa) lisää gallupeja. Viime yönä kun en saanut unta mietin niitäkin asioita mielessäni ja tässä tulee muutama. Pahoittelen jos nämä on joskus kysyttykin - minä kun en aina välillä ehtinyt pinoja seurailla.

GALLUPIT:

1. Vieläkö ajatte itse autolla vai onko jo hankalaa?

- musta ainakin tuntuu että peruuttelu on ihan riskibisnestä, kun ei oikein taivu katselemaan kunnolla taakse ja aina sinne ratin taakse kampeeminen ottaa voimille. Mutta pakotettava on..

2. Mikä on ollut parasta/pahinta tässä raskaudessanne? Eikä mitään sellaisia vastauksia, että koko raskaaksi tuleminen ja oleminen on parasta, koska senhän me tiedämme jo ;)

- itse mietin siis jotain konkreettista kuten se, että hiukset,iho ja kynnet voi todella hyvin ja muutoinkin ulkoinen olemus suorastaan hehkuu tai ainakin tunnen itseni kauniiksi ;) Sekä tietty se, että on saanut hiukan luvan kanssa herkutella ja jättää tosikkomaiset liikuntasuoritteet suosiolla pois - koska laiskahan sitä meikäläinen perusluonteeltaan tuossa mielessä on..

-pahinta on ollut kivuliaat peräpukamat joita en ole koskaan aiemmin kokenut, mutta sehän nyt on pientä..

3. Miten kauan teillä kesti raskaaksi tuleminen vai oliko iloinen tms. yllätys?

- meillä ei mieheni kanssa turvauduttu esikoisen jälkeen kuin ns.varmoihin päiviin ja jotenkin unohdimme kokonaan (kun liki 3v.näin toimimme), että raskaaksihan sitä voipi tulla, joten meille vauvelin tuloilmoitus oli todella iloinen yllätys. Varsinaista yritystä ei siis ollut, mtta ei oikeastaan mitään ehkäisyäkään...

Tämmöisiä suuria ajatuksia tulee mieleen klo 02:00 ;)

Hauskaa päivänjatkoa kaikille kja onnea ainakin OONA! ja muutkin kenties tositoimissa olevat!

tv.Kaksosnainen ja vauveli rv 38+2

Vierailija
32/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa olla jo ihan luovuttajaolo, siis siinä mielessä ettei jaksa enää vaan oottaa ja oottaa et alkas jo käynnistyyn. tai että tulis ees vähän jotai sen suuntasta..:) Eilen heittelin löylyä ahkerasti ja välil tuntu et nyt lorahti jotai, siis lapsivettä, mutta paha sanoa ku laude valmiiksi märkä, että kuvittelenko vaan jo niin pahasti :D Tänään pitää lähtä taas miehen ja muksun kans lenkkeileen että jos sieltä vaikka tulis muutama supistus. Tässä sitä haaveillaan kivuliaista suppareista ja sitte ku niitä saadaan niin huudetaan että loppus jo se tuska..

Esikoisen kohdalla elokuussa-05 synnytys meni kyllä ku unelma. Aamulla kuuden aikaan käynnistettiin korkeen verenpaineen kotiarvon takia ( niin kuin tässäkin raskaudessa, seurasin paineita kotona ku lääkäriarvot aina niin hurjat..) Kalvot puhkes sairaalassa 16.20 kun kätilö tutki alakerran tilannetta ja sen jälkeen alko kunnon supistukset. Pärjäsin pelkällä suihkuttelulla kymmeneen asti, joilloin siirryin synnytyssaliin. Sillon olin jo 7cm auki ja seuraavan kymmenen minuutin aikana avautu vielä 2,5cm. kyllä oli kätilöt ihmeissään et nopeaa toimintaa ensisynnyttäjälle. Kohdunkaulanpuudutetta pyysin jossai välissä mut sitä ei keretty enää antamaan, ja poika syntyi klo 23.12.

Toivois vaan että tämä menis yhtä kivuttomasti ja pärjäis mahdollisimman pitkälle pelkällä suihkulla/ammeella. Että sellasta omanapaisuutta taas:)..

Noihin gallupeihin..

Autolla ajo: Meillä ei sellasta ihmettä itsellä ole, mut vanhempien autolla oon kyllä vielä ajanut kun sen välillä oon saanut lainaan. Eikä tunnu oikeestaan sen vaikeemmalta ku ilman mahaakaan:)

Parasta/pahinta raskaudessa: Parasta on varmaan se kun saa seurata miten oma lapsi kasvaa ja kun tuntee ne ensimmäiset liikkeet. Sydänäänten kuuleminen on kyllä joka kerta yhtä ihana juttu:) Pahinta mulla on se " mää näytän niin kauheelta" - tunne mikä iskee kun joka paikka leviää :D JA tietysti tää loppuajan hajotus jota purkaa ihan liikaa mieheen ja esikoiseen. Ihan niittenki mielenterveyden kannalta ois hyvä et vauva innostus pian tuleen maailmaan..

Raskaaksi tulo: Minä huomasin olevani raskaana melkeenpä heti kun jätettiin ehkäisy pois. Ajateltiin aiemmin että ei välttämättä heti toista vauvaa mutta sitten se älytön vauvabuumi iski nii eihän siinä muu auttanu:)

Mutta nyt vissiin pitäis lähtä tuonne pihalle kun ei oo niitä kauheita pakkasiakaan. Jos se lenkkeily vaikka sais jotai aikaseksikin. (just ku äsken aattelin et enää en odota et millon alkaa suppareita kuulua..enpä..)

-Kayza rv 38+2-

Vierailija
33/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUTOLLA AJAMINEN: Ajelen vielä autolla. aina olen ajanut ihan viimiseen asti autolla. Meillä matkaa kylille 5 kilometriä ja siellä kaikki palvelut,joten pakko ajaa neuvolaankin aina autolla. Muuten ajaminen onnistuu hyvin, mut jos vauva innostuu oikein tosissaan potkimaan niin se on tympeän tuntoista.

PARASTA/PAHINTA: Tässä raskaudessa on parasta juuri tuo et hiukset on paksut ja tosi hyvän näköiset. Samoin naamasta kaikki näppylät hävinneet. Joten yläpää tuntuu hehkeeltä vaikka muuten olo on kuin norsulla. :)

Pahinta suonikohjut, paitsi että kunnon tukisukilla olen saanut ne pysymään kivuttomina,mut on ne rumannäköiset. :(

Onko täällä väki lähtenyt synnyttämään kun ei oo paljon kommentteja täälle päivää ???

( . ) olo on taas loistava. Ei tietoakaan supistuksista. Alavatsaa välillä juilii samoin selköää. siinäpä ne minun kuulumiset.

jomppana 37+6

Vierailija
34/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo ainakaan synnyttämään päästy mutta ei viitti roikkua netissä kun mieskin kotona, huomenna taas

HANNELE rv 38+0

Vierailija
35/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon tosi myöhään liikenteessä, kun unet venähti melkein puoleenpäivään.. Otti hiukan koville eilinen vauvanhoito ja siihen päälle lähes uneton yö kipeiden lonkkien takia.

Galluppeihin;

PUUDUTUS:

Spinaali on tällähetkellä päällimmäisenä mielessä ja sitä varmaan tuun pyytämään, mutta toki luotan kätilöihin, jos ehdottavat paremmaksi vaihtoehdoksi jotain muuta.

AUTOLLA AJO:

Ajan vielä itse, tosin yritän vältellä, kun tuntuu, ettei välillä muista edes liikennesääntöjä ja ratin taakse on aika kurja könytä, samoin sieltä pois.

1.PARASTA RASKAUDESSA:

Se kun saa olla hyvällä syyllä " laiska" ja herkutkaan ei näy heti vyötäröllä. (sen lisäks, että saa oman ihanan vauvan palkaks tästä kaikesta!)

2.PAHINTA RASKAUDESSA:

Yllätyksenä tulleet liitoskivut ja niitten mukanaan tuoma " liikuntarajoitteisuus" .

3.KAUANKO KESTI RASKAUTUA:

Tämä oli meille iloinen yllätys!!

Kierukan poistin kun se meni vanhaksi, kokeilin rengasta, mutta se ei sopinut mulle ja hetken ehkäisy oli miehen kontolla...ja kuinka ollakaan, hyvin pian olin raskaana!

Oltiin kyllä suunniteltu kolmatta, mutta miehen tahdosta " ehkäistiin" kuitenkin vielä.. Mies ei kuitenkaan ollut ollenkaan pahoillaan tilanteesta!

Yhdyn teihin muutamaan ja heitän pienen toiveen, että olispa tämä viimeinen sunnuntai raskaana!

Juuri kuulin, että yksi tuttu on saanut vauvan aamulla, vaikka sillä l.a olikin vasta maaliskuussa!

Jotenkin tuntuu epäreilulta, että kaikki muut saa ennen mua..!

~pieni purkaus taas~

Oon nyt kaikille kyselijöille sanonut, että tää ei synny pitkään aikaan, joten olis kiva yllättää kaikki ja saada vauva jo vaikka ens viikon aikana!!

Mua alkaa ärsyttään kaikenlaiset kyselijät (nyt kun ne vielä lisääntyy mitä pidemmällä ollaan) -" eikö vieläkään tunnu missään?" -" Eikö se jo ole tulossa?" -" Etkö sää vieläkään oo synnyttäny?"

Nää kommentit saa mut suorastaan raivon partaalle (ja tiedän että monet muutkin odottajat) tekis välillä mieli sanoo, että mitäs v****a se sulle kuuluu! Sellaset puolitut ihmiset varsinkin ärsyttää, kun ne heittää tollasia kommetteja..ihan kun olisin jotenkin tilivelvollinen kertoon omista supistuksista tai synnytystä ennakoivista merkeistä niille..

~~vähän isompi purkaus, sori!~~

tähän onkin hyvä lopettaa, ettei teidän tarvii lukea enempää mun purkauksia..palailen paremmalla mielellä asiaan!

mammutti ja Vilppu rv 38+2

Vierailija
36/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUTOLLA AJO: Ajan edelleen, tosin ehkä hieman vähemmän kuin ennen. Ajan siis muutoinkin todella paljon (ei riitä tankillinen viikoksi diisseliautolla..) mutta nyt on hieman vähentynt kun ei ajaminen enää mikään nautinto ole. Ja toisaalta mies nyt lomalla, niin yhdessä käydään tarvittavat reissut ja talleilut on jäänyt mulla jo vähemmälle.

PARASTA RASKAUDESSA: Parasta on se ettei kiloja ole tullut, hiukset ja iho on pysyny hyvänä + melko pitkään liikkuminen oli ihan vaivatonta.

PAHINTA RASKAUDESSA: Yölliset liitoskivut ja tämä loppuaikojen jatkuva kipuilu, supistukset ja väsymys. Ja se, että se heijastuu myös mieheen ja esikoiseen- oon huomannut olevani melko kamala mutta minkäs teet kun olen niin kypsänä tähän oloon!

RASKAUTUMINEN: tulin raskaaksi pillereistä huolimatta, tosin isona syynä pidettiin 3x antibioottikuuria jotka hammaslääkärini oli määränny, joista jokainen oli pillereiden tehoa huonontava- jota en siis itse tiennyt. Alkushokin jälkeen ihan kiva yllätys vaikkei alunperin näin pienellä ikäerolla ollut tarkoitus lapsia saada :)

Tämä on taas näitä päiviä, etten tiedä omasta olosta oikein mitään. Paitsi että supistuksia on tullut 8min välein pian 4 tunnin ajan, mutta kun eivät ole niin kipeitä ettäkö niihin ' kuolisi' . Mies patistaa jo että lähdetään näytille mutta itse en haluaisi jos tulee kuitenkin taas turha reissu.. :/

Mutta tässäpä sitä taas, nyt italianpataa popsimaan!

-H 39+4 edelleen..

Vierailija
37/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

ajattelin ilmoittaa, että meidän helmivauva päättikin syntyä jo tammikuun puolella (31.1. klo. 22.18).

Tyttösen mitat 3320 g ja 51 cm.

Olen lueskellut suhteellisen aktiivisesti helmenkantajien kuulumisia ja tarkoitus oli osallistua itsekin keskusteluun näin loppumetreillä, mutta toisin kävi, kun tyttö syntyikin jo viikolla 38+0.

terv. Daaruska

Vierailija
38/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaako minua kukaan, aivan raskauden alussa kirjoittelin jonkun verran. Sen jälkeen on ollut niin paljon kaikenlaista negatiivista elämässä että ei ole pahemmin jaksanut koneella istua. Esikoisella (1v7kk) todettiin kesän lopuksi maitoallergia ja sen kanssa on saanut juosta lääkärissä ja testeissä vähän väliä.

Olin marraskuusta tammikuun loppuun kipeänä, kuume, nuha ja yskä. Tällöin olin varma että vauva syntyy kun supistuksia tuli niin paljon ja koko ajan. Mutta ei syntynyt.

Laskettu aika oli 2.2 ja kolmeen päivään ei ole tullut yhtäkään supistusta vaikka miten on rehkinyt ja ulkoillut ja tehnyt muutakin mikä aikaisemmin aiheutti supistuksia. Tämä taitaa mennä rutkasti yli.

Ilmoittelen itsestäni toivottavasti vielä ennen synnytystä! Kaikille vauvansa jo saaneille PALJON onnea ja muille vielä odotusta! :)

05(07) ja pikkuvaavi 40+2

Vierailija
39/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA OONALLE JA DAARUSKALLE VAAVEISTA!!! Ja muillekkin vaavinsa syliin saaneille!!!

Koitan jaksaa pinoutua paremmin illemmalla, nyt piti vaan onnitella :) Ihanaa kun joka päivä on uutisia uusista vaaveista :D

Emppu-mamma ja rinsessa 37+3

Vierailija
40/43 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tällanen juttu mieleen ,että onko teillä kaikilla muilla supistuksia tms. yöllä? Ku mulla ei oo sattunu vielä yhden yhtään kohdalle..Ei ainakaan sellasia että ois unta haitannu. pari kertaa yössä käyn vessassa ja välil saattaa vetää suonta pohkeista, mutta siihenpä ne ongelmat jo jääkin. melkeen jo toivois että saisin minäki vähän niitä ongelmia yöunia häiritteen:)..

-Kayza-