Mitä mä muka tein väärin
Osaamispainotteinen cv. Sivupalstalla 5 tähden asteikolla pisteytin muutamia taitoja.
Tämä cv palkkatukityöhaastattelussa museoapulaisen tehtävään. Hoitas pääasiassa lipunmyyntipistettä.
Yksi taito asiakaspalvelu. Josta esim myyntityönä ei kokemusta. No, olin laittanut kuitenkin kolme tähteä eli tyydyttävä. Tästä museon johtaja kummasteli että kuitenkin kolme vaikkei kokemusta. Ei ollut mahdollisuutta selittää, että mun koulutuksella ja toisaalta sisäisten asiakkaiden eli työpaikan muita ammattiryhmiä palvelevissa tehtävissä olen kyllä tietyt asiat omaksunut asiakaspalvelutaidoista.
Samaten se kummasteli eikä ilmeisesti uskonut kolmea tähteä ruotsin ja englannin taidoistakaan. Siis tyydyttävät taidot.
Sinänsä olen kieliin orientoitunut, suorittanut opinnot kiitettävällä menestyksellä ja niin edespäin...
No, ehkä mun on arvioitava nämä yhden tähden tasoon. Samoin kuin esim Ms Officen käyttötaidot.
Sellaista mitätöintiä, sanonko missä...
Kommentit (10)
Sain päänsäryn luettuani mökellyksesi. Ei ihme ettei työnhaku onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Sain päänsäryn luettuani mökellyksesi. Ei ihme ettei työnhaku onnistu.
No. Sinähän et ymmärrä mistä kirjoitettiin. Ei se min syy ole, ettei sulla kaikki ole hallussa.
Ei varmaan ollut hakemisen arvoinen paikka. Jos johtaja kyseenalaistaa jo työhakuvaiheessa, niin mitä se olisikaan itse työssä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ollut hakemisen arvoinen paikka. Jos johtaja kyseenalaistaa jo työhakuvaiheessa, niin mitä se olisikaan itse työssä.
Palkkatukityö, ja pääasiassa siis lipunmyyntipisteen hoitaminen tehtävänä. Ei juurikaan esim ulkomaalaisia saati ruotsinkielisiäkään asiakkaita, pienen kylän pieni museo.
Palkkatukityö = firmalta uupuu palkanmaksukyky ja -halu, joten hakija-apinan osaamisella/osaamattomuudella ei merkitystä.
Et tehnyt mitään oikeinkaan, ja karu totuus on ettet ole heidän mielestään toivottu kandidaatti edes palkkatuettuna.
Älä käytä tuollaisia ulipisteytystaulukoita jos et voi aukottomasti ja uskottavasti perustella väitteitäsi. Pois tähdet ja tähteet.
No, tuo oli vain yhden ihmisen näkemys sinusta ja CV:stasi
Palaan tähän näin seuraavana aamuna, koska se oli vielä näkyvillä. Ryktytoijan pointti tässä kohtaa on validi. Nämä osaamisperusteiset visuaaliset cv:t ovat s@@tanasta, ja ne tehdäön lähes aina sillä tavalla väärin, ettei niistä ikeasti selviä mitään. Ihmiset ymmärtävät asian juuri noin, että niihin pitää kertoa adjektiiveilla tai arvioinneilla, mitä minä olen ja osaan. Mutta kun se ei oikeasti riitä, tarvitaan myös todisteita. Ja nyt tämä visuaalinen cv-malli hukkaa ne vähätkin todisteet, mitä ennen oli (työhistoria, koulutus) ja SIITÄ CVstä TULEE TÖYSIN HYÖDYTÖN.
se, että työkkärit ja muut jo aika vanhentuneet neuvot kehottavat käyttämään näitä malleja ei muuta tätä tosiasiaa. Lisäksi ne viduaaliset CVt on silleenkin vääriä, että useimmat automaattiset hakuihjelmat ei osaa lukea niitä, eikä siis löydä niitä. Ne menee suoraan roskiin. Niiden ainoa funktio on varmistaa, että te ette saaa työpaikkaa.
jos oikeasti haluat työpaikan, tee ihan sellainen perinteisen mallinen CV, johon sitten korostat sitä osaamista esim kertomalla työnkuvasi ja saavutuksesi eri töissäsi.
Egentliga Finland.