koiraihmiset, olis pari rotukohtaista kysymystä?
eli dobberi ja pinseri/kääpiöpinseri ihmiset, miten nämä rodut toimii pienten ja jo leikki-ikäisten lasten kanssa? perheessä asustaa nyt eläkkeellä oleva rotikka narttu ja sen kanssa ei ole ongelmia ollut lasten suhteen! dobberia halajan harrastuskoira mielessä ja kääpiöpinseriä vaan kotikoiraksi? ja lapsia meillä on poika reilu 2v ja seuraava syntyy huhtikuussa, että koiran hankinta siirtyy varmasti loppu kesälle niin on sit enemmän aikaa. kiitos etukäteen.
Kommentit (2)
siis oli jo ennen lapsia.koira pelkäsi kaikkia lapsia ennen lasten tuloa ja olimme aivan varmoja että ongelmia tulee mutta toisin kävi... on ottanut molemmat lapset jo vauvasta saakka todella hienosti vastaan ilman mitään ongelmia. ei ole oikein kiinnostunut muuten kuin vaipoista ja syömis asioista ja muuten ei välitä heistä juuri ollenkaan. antaa ryömiä ylitseen ja väistää myös hienosti jos on lasten tiellä ym. on oikein ystävällinen ja pitkäpinnainen heidän kanssaan mutta jos ulkona tulee lapsia meidän lähelle niin käyttäytyy vieraita kohtaan todella arvaamattomasti edelleen. omasta mielestäni dobberi on ihan hyvä perhekoira ja varsinkin jos ottaa koiran kun lapset on jo valmiina perheessä.
Tämä on vähän erilainen näkökulma, mutta kun itse olin lapsi (mistä ei kyllä kovin kauaa :D) perheessämme oli dobberi. Tuli samana vuonna kun minä, mutta ennen mun syntymää. Mulla on myös isoveli joka tuolloin täytti 5. Eli pentu oli koiramme sillon kun minä synnyin.. Lasten kanssa ei ollut mitään ongelmia, ja vanhemmillani oli aikaa sen verran että sai hyvän koulutuksen ja harrastusta koirakin. Todella hieno rotu lapsiperheeseen, ainakin tämä yksilö oli tosi rauhallinen, luonnettakin löytyi mutta suojeli kumpaakin lasta ja oli " emona" . Ihanimmat lapsuuden kuvat on niitä missä meidän koira nukkuu pikkupojan tai minä-vauvan kanssa ihmeellisessä kasassa :D Erittäin positiiviset kokemukset kyllä tästä rodusta. Meidän koira oli meidän perheessä 11 vuotta, mutta sitten tuli maksaan häikkää ja siirtyi vihreemmille niityille..
Toinen dobberi oli sijoituksessa vähän aikaa kun olin jo 12, se oli kanssa hieno kokemus ja hyvin koulutettu koira totteli myös minua tosi hyvin.