Jatkuvasti luvataan trooppisia öitä ja muutenkin kuumaa säätä, mutta koskaan niitä ei tule!
Todella kylmä kesä ollut taas täällä rannikolla Helsingissä. Ja aina sataa.. Onko muualla ollut lämmintä?
Kommentit (43)
On siltä myös tämä tänään aamulla:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5659672/kesa-loppui-tana-vuonna-aikasin
Vierailija kirjoitti:
On siltä myös tämä tänään aamulla:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5659672/kesa-loppui-tana-vuonna-aikasin
Oon tän ketjun aloittaja ja tuohon aikaa jo töissä. TIetenkin kaikki kirjoittaa paskasta säästä, kun siitä joutuu kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt aikalailla samanlaisena säät pysyneet Euroopassa, nyt alkaa etelässä kuumentua säät.
Tanskassa puhutaan jo satavuotisesta sateesta. Siellä on satanut koko kesän, samoin paikoin Etelä-Ruotsissa.
Samat sateet taitaa olla myös Helsingissä.
Aika vähän on Helsingissä sadellut.
Ah, onneksi pian tulee syksy ja päivät viilenevät.
Asuuko ap eri Helsingissä kuin minä. Touko- ja kesäkuu olleet yhtä paahdetta, ja vieläkin mukavan lämmintä ollut koko heinäkuu. Sadetta ollut muutama tunti kolmeen kuukauteen.
Vantaalla satanut ehkä litran verran koko kesänä. Nurmikot kärventyneet, puista tippuvat lehdet ja koko ajan aurinko vaan möllöttää, vaikka sadetutka näyttää sateita. Nytkin + 25 ja hiostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla satanut ehkä litran verran koko kesänä. Nurmikot kärventyneet, puista tippuvat lehdet ja koko ajan aurinko vaan möllöttää, vaikka sadetutka näyttää sateita. Nytkin + 25 ja hiostaa.
Mikähän mt-ongelma sullakin on? Kävin just pihalla, joka puolella vihertää eikä kuivuudesta ole mitään merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt aikalailla samanlaisena säät pysyneet Euroopassa, nyt alkaa etelässä kuumentua säät.
Tanskassa puhutaan jo satavuotisesta sateesta. Siellä on satanut koko kesän, samoin paikoin Etelä-Ruotsissa.
Samoin Englannissa ja Italian pohjoisosissa
Mä oon naida napsutellut ulkona koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Kun valhetta tarpeeksi toistelee niin siitä aloittajan mielestä tulee tosi?
https://kilotavu.com/fmi-tilastot.php?paiva=18&kuukausi=05&vuosi=2024
En minä tuota todella kylmäksi väittäisi kun ollaan keskiarvon yläpuolella. Ja kuukausien keskiarvot sateen ja lämpötilojen osalta näkee jälkeenpäin täältä:
Tuosta ekasta voi tarkistaa päiväkohtaiset säätiedot paikkakunnittain ja toisesta kuukausikohtaiset tiedot. Joten troIIialoitukset aiheesta ovat aika hölmöjä kun valehtelemisesta kuitenkin jää kiinni. Tänäänkin ollut kuuma ja kostea sää pääkaupunkiseudulla. Aurinko paistanut mutta kosteusprosentti turhan suuri.
Ei ole ollut lämmintä lounaisrannikollakaan. Loma alkoi kesäkuun puolivälissä, ja loppuu nyt. Siihen mahtui kaksi virallista hellepäivää (+25) ja pari muuta, jotka olivat aika lähellä. Melkein joka päivä on satanut niin, että pihanurmi on koko ajan märkää (vaikka poutaisiakin hetkiä päivään mahtuisi). Sen takia ei ole tehnyt mieli joogata pihalla, mikä on mulle tärkeä rentoutumiskeino kesällä.
Varmaan tämä on semmoinen kesä, mistä keskiverto suomalainen tykkää. Itse kuitenkin rakastan helteitä, ja odotan niitä aina tosi kovasti. Joten kyllä, kesäloma on säiden puolesta ollut pettymys.
tervetuloa espooseen, asunnossa ollut 26-27 astetta lämmintä toukokuun puolelta lähtien, helpottanee joskus syyskuun puolivälissä eli tukalia öitä on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mt-ongelma sullakin on? Kävin just pihalla, joka puolella vihertää eikä kuivuudesta ole mitään merkkejä
Vantaa on iso kaupunki. Jos asuinalueellasi sataa, muualla voi olla kuivaa. Missäpäin asut? Täällä Metsolassa sateita ei ole näkynyt, kaikki on rutikuivaa. Ystäväni asuu Vaaralassa, siellä on tullut sateita. Ei sateiden puuttuminen tarkoita mt- ongelmaa. Hyvää kesää sinullekin.
Lähes kaikki heinäkuun hellepäivät ovat tähän mennessä olleet vain Etelä-Suomessa ja Pohjois-Lapissa. Koko muussa maassa helteitä on ollut tässä heinäkuussa hyvin vähän tai ei lainkaan. Jyväskylässä 1 hellepäivä, Tampereella 0-1 (1 lentoasemalla, muilla havaintoasemilla 0), Kuopiossa 0, Oulussa 0, Rovaniemellä 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole. Riittävän kuuma on kotona näinkin, sisällä jatkuvasti 25-26 astetta.
Ei ole ollut pelkoa noista lämpötiloista sisällä. Eilen illalla poltin pesällisen puuta hellassa ja sain lämpötilaksi +22.
Missä oikein asut?
Ihana kesä ollut. Ei liian kuuma ja sataakin välillä. Luonto ei kuivu koppuraksi. Ja järvivedet ovat silti lämpöisiä. Muutamia kuumia hellepäivä ollut ja se riittää. Ihana suomen kesä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole. Riittävän kuuma on kotona näinkin, sisällä jatkuvasti 25-26 astetta.
Ei ole ollut pelkoa noista lämpötiloista sisällä. Eilen illalla poltin pesällisen puuta hellassa ja sain lämpötilaksi +22.
Missä oikein asut?
Tuosta en tiedä mutta Suomi24:n sää- ja ilmastopalstoilla joku Kemissä asuva tilittää aika usein oman paikkakuntansa olosuhteista.
Ihan on riittävän trooppisia öitä ollut jo useampikin eli yhtään ei tarvita enempää lämpöä eikä kosteutta.
Kaikki nurtsit on taas ruskeina ja puista kellastuu lehdet kun ei sada kuin pari hassua tippaa ja yleensä ei sitäkään. Lisäksi ulkona on aivan järkyttävän ummehtunut ja tunkkainen ilma jota on raskas hengittää ja siellä haisee lika ja sonta.
hki