Miksi joillekin ihmisille on niin vaikeaa tajuta että en halua extempore-tapaamisia?
Vaikka aina on tuonut asian ilmi, että haluaa sopia tapaamisen ennalta, niin joillekin se vain ei mene kaaliin. Jos tunnistat itsesi, niin paranna tapasi, tai älä ehdota tapaamisia koskaan. Jos ei sinulta sen vertaa löydy kunnioitusta toisen näkemiselle että sen voisi ennalta sopia, niin anna olla.
Kommentit (15)
Taas yksi saatanan maanvaiva herännyt valittamaan!!🥶
Tämä! Tunnistan itsekin nämä tyypit, jotka AINA pytää extempore. Heille olet se mapin ö korvike, jota kysytään kun paremmille vaihtoehdoille ei käy.
Et sinä ole sen parempi ihminen kuin ex tempore-tyyppiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tunnistan itsekin nämä tyypit, jotka AINA pytää extempore. Heille olet se mapin ö korvike, jota kysytään kun paremmille vaihtoehdoille ei käy.
Höh. Minä pyydän vain extempore, koska en kestä aikatauluja enkä ennalta sovittuja aikoja. Se jota pyydän ei ole mikään korvike tai viimeinen jota pyydän vaan pyydän kaikkein rakkaimpiakin vain extenpore.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Minä pyydän vain extempore, koska en kestä aikatauluja enkä ennalta sovittuja aikoja. Se jota pyydän ei ole mikään korvike tai viimeinen jota pyydän vaan pyydän kaikkein rakkaimpiakin vain extenpore.
Miten voit elää tässä yhteiskunnassa, kun et kestä aikatauluja? Tämä jokapäiväinen elämähän on täynnä aikatauluja eri tilanteissa.
en ymmärrä, miksi vihoitella ihmisille, jotka kysyvät ex-tempore tapaamiseen, kun siitä selviää hyvin vähällä sanomalla vaan ei kiitos? Miksi olettaa, että on vain varasuunnitelma eikä parempaa seuraa löydy, miksi ei voi ajatella että tämä kaveri ei tykkää suunnitella tekemisiään vaan tykkää aamulla miettiä, mitä tänään tekisi, ja mielellään tahtoisi sinut seuraksi? Jos et tahdo, ei ole pakko mennä, hän voi sitten luopua siitä tekemisestä tai pyytää jotain muuta.
Etkö pelkää, että jos etukäteen olet kaikille sanonut, että turha pyydellä ilman että on etukäteen sovittu, niin sinua ei koskaan pyydetä mukaan mihinkään kivaan, ex-tempore päätettyyn juttuun?
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä, miksi vihoitella ihmisille, jotka kysyvät ex-tempore tapaamiseen, kun siitä selviää hyvin vähällä sanomalla vaan ei kiitos? Miksi olettaa, että on vain varasuunnitelma eikä parempaa seuraa löydy, miksi ei voi ajatella että tämä kaveri ei tykkää suunnitella tekemisiään vaan tykkää aamulla miettiä, mitä tänään tekisi, ja mielellään tahtoisi sinut seuraksi? Jos et tahdo, ei ole pakko mennä, hän voi sitten luopua siitä tekemisestä tai pyytää jotain muuta.
Etkö pelkää, että jos etukäteen olet kaikille sanonut, että turha pyydellä ilman että on etukäteen sovittu, niin sinua ei koskaan pyydetä mukaan mihinkään kivaan, ex-tempore päätettyyn juttuun?
Koska kun ihminen lähes AINA haluaa sopia vain extempore, niin tulee fiilis, etten merkitse hänelle juuri mitään. Olen vain paremman tekemisen korvike sillä hetkellä. Itse en koskaan suostu extempore-tapaamisiin, koska haluan rauhassa siivota kämppäni, käydä suihkussa ym, jos olen jotakuta näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kun ihminen lähes AINA haluaa sopia vain extempore, niin tulee fiilis, etten merkitse hänelle juuri mitään. Olen vain paremman tekemisen korvike sillä hetkellä
Ne on ihan sun omia fiiliksiä eikä perustu mihinkään todellisuuteen.
Tinderissä olen kyllä pikaisen tapaamisen kannalla ja ehdotan sitä. Jos ei sovi niin lopetan aktiivisen yhteydenpidon. Pallo on sen jälkeen naisen käsissä. Olen kuitenkin siellä etsimässä seuraa ja parisuhdetta eikä chattaamassa.
Kyllä ex-tempore aina voittaa sellaisen, joiden kanssa sovituista tapaamisista saa aina arpoa että paljonko on myöhässä ja tuleeko ollenkaan. Yöllä en tosin ota ketään vastaan, enkä edes puheluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en kestä noita tässä ja nyt juttuja. Juuri ne ahdistaa, että pitäisi yhtäkkiä olla jotakuta näkemässä ilman mitään "ennakkovaroitusta" ja valmistautumista.
Kun tulee korkeampaan ikään niin joillakin voi olla ongelmia voinnissa ja sen vuoksi eivät halua sopia kuinka pitkälle tahansa tapaamista. Tämmöisten kanssa teemme niin että sovimme että soitellaan sinä tapaamispäivänä aamulla mikä on fiilis ja tavataanko tänään.
Nuoruudessani meillä oli sellainen tapa että isän tai äidin sisarukset saattoivat ilmestyä sunnuntaisin, mutta siis iltapäivällä. Aina joku tuli. Me asuiimme omakotitalossa ja nämä vielä keskustassa. Ei varsinaisesti koskaan odoteltu vaan tulivat jos heitä huvitti. Se oli kyllä todella kiva tapa.
Nyt ihmisten kodit ovat monilla pienet eikä voi vastaanottaa koska vain jos vaikka koti vähän hujan hajan sotkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit elää tässä yhteiskunnassa, kun et kestä aikatauluja? Tämä jokapäiväinen elämähän on täynnä aikatauluja eri tilanteissa.
Tämä palsta kuhisee yhteiskunnan elättejä joilla ei ole aamuherätyksiä eikä aikatauluja. Ne ovat niitä ihmisiä jotka tekevät ison numeron ja valittavat uuvuttavaa kiirettä, jos samalle päivälle osuu lääkäri- ja parturikäynti.
Ai tämä on muille tuttu termi. Mitä on extempore-tapaamisehdotus? Samana päivänä? Tunnin päästä? Kuinka paljon aikaisemmin pitäisi sopia?
Mulla vaihtelee ihan ihmisestä riippuen. On sellaisia kiireisiä joiden kanssa voi sopia vain pian, koska eivät tiedä milloin pääsevät mihinkin. Ja sitten sellaisia kiireisiä, jotka onnistuvat vain aikataulunsa ansiosta eli tapaaminen voi olla vasta kolmen viikon päästä.
Mua ei kumpikaan tyyli haittaa. Tosin jos tapaaminen on kovin pitkällä, voi sen joutua perumaan yllättävistä syistä.
Miten tuo sinun kohdallasi tapahtuu? Tuleeko joku väijymään kotisi tai työpaikkasi ovelle vai peräti soittelemaan ovikelloa? Miten suhtaudut jos kadulla törmäät sattumalta tuttavaan?