Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
101/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyl on musiikkia korville tää kela pummien itku.

Näinhän ne persut ilakoi.

Kyseessä on silkka ilkeys ja pahuus.

Köyhät kyykkyyn, saksikäsi tulee.

en ole persujen  kannattaja vaan kokoomuksen.

Onko kokoomuskin nykyään äärioikeistoa?

Vierailija
102/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, narsisti joka tapauksessa. Ellet peräti psykopaatti.

ihanaa musiikkia toi sun itkukin jatka itkemistä vaan.lisää vaa leikkauksia sosiaaliturvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tipuin toimeentulotuelle. 

En saa omistaa mitään, tilille ei saa tulla edes satunnaisia rahalahjoja koska nekin on käytettävä itsensä elatukseen, eikä niillä voi ostaa esim. uusia kenkiä tai käydä yksityisellä lääkärillä, vaikka tarve olisi. Vinkki käteisen antamisesta ei oikein toimi, jos lahjoittaja asuu toisella puolella Suomea...

Lahjakortit! Niiden muodossa voi lahjoittaa toimeentulotukea saavalle. Tai maksaa toisen puolesta jonkun laskun.

Vierailija
104/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa omistaa mitään, tilille ei saa tulla edes satunnaisia rahalahjoja koska nekin on käytettävä itsensä elatukseen, eikä niillä voi ostaa esim. uusia kenkiä tai käydä yksityisellä lääkärillä, vaikka tarve olisi. Vinkki käteisen antamisesta ei oikein toimi, jos lahjoittaja asuu toisella puolella Suomea...

Se pystyy ostamaan nettikaupasta sinulle. Kusti polkee.

Vierailija
105/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokoomuskin nykyään äärioikeistoa?

on on me olemme suomen suosituin puolue.voitettiin vaalit ja voitetaan seuraavatkin joten alahan laiska etsiä töitä .

Vierailija
106/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ap pyytää kertomaan mikä on mennyt huonosti ja sitten ilakoi kun saa viestejä. Taidat olla persu.

Vierailija
107/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. En tarvitse tukia. 

Maa on lamassa, konkurssit, työelämä sekaisin, velka kasvaa, bkt laskee, keskituloisilla on viety perusturva, dotepalvelut ajettu alas, koulutus loppuu,...

Mutta sinua ei kiinnosta.

ei edelleenkään.

Vierailija
108/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemmin kysymyksen pitäisi olla mitä hyvää Orpon hallitus on tuonut tavallisille duunari ja pienituloisille ihmisille ja se lista on yhtä lyhyt kuin kirja ruotsalaisista sotasankareista.

Vierailija
109/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä eräs jonka elämältä lähti tulevaisuus ja unelmat. Vielä ei ole ollut mitään vaikutuksia, koska leikkaukset tulevat voimaan vasta ensi vuonna. Tulevat leikkaukset johtavat kohdallani siihen, ettei minun kannata enää tehdä töitä. Työnteolla en enää voi mitenkään saavuttaa edes niitä pieniä haaveita joita minulla on ollut. Käteen jäävä rahasumma pienenee niin paljon, ettei enää kannata. Henkisesti olen alkanut radikalisoitumaan, koska koen ettei millään ole enää merkitystä. 

mut pienillä tuilla kannattaa olla?

Työssäkäynnistä tulee usein kuluja, mikä voi tehdä sen kannattamattomaksi. -eri

Vierailija
110/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. En tarvitse tukia. 

Maa on lamassa, konkurssit, työelämä sekaisin, velka kasvaa, bkt laskee, keskituloisilla on viety perusturva, dotepalvelut ajettu alas, koulutus loppuu,...

Mutta sinua ei kiinnosta.

Ei tuon Purran kommenteista kannata välittää.

Vierailija
111/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pystyy ostamaan nettikaupasta sinulle. Kusti polkee.

Ai yksityisen lääkärikäynnin vai? Mene roskiin. 

Vierailija
112/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt jo yli vuoden ruokaa roskiksesta. Tulee myös halvemmaksi syödä laihdutuslääkettä joka vie nälän. Seuraavaksi otetaan ero että alkaa Kela tuet laulamaan. Siihen on ajettu.

Vierailija
113/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että alkaa radikalisoitumaan ajatustasolla. Olen huomannut saman itsessäni. Ärsyynnyn helpommin tietyistä ihmisistä, olen välinpitämättömämpi muita kohtaan ja joskus ilkeilen ihan ilkeilyn vuoksi. Voimavarat on olemattomat arjessa, kun raha ei riitä mihinkään, mutta terveyteni takia pitäisi mm. noudattaa kallista ruokavaliota, syödä lääkkeitä  sekä käydä säännöllisesti lääkärissä. Tuntuu, etten halua enää edes yrittää niiden suhteen. 

Asun jo nyt halvalla, mutta olen miettinyt poismuuttoa. Sen myötä tosin menevät sitten vikatkin mahdollisuudet opiskella ja työllistyä, kuntoutuksesta puhumattakaan, mutta entäs sitten? Jos tavoite on vain saada epäonnisimmat kuluttamaan vähemmän valtion rahoja, tekisin vaan Orpolle palveluksen. 

Vierailija
114/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ruoskiminen ei saa ihmistä suoriutumaan paremmin. Herkkyys ja rentous katoaa. Lopputuloksena on stressaantuneita ja alisuoriutuvia työntekijöitä. Ruotsissa osataan olla positiivisia ja työntekijöitä kohdellaan paremmin. Siksi ne pärjääkin. Ovat myös parempia johtajia ja uusille ideoille annetaan tilaa. Suomalainen luulee saavansa parempaa tulosta kiristämällä ruuvia, vaikka kaikki sen tietää että metsään mennään. Suomalainen tunkkainen työelämä kaipaa uudistusta, mutta näköjään toimintamallit ovat niin tiukasti juurtuneet, että emme tule sitä näkemään.

Vierailija
115/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin irtisanomaan asuntoni ja lopettamaan osa-aikatyöt. Suomessa ei viisikymppiselle enää töitä tipu (en olisi ollut osa-aikatyöläisenä koskaan, jos olisin jatkuvan hakemiseni tuloksena saanut jostain kokopäivätyötä), joten tässä kohtaa jää ainoaksi vaihtoehdoksi lopettaa kokonaan. En oikein ymmärrä, miten tämä on suomalaisen yhteiskunnan kannalta järkevää, mutta tärkeää näissä valtiovallan päätöksissä ei taidakaan olla taloudellinen tai muunlainen kannattavuus vaan ihan pelkästään kiusanteko. 

Vierailija
116/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli köyhä yksinhuoltaja. Asumistuesta leikattiin 200 euroa eikä ole rahaa enää yhtään mihinkään.

Minulle kävi myös just näin. Asumistuki tippui 180 euroa ja tuen tarkistus tietenkin oli heti huhtikuussa. Ei vaan millään meinaa enää pärjätä vaikka käyn kokopäivätöissä. Kotona kaksi teiniä ja ruokaa kuluu..

Vierailija
117/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä eräs jonka elämältä lähti tulevaisuus ja unelmat. Vielä ei ole ollut mitään vaikutuksia, koska leikkaukset tulevat voimaan vasta ensi vuonna. Tulevat leikkaukset johtavat kohdallani siihen, ettei minun kannata enää tehdä töitä. Työnteolla en enää voi mitenkään saavuttaa edes niitä pieniä haaveita joita minulla on ollut. Käteen jäävä rahasumma pienenee niin paljon, ettei enää kannata. Henkisesti olen alkanut radikalisoitumaan, koska koen ettei millään ole enää merkitystä. 

Minulla myös sama radikalisoituminen. Olen aiemmin kokenut kuuluvani osaksi yhteiskuntaa, hallitusten leikkausten ja työpaikan menetyksen takia minusta tuli syrjäytynyt.

Vierailija
118/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut pienillä tuilla kannattaa olla?

Työssäkäynnistä tulee usein kuluja, mikä voi tehdä sen kannattamattomaksi. -eri

eli mun kannattaa jäädä kotia loisimaan? eikä käydä töissä mun 3600e käteen kuukaudessa palkalla? .työmarkkinatukea saisin  590e kuukaudessa kun asun omakotitalossa.on teilla kela pummeilla jutut saatana.en halua yhtä köyhäksi kun sinä.

Vierailija
119/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä tulee yllättävän luovia hädässä.

Eivät he voi töihin mennä, jos eivät tule valituiksi satojen hakijoiden joukosta.

Vierailija
120/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin miljoonan. Useammankin mutta he ovat jo kuolleet nälkään, tauteihin, hoidon puutteeseen, yleensä fassariporvareiden aiheuttamista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi