Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teillä muilla vauvaperheillä isovanhemmat vauvaa katsoessaan kylään kahvittelemaan vai enemmänkin auttamaan?

Vierailija
15.07.2024 |

Mietin vaan kun minun ja puolisoni vanhemmilla aika vastakkaiset asenteet, kiinnostaisi kuulla kumpi on normaalia? Onko tavat erilaiset eri puolilla Suomea tai maalla/kaupungissa? 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin todella huonossa kunnossa kolmannen synnytyksen jälkeen komplikaatioiden ja suuren verenvuodon takia. Mieheni joutui auttamaan jo ihan kävelyssä ja suihkussa etten pyörtyisi. Toki siinä vauvan lisäksi myös taapero ja leikki-ikäinen myös hoidettavana kotona.

Vanhempani tulivat katsomaan vauvaa ja vain paasasivat joistain sukulaisista ja heidän sairauksistaan koko vierailun ajan. Eivät tainneet edes huomata sitä, kuinka en meinannut pysyä tolpillani edelleenkään.

Jossain vaiheessa vierailua mies talutti minut sänkyyn, kun väsyin, mutta tuskin älysivät mitään. On jäänyt inhottamaan tuo käytös, kun olin heikoimmillani, niin ei tullut mitään tukea, apua tai empatiaa heiltä.

Kotiapua saa kunnalta noihin tarkoituksiin. Huolestuttavaahan se on ettei sinusta ole pitämään edes itsestäsi huolta, liian aikainen kotiutus sairaalasta?

Ahaa, tämänkö takia äiti ei auta, kun kuvittelee, että kunnalta saa kotiapua ja sairaalassa voi toipua? Jos tämä on uusi asia ikääntyneimmille tuoreille isovanhemmille, niin nykyään ei ole kotiapua saatavilla kuin isolla rahalla yrityksestä tai itse palkkaamalla. Synnytyssairaalasta myös lähetetään kotiin muutamassa päivässä ja sieltä myös haluaa kotiin, koska siellä olo on raskaampaa kuin kotona, jossa edes mies tai se palkattu apu voi auttaa. Sairaalassa olet yksin. Jos vielä yksi lapsi tulee en aio jäädä edes yhdeksi yöksi, jollen ole niin sairas, että oikeasti saa hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla