Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tupakoit?

Vierailija
15.07.2024 |

En ollut uskoa korviani kun kaupassa edelläni asioinut mies osti röökiä ja ilmeni että tavallinen aski maksaa nykyään yli kympin. Miten seinähullu pitää olla että kaataa tuollaisia summia syövän hankkimiseen? Kaupan päälle vielä sitten haiset ihan hirveälle.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi. Sulla on väärää tietoa.

Vierailija
2/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tyhmä valittaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä on monenlaista. Sama juttu alkoholin kanssa. 

Vierailija
4/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska...minä haluan!

Vierailija
5/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olen myös ihmetellyt, jaupassa sätkäpaperikin maksaa 1,50 paketti. 

Siksi käyn ostamassa Ruotsista tai Virosta. Tupakka aski alle 6€ ja sätkäpaperit 0,2€ paketti.  Oluet, vodkat ja sätkäpaperien myynnillä kuittaa helposti matkan hinnan ja jää voittoakin.

Vierailija
6/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttasin jos ei olis niin kallista.

Vierailija
7/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta tällä hetkellä, mutta sinun kaltaistesi takia voisin polttaa. Ilo tuottaa tuskaa idiootille.

onko mitään muuta hajua, mitä vihaat yhtä paljon?

Vierailija
8/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole köyhä ja se on minulle nautinto.

Vierailija
9/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen tupakoi? 

1.Sosiaalinen paine, kun "kaikki" kaveritkin tupakoi: alaikäiset

2.Riippuvuus, kun teini-iän ohittanut aikuinen ei enää pysty kontrolloimaan tupakointiaan

Vierailija
10/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että sinä työtön nillittäjä saisit sisältöä kurjaan elämääsi.

Vierailija
11/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottavista herkuista pakko kysyä samaa. Ostat kalliilla ja paskot ulos. Silti lihot. Mitä järkeä?

Vierailija
12/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli askia olisi vitosen päivässä. Jättää jonkin kahvikupin tai pullan tms ostamatta. Eihän 35€ viikossa nyt kovin paljon ole kuitenkaan.

Vierailija
13/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen tupakoi? 

1.Sosiaalinen paine, kun "kaikki" kaveritkin tupakoi: alaikäiset

2.Riippuvuus, kun teini-iän ohittanut aikuinen ei enää pysty kontrolloimaan tupakointiaan

Ei ole syynä. Mutta mieti sinä sitä.

Vierailija
14/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihottavista herkuista pakko kysyä samaa. Ostat kalliilla ja paskot ulos. Silti lihot. Mitä järkeä?

On se vaan klassikko, kun tupakoitsijat kuvittelevat elintarvikkeiden olevan verrannollisia myrkkykääröön.

Alkoholikin on tupakointia pienempi paha. Mitä nyt vaan kännissä riehuu, mutta eipä myrkytä muita; ainoastaan itseään

Vierailija
15/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savu paljastaa muuten näkymättömät laaseri ansat.

Vierailija
16/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen myös ihmetellyt, jaupassa sätkäpaperikin maksaa 1,50 paketti. 

Siksi käyn ostamassa Ruotsista tai Virosta. Tupakka aski alle 6€ ja sätkäpaperit 0,2€ paketti.  Oluet, vodkat ja sätkäpaperien myynnillä kuittaa helposti matkan hinnan ja jää voittoakin.

Tämänkaltainen "voitto" ei kestä kovin kriittistä tarkastelua, mutta kukin perustelee asiat omalla tavallaan itselleen. 

Vierailija
17/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli askia olisi vitosen päivässä. Jättää jonkin kahvikupin tai pullan tms ostamatta. Eihän 35€ viikossa nyt kovin paljon ole kuitenkaan.

Joku voi laskea sen viihdykkeisiin, että on vara siihen ja tinkii muusta. Sätkät on vielä halvempia.

Tupakkaan voi mennä monta sataa kuussa tai muutama kymppi, jos polttaa päivittäin. Riippuu paljonko polttaa ja mitä. 

Vierailija
18/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä syöpää kyllä on nykyään joka toisella, vaikka eläisivät miten terveellisesti. Nykyään joka paikka on täynnä muovia ym. ja ihmisen veressä on sinne kuulumattomia raskasmetalliyhdisteitä tai jotakin sen suuntaista jatkuvasti. Miten ajattelisit tuollaisten pienten sivuseikkojen vaikuttavan esim. syöpäsairauksiin? Kyllä niillä varmasti joku syy-yhteys on. Myös eräät rokotteet joista ei saa mitään negatiivista puhua, niin kummasti on monet sairaudet vaan alkanut äkkiä yleistymään. Näen itse näissä yhteyden keskenään. Rokotteet on okei, mutta niitä kuuluu tutkia vuosikymmeniä. Itsekin tyhmänä painostuksen takia otin yhden rokotteen. Poltan sätkätupakkia sen takia kun olen riippuvainen siitä. Olen kyllä usein koittanut lopettaa, mutta kaikille se ei ole niin helppoa. Tupakin hinnan nostaminen ei vaikuta siihen, että käytetäänkö sitä. Olisitte enemmän huolissaan tuosta alkoholikulttuurista ja sen hypettämisestä. Tupakan takia harvoin joku menee niin sekaisin, että alkaa vittuilemaan ja huutamaan ihmisille tai jopa tulee veitsi ojossa päälle kun nyt sattuu vaan ottamaan joku järkevä syy päähän, esim. pakit naiselta.

Vierailija
19/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 40 vuotta kestäneen tupakointini 3 vuotta sitten vieroituslääkkeen avulla ja lopetus tapahtui helposti eikä ole tupakkaa enää sen jälkeen ole mieli tehnyt. Yksi vahva syy tupakoinnin lopettamiseen oli raha, jota paloi kuukaudessa tupakointiin n. 300 euroa. En uskalla edes ajatella miten paljon rahaa olen tuprutellut taivaan tuuliin 40 vuoden aikana. Sanomattakin selvää, että tupakoinnin lopetuksen myötä myös terveydentila koheni huomattavasti. Vieroituslääkkeen olemassa olo selvisi minulle vasta julkisessa terveydenhuollossa terveystarkastuksen yhteydessä ja olisin todennäköisesti harkinnut lopetusta jo aiemmin jos olisin lääkkeestä tiennyt.

Vierailija
20/122 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan klassikko, kun tupakoitsijat kuvittelevat elintarvikkeiden olevan verrannollisia myrkkykääröön.

Alkoholikin on tupakointia pienempi paha. Mitä nyt vaan kännissä riehuu, mutta eipä myrkytä muita; ainoastaan itseään

Ylipaino tappaa käsittääkseni eniten tupakan jälkeen. Itsellänikin on 40kg liikaa niin ei viitsi niuhottaa kenenkään tupakoinnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä