Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan apteekista reseptilääkkeet jos henkkareit vanhentuneet

Vierailija
16.07.2024 |

Enkä löydä mun kelakorttia mistään?? Toki yritän sitä etsiä, saako silloin pelkällä kelakortilla?

Mutta jos sitä kelakorttia ei löydy niin mitä ihmettä teen?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin saanut vaan ihan henkilötunnuksen kertomalla. 

Vierailija
22/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kelakorttia ei löydy, eivät vähennnä kelakorvausta kassalla vaan joudut hakemaan sen jälkikäteen kelalta.

Ei kai lääkkeisiin henkkaria tarvita, itse ainakin sain puolison reseptilääkkeet sunnuntaina, tosin mulla oli hänen kelakortti mukana.

Kela-korvauksen saa, jos kortti on olemassa, vaikka korttia ei olisi mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kelakorttia ei löydy, eivät vähennnä kelakorvausta kassalla vaan joudut hakemaan sen jälkikäteen kelalta.

Ei kai lääkkeisiin henkkaria tarvita, itse ainakin sain puolison reseptilääkkeet sunnuntaina, tosin mulla oli hänen kelakortti mukana.

Kela-korvauksen saa, jos kortti on olemassa, vaikka korttia ei olisi mukana.

Kela-korvauksen saa siis jo apteekissa.

Vierailija
24/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat uuden Kela-kortin ja menet uusimaan henkkarisi, jos se onnistuu. Passiakaan sinulla tollolla ei tietysti ole.

Sinä tollo et tiedä edes sitä ettei passia tarvita EU-maissa, henkkri riittää. Esim. Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Saksa, San Marino, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tšekki, Unkari, Viro. Sekä Ruotsi ja Norja, jäiköhän jotain pois.

Mitenköhän se nyt liittyy yhtään mihinkään?

Ei mitenkään muuten mutta yks kommentoija sanoi ettei AP:llä ole tietystikään passia koska on tollo.

Vierailija
25/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttikin varmaan käy, yritä etsiä kela korttisi. Mulla on ajokortti ja kelakortti. 

Vierailija
26/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-kortti riittää. En ole ikinä esittänyt henkkaria apteekissa reseptilääkkeitä hakiessa.

Mä olen joutunut yhden kerran esittämään henkkarit, Kelakortin lisäksi. Tosin ei mulla muita henkkareita ole kuin ajokortti.

Riippuu lääkkeistä...

Suurin osa reseptilääkkeistä ei vaadi henkilöllisyyden varmistamista.

Toiselle voi käydä hakemassa apteekista lääkkeet, jos on oma kelakortti mukana ja suomi.fi:ssä tehty valtuutus (sen voi tehdä päiväksi tai jopa vissiin vuodeksi?). Kaverin kelakortin kuvalla ei lääkkeitä saa - no apteekkari sitten neuvoi kaveria puhelimessa sen valtuutuksen tekemisessä ja sain sen lääkkeen sieltä apteekista, siihen meni noin 5min ylimääräistä.

Vierailija
27/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat omakelasta uuden kelakortin. Jos tarvitset lääkkeitä nopeasti niin valtuuta toinen henkilö hakemaan puolestasi.

Vierailija
28/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin lääkkeisiin riittää Kela-kortti, kuten täällä on moneen kertaan jo sanottukin.

Vierailija
29/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekeissa ei ole pakollista henkilöllisyyden todentamista. Vanhentunut henkilöllisyystodistus on apteekissa varmaankin ok.

Vierailija
30/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela-kortti riittää. En ole ikinä esittänyt henkkaria apteekissa reseptilääkkeitä hakiessa.

Mä olen joutunut yhden kerran esittämään henkkarit, Kelakortin lisäksi. Tosin ei mulla muita henkkareita ole kuin ajokortti.

Riippuu lääkkeistä...

Toiselle voi käydä hakemassa apteekista lääkkeet, jos on oma kelakortti mukana ja suomi.fi:ssä tehty valtuutus (sen voi tehdä päiväksi tai jopa vissiin vuodeksi?). Kaverin kelakortin kuvalla ei lääkkeitä saa - no apteekkari sitten neuvoi kaveria puhelimessa sen valtuutuksen tekemisessä ja sain sen lääkkeen sieltä apteekista, siihen meni noin 5min ylimääräistä.

Mistä ne tietää kenen kelakortilla on liikkeellä, aika harvalla kai mitään kuvallisia versioita on?

Vierailija
31/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkkeistä...

Onko tuo jotenkin muuttunut ihan lähiaikoina. Minulla ei ollut mitään valtuutuksia vaikka hain veljelleni reseptilääkkeitä siskoni kelakortilla. Samoin kotisairaanhoito ja hekilökohtiset avustajat.

Myös isälleni hain reseptilääkkeitä hänen kelakortilla.

Vierailija
32/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkkeistä...

Mistä ne tietää kenen kelakortill

No jossei se oman kortin nimi sovi siihen, kenen nimellä niitä ollaan hakemassa. Tässähän kaverin kortista oli vain kuva. En ymmärrä miten edelleen yritetään tuota kuvaa tarjota ties mistä kortista..

Vierailija
33/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lääkkeistä...

Onko tuo jotenkin m

Ilman valtuutusta voi edelleen hakea jos on toisen kelakortti. Valtuutuksella ei tarvitse sitä.

Vierailija
34/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tuo jotenkin muuttunut ihan lähiaikoina. Minulla ei ollut mitään valtuutuksia vaikka hain veljelleni reseptilääkkeitä siskoni kelakortilla. Samoin kotisairaanhoito ja hekilökohtiset avustajat!.

Myös isälleni hain reseptilääkkeitä hänen kelakortilla.

Voi hitto!

Hain veljeni lääkkeet hänen kelakortilla, samoin kuin siskoni hänen kelakortillaan sekä isäni lääkkeet isän kelakortilla.

Miten hiivatissa tuohon alkuperäieen tuli tuollainen moka mikä siinä on

Vierailija
35/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa jos on vanhentunut. Vanhaksi mennyt passi kelpaa postissakin, jos siitä vanhentumisesta ei ole liian pitkä aika. 

Vierailija
36/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat uuden Kela-kortin ja menet uusimaan henkkarisi, jos se onnistuu. Passiakaan sinulla tollolla ei tietysti ole.

Sinä tollo et tiedä edes sitä ettei passia tarvita EU-maissa, henkkri riittää. Esim. Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Saksa, San Marino, Slovakia, Slovenia, Sveitsi, Tšekki, Unkari, Viro. Sekä Ruotsi ja Norja, jäiköhän jotain pois.

Ja vtut. Passi on oltava jokaisella ihmisellä. Mene sinä jossain Sloveniassa sököttämään poliisille suomalaisilla henkkareilla jos joudut vaikeuksiin.

Vierailija
37/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen?

"Enkä löydä mun kelakorttia mistään", Ap kirjoitti. 

Vierailija
38/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jossei se oman kortin nimi sovi siihen, kenen nimellä niitä ollaan hakemassa. Tässähän kaverin kortista oli vain kuva. En ymmärrä miten edelleen yritetään tuota kuvaa tarjota ties mistä kortista..

No mutta totta kai niin että jos haen Liisalle lääkkeitä niin minulla on Liisan kelakortti. Eikö se nyt ole aika paljon helpompaa kuin kirjoitella mitään valtuutuksia.

Vierailija
39/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen?

"Enkä löydä mun kelakorttia mistään", Ap kirjoitti. 

Lue itse loppuun. Hän kirjoitti myös: saako silloin pelkällä kelakortilla?

Vierailija
40/102 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-kortti pönttö!

Ei siellä henkkareita kysellä .. tai no jos sun lääkkeet on hu(i)mauslääkkeitä, ehkä kysyy, jos oot narkki.

Soita apteekkiin ja kysy. Ja soita seuraavaksi ko asiaa hoitavaan virastoon.

Olet avuton.

Ootko pehmentänyt jo lopullisesti pääsi vai?