Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena kun tuli tehtyä vääriä valintoja

Vierailija
15.07.2024 |

Niin eipä niitä vanhana pysty enää korjaamaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Se itsensä tunteminen on ihan surkeaa jollakin syrjäkylän pojalla, jolla ei sattunut olemaan mopoa, että olisi päässyt ikäistensä luo. Kun olin ollut aina yksin, olisin pärjännyt elämässä paremmin yksin. Kaikki ongelmat alkoivat perheen perustamisesta. Kun toista puoliskoa ei kiinnostanut opiskelu eikä työntekokaan, niin siinäpä sitä yksin sai selvitä 4-henkisen perheen kanssa.

Vierailija
2/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. Itse haksahdin parikymppisenä epävakaaseen narskunaiseen jonka kanssa oli myös hauskaa, mutta aika pahasti siipeen sain ja hänen perseilyjen vuoksi menetin myös paljon kavereita. Lähinnä sen takia, että sen narskun kanssa ihmissuhde vei kapasiteettia kaikelta muulta ja kaverisuhteet näivettyi, kun olin itse loukussa. Taidan vieläkin olla hieman toipilas sen sirkuksen jälkeen.

Mutta mitäpä tuota katumaan. Sillä oli hyvä perc ja lantionpohjan lihakset. Enpähän keräillyt sukupuolitauteja muualta, vaikka siltä pettäjältä sainkin kondylooman. Tai typeränä siittänyt lapsia minnekkään ennen kuin olen kykenevä isäksi. Tein myös itse huonoja valintoja muissa ihmissuhteissa ja lopulta katselin vierestä kavereita kun yksi toisensa jälkeen narkahti niin paljon, että ei niistä enää kavereiksi ollut. Myrkkyä vain. Olen kyllä siinä mielessä onnekas, että sosiaaliset taidot ja positiivisuus ei karissut. Nyt olen parin vuoden aikana rakentanut taas sosiaalista elämää terveemmissä piireissä. Muutama pitkäaikainen ystävyys jäänyt myös joista olen erittäin kiitollinen. 

Elettyä elämää ja hurjaa nuoruutta. Näin minä sitä koitan muistella ja pakko myöntää, että villiä seikkailua se oli, sekä syviä, vahvoja tunteita. Toki heikkoina hetkinä saattaa tuntua menetetyltä nuoruudelta, mutta se on ihan normaalia. Pitää antaa itselleen lupa ajatella asioita eri näkökulmista eri vaiheissa elämää. Ehkä joskus kirjoitan huvin vuoksi kirjan 20-30v elämästäni. Olis aika hauska. 

M30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Haksahdin naiseen, joka on viettänyt vuosikymmenet istumalla paksulla pyllyllään. Oma elämäni on yhtä raatamista, jotta pysyy perhe jotenkin leivän syrjässä kiinni.

Vierailija
4/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Haksahdin naiseen, joka on viettänyt vuosikymmenet istumalla paksulla pyllyllään. Oma elämäni on yhtä raatamista, jotta pysyy perhe jotenkin leivän syrjässä kiinni.

Ja sitten se kehtaa vielä koko ajan marmattaa ja valittaa.

Vierailija
5/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajan mies?

Vierailija
6/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Nuorena ja kpvakuntoisena kun pärjäsin intissä niin mielellään jöin ja kertasin joka kerta ja olin ylpeä reserviläisyydestäni. Osin sen takia Ylenin työssä. Nyt sitten rupesi pelottamaan ja erosin. Siitäkin tuli aika paskaa palautetta enkä pääse takaisin. Nyt oon aika paskana tästä asiasta. Parempi kun en olis mennyt ollenkaan.

Vierailija
7/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorna on pitsa väännettävä tjsp. 

Vierailija
8/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Nuorena ja kpvakuntoisena kun pärjäsin intissä niin mielellään jöin ja kertasin joka kerta ja olin ylpeä reserviläisyydestäni. Osin sen takia Ylenin työssä. Nyt sitten rupesi pelottamaan ja erosin. Siitäkin tuli aika paskaa palautetta enkä pääse takaisin. Nyt oon aika paskana tästä asiasta. Parempi kun en olis mennyt ollenkaan.

No tuo nyt on ihan ihme kitinää. Sota ei yhtä miestä kaipaa ja kyllä sodan aikana kaikille löytyy tekemistä. Mitäpäs jos vaikka alkaisit rakentamaan ja suunnittelemaan itsellesi vaihtoehtoa, jos kerran maanpuolustukseen valmistautuminen on noin tärkeää. 

Vierailija
9/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hyväksymään se mitä et pysty muuttamaan ja keskity muuttamaan sen minkä pystyt. Esim. uraa voit vaihtaa vielä myöhemmälläkin iällä ja samaten voit löytää uuden elämänkumppanin. Jos et huolehtinut terveydestäsinuorempana voit alkaa huolehtimaan siitä nyt. Jos et ollut fiksu raha.asioiden suhteen nuorempana tee muutos asiaan nyt. jne jne.

Vierailija
10/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneks et vissiin kuitenkaan jäänyt kiinni siitä, että olisit valehdellut poikaystävälle taksikuskin raiskanneen sinut ja jälkikäteen jäänyt kiinni, että lavastat tätä 60 vuotiasta taksikuskia syylliseksi raiskaukseen, vaikka itse olit h u o r a a m a s s a.

Jälkikäteen vielä syyttänyt poikaystävää, että oli painostanut ilmoittamaan poliisille raiskauksesta, jonka olit itse valehdellut tapahtuneen. Nyt oikeusjuttu nimineen on luettavissa ylilaudalta.

Tyypillistä naisten kieroilua ja vastuunpakoilua koko skenaario täynnä.

No ei ole tyypillistä, en tunne ketään naista joka toimii noin. Vai onko kaikki miesten tekemät rikokset tyypillistä miesten kieroilua ja vastuunpakoilua?

Vierailija
11/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onneks et vissiin kuitenkaan jäänyt kiinni siitä, että olisit valehdellut poikaystävälle taksikuskin raiskanneen sinut ja jälkikäteen jäänyt kiinni, että lavastat tätä 60 vuotiasta taksikuskia syylliseksi raiskaukseen, vaikka itse olit h u o r a a m a s s a.

Jälkikäteen vielä syyttänyt poikaystävää, että oli painostanut ilmoittamaan poliisille raiskauksesta, jonka olit itse valehdellut tapahtuneen. Nyt oikeusjuttu nimineen on luettavissa ylilaudalta.

Tyypillistä naisten kieroilua ja vastuunpakoilua koko skenaario täynnä.

No ei ole tyypillistä, en tunne ketään naista joka toimii noin. Vai onko kaikki miesten tekemät rikokset tyypillistä miesten kieroilua ja vastuunpakoilua?

Näinpä. Vinksahtaneen mielen tunnistaa helposti yleistyksistä. Tälläkin palstalla tulee jatkuvalla syötöllä eteen miehiä ja naisia joidenka mielestä "miehet/naiset tekee aina sitä ja on aina tällaisia nönnönnöö".

Täyttä skeidaa. Itselläni tosi karuja kokemuksia naisista, enkä silti ikinä tule hairahtumaan misogynian levittämiseen. 

M30

Vierailija
12/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajan mies?

Ei ole.

Vierailija
13/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties oli virhe oli haksahtaa tuohon naiseen, mutta vielä suurempi virhe tuntuu olevan se, että vieläkään ilmeisesti tee mitään erotaksesi tuosta naisesta. 

Vierailija
14/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa omista valinnoistaan. Kaikki tekee sekä huonoja, että hyviä. Kun aikuisena huomaa olevansa esim. väärässä suhteessa. On omalla vastuulla muuttaa tilanne ja lähteä siitä. Samoin menneisyyden kanssa on omalla vastuulla lopettaa siinä vellominen, olosuhteiden ja muiden syyttely vaikka olisikin tapahtunut kaikenlaista ja keskittyä elämään tässä ja nyt. Jokainen rakentaa oman elämänsä, katkeruus vanhoista vain syö sitä. 

Vierailija
15/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele hyväksymään se mitä et pysty muuttamaan ja keskity muuttamaan sen minkä pystyt. Esim. uraa voit vaihtaa vielä myöhemmälläkin iällä ja samaten voit löytää uuden elämänkumppanin. Jos et huolehtinut terveydestäsinuorempana voit alkaa huolehtimaan siitä nyt. Jos et ollut fiksu raha.asioiden suhteen nuorempana tee muutos asiaan nyt. jne jne.

Tässä oivallisia neuvoja ap:lle. Varmasti hän ottaa niistä nyt vaarin.

Vierailija
16/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. Itse haksahdin parikymppisenä epävakaaseen narskunaiseen jonka kanssa oli myös hauskaa, mutta aika pahasti siipeen sain ja hänen perseilyjen vuoksi menetin myös paljon kavereita. Lähinnä sen takia, että sen narskun kanssa ihmissuhde vei kapasiteettia kaikelta muulta ja kaverisuhteet näivettyi, kun olin itse loukussa. Taidan vieläkin olla hieman toipilas sen sirkuksen jälkeen.

Mutta mitäpä tuota katumaan. Sillä oli hyvä perc ja lantionpohjan lihakset. Enpähän keräillyt sukupuolitauteja muualta, vaikka siltä pettäjältä sainkin kondylooman. Tai typeränä siittänyt lapsia minnekkään ennen kuin olen kykenevä isäksi. Tein myös itse huonoja valintoja muissa ihmissuhteissa ja lopulta katselin vierestä kavereita kun yksi toisensa jälkeen narkahti niin paljon, että ei niistä enää kavereiksi ollut. Myrkkyä vain. Olen kyllä siinä mielessä onnekas, että sosiaaliset taidot ja positiivisuus ei karissut. Nyt olen parin vuoden aikana

Frendi hairahti aikoinaan samaan sontaan.. Otti itse eron. Tuli kerran saunailtaan yllättäen ja pyysi kaikilta anteeksi. Seisoi siinä munasilteen kaikkien edessä ja pyysi anteeksi kaikki maailman asiat.. Naisen pään mukaan eli ja hylkäsi kaikki ystävät. Se, että sauna on sellainen tila missä kaikki on auki niinku onkin, niin se oli niin aito anteeksipyyntö, että oli helppo kaikkien antaa anteeksi, vaikka ei kai kukaan ollut oikeastaan loukkaantunut, mutta kaikki ymmärsi siinä heti frendin jutun ja tuskan. Siinä sitten halittiin ringissä ja kaikki ok.

Vierailija
17/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halasitte kaikki munasillaan? Oletko varma että kaikki ok?

Vierailija
18/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On heitäkin joilla ura on lähtenyt nousuun yli nelikymppisenä vaikka aiemmat valinnat eivät ole olleet onnistuneimpia.  Kuusi -seitsemänkymppisenä lienee haastavampaa. 

Vierailija
19/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiksen virsi nro 678.

Vierailija
20/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tavallaan totta, mutta vanhempana tajuaa, että ei silloin mitään valinnut itse, vaikka kuvitteli valitsevansa.