Myykö mikään liike enää YKSIÄ silmälaseja?
Minä tarvitsen vain yhdet monitehot. Toiset tai kolmannet samaan hintaan ja pashat. En sekuntiakaan usko etteikö sitä ole lisätty hintaan. Ei. Minä en tarvitse erillisiä päätelaseja kun ne tulee työn puolesta tai aurinkolaseja vahvuuksilla. Yhdet monitehot kiitos. Tarvitsen laseja lähinnä autolla ajaessa ja lukiessa. Aurinkolasit on entiset vielä riittävät.
Kommentit (27)
Netistä saa yhdet kohtuuhinnalla. Mun kaveri vinkkasi jo vuosia sitten, mutta kävin vaan kiltisti kivijalkakaupoissa. Enää en tyydy niiden valikoimiin, jos ei löydy mieleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kyllä varaa ostaa kaappiin pölyttymään ne ylimääräiset mutta en halua. Ap.
Mulle kävi just näin, kun Specsavers tuli Suomeen. Toisia aurinkolaseja pidin ihan järkyttävän paljon, risaksi asti. Toiset vähän jännemmät pölyttyi kaapissa täysin käyttämättöminä. Olisi ollut järkevämpää ostaa kahdet samanlaiset. Mutta en tietenkään tiennyt tuolloin etukäteen, että näköni ei muuttunut noina vuosina juuri ollenkaan. Ikänäön muutos kompensoi muita muutoksia +-nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se alkuun outoa mainontaa, että pitäisi kavereillekin hankkia lasit. Vastaavaa ei voisi markkinoida esim. apeekki tuotteissa :)
Autokaupassa voisi.
:DDD
2 autoa yhden hinnalla. Kukahan ehtii ensin?
Ne toiset lasit kaupan päälle ei ole todellisuudessa kaupan päälle, koska niihin on laskettu sisältyvän vain halvimmat mahdolliset linssit. Jos haluaa mitään lisäominaisuuksia, vaikka heijastuksen estoa tai ohuempaa hiontaa, niistä maksetaan kumpiinkin laseihin erikseen. Ostin juuri "kahdet lasit yksien hinnalla" n. 150e kehyksillä. Loppulasku yli 500e.
Pienemmistä optikkoliikkeistä saa. Ei mikään ketju hyvyyttään anna sulle kaksia laseja samaan hintaan. Se on myyntikikka. Monesti saa halvemmat kaupanpäälle tai sitten niihin kuuluu vain peruslinssit ilman mitään herkkuja. Käyn aina pienessä fenno-optikkoliikkeessä missä ukko laskee kehysten ja linssien yhteissummasta 30% alennuksen. Silmälasit valmiina viikossa koska itse hioo linssit eikä teetätä sitä jossain Puolassa.
Nuo kahden kauppa on huijausta. Just kieltäydyin ostamasta kaksia, niin kummasti löytyikin ne toiset murto-osalla siitä alkuperäisestä kahden hinnasta. Tästä eteenpäin kartan ketjuliikkeitä ja menen yksityiseen liikkeeseen. Siellä vaihdetaan jopa linssit vanhoihin sankoihin ilman nikottelua. Älkää käyttäkö ketjuja.
Harvalla ihmisellä on yksi silmä, eiköhän lähes kaikilla ole kaksi silmää.