Vyöhyketerapia-käynnistys, kokemuksia?
Mulla on siis äitipolille aika vajaan kahen viikon päähän ihan " oikeeseen" käynnistykseen? Ja kun selkäni takia kävin tän raskauden aikana elämässäni ekaa kertaa vyöhyketerapiassa ja sain sieltä toivomani avun. Niin kiinnostaisi onko kenelläkään kokemusta sieltä synnytyksen käynnistyksestä? Nimittäin hieman hirvittää se lääkkeellinen käynnistys, olen kuullut sen verran rajuja tarinoita.
Eli nyt kiiitos rakkaat sisaret jos kerrotte kokemuksia tästä asiasta. Nimittäin kiinnostaisi;)
Oksaska 37+1 ja vauva saisi jo tulla jos haluaisi. Neuvolassakin käskettiin harrastamaan kaikkea mahdollista mikä supistelee;););) ässät siis käytössä...hihi
Kommentit (2)
Mulla kaksi ensimmäistä lasta meni kaksi viikkoa yli. Kolmannen kohdalla päätin laskettuna päivänä mennä vyöhyketerapiaan ja synnytys käynnistyi siitä seuraavana päivänä. Nyt on mennyt kaksi viikkoa yli tämä raskaus, enkä ole käynyt vyöhyketerapiassa. Jonkun verran siis tekee mieli uskoa, että varmaan sillä on jotain vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen!
Mun vyöhyketerapeutti on ainakin sanonut, ettei synnytystä voida varsinaisesti käynnistää vyöhyketerapialla. Luontoa vastaan ei pysty toimimaan, mutta käsittelemällä tiettyjä pisteitä voidaani auttaa synnytystä käynnistymään nopeammin.
Synnytyksen lähestyessä nämä pisteet tulevat aremmiksi kuin normaalisti. Itse huomasin sen edellisessä raskaudessa, kun kantapäiden pisteet alkoivat kipeytyä ja jomotteli iltaisin. Siitä meni kuitenkin n.1vko synnytykseen.
Minä olen sitä mieltä, että vauva tulee juuri silloin kun on siihen valmis ja näillä vyöhyketerapialla ja " ässillä" ym voidaan nopeuttaa käynnistymistä, mutta ei varsinaisesti käynnistää.
Mutta käy ihmeessä kokeilemassa vyöhyketerapiaa, jos siitää vaikka olisi apua! Onnea tulevaan koitokseen!
mags rv34+1