Miksi tupakoit?
En ollut uskoa korviani kun kaupassa edelläni asioinut mies osti röökiä ja ilmeni että tavallinen aski maksaa nykyään yli kympin. Miten seinähullu pitää olla että kaataa tuollaisia summia syövän hankkimiseen? Kaupan päälle vielä sitten haiset ihan hirveälle.
Kommentit (122)
Hauskaa lukea tätä täysin järjetöntä puolustelua ja kiukuttelua kun palstan röökaajilla menee tunteisiin. Joku vielä oikein uhoaa kostavansa jotain sillä että polttaa. Onpa nerokasta kerta kaikkiaan.
Kun ääneen lausuttu poliittinen tavoite kerran on lopettaa tupakointi pitkällä aikavälillä kokonaan niin myynnin voisi minusta vallan hyvin jo kieltää. Ihan se ja sama, vaikka osa sitten menisi ostamaan Virosta, siinähän menevät. En käsitä, miksi tätä harrastusta pitäisi millään tavalla tukea, eihän kaupoissa myydä huumeitakaan sillä perusteella että muuten joku ostaa ne muualta.
Noin 3650 € vuodessa savuna ilmaan. Sama kuin polttaisi seteleitä.
Pidän savujen imuttelun tunteesta kurkussa ja keuhkoissa. Jotkut koukussa sokeriin, minä polttelen röökiä. Karkkia, jäätelöä tai leivoksia en ole syönyt moneen vuoteen. Suklaata viime jouluna pari kahvipöydässä tarjottua konvehtia.
Olen ollut muutaman kuukauden kokonaan tupakoimatta ja tänään poltin yhden. Ihan kirjaimellisesti meni hermot kunnolla ja nikotiinipurkasta ei ollut mitään apua itsensä hillitsemiseen, kun tietyllä tavalla kävi tunteet kuumana. Kyllä se rööki mukavasti rauhoitti. Ehkä taas pärjää pari kuukautta ilman, kunnes menee tunteisiin.
En tupakoi, mutta kun olin nuori piti seurata laumaa, sitäkin tuli kokeiltua.
Eipä ollut minua varten. Kokeiluun jäi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ääneen lausuttu poliittinen tavoite kerran on lopettaa tupakointi pitkällä aikavälillä kokonaan niin myynnin voisi minusta vallan hyvin jo kieltää. Ihan se ja sama, vaikka osa sitten menisi ostamaan Virosta, siinähän menevät. En käsitä, miksi tätä harrastusta pitäisi millään tavalla tukea, eihän kaupoissa myydä huumeitakaan sillä perusteella että muuten joku ostaa ne muualta.
Keltä tämä ääneen lausuttu poliittinen tavoite on kysytty?
kahvikuppi, tupakka ja aamupaska. Jos jokin puuttuu, päivä ei lähde käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
En tupakoi, mutta kun olin nuori piti seurata laumaa, sitäkin tuli kokeiltua.
Eipä ollut minua varten. Kokeiluun jäi.
Minä kokeilin tavallaan salaa, etten jää ikinä siitä kiinni, että on kokeillut tupakkaa, mutta jäin nopeasti koukkuun. Ei kai muuten kukaan ryhdy tupakoitsijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lihottavista herkuista pakko kysyä samaa. Ostat kalliilla ja paskot ulos. Silti lihot. Mitä järkeä?
Herkut voivat olla hyvinkin halpoja. Tupakka-aski kympin, halpa keksipaketti euron.
Tupakointi ei ole köyhien hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun vielä tupakoin säännöllisesti, mulla meni yksi aski viikossa eli noin kymppi viikossa. Kun lopetin, ekan puolen vuoden aikana nikotiinikorvaustuotteisiin meni monta kymppiä enemmän per viikko ja vieläkin menee yli kymppi viikossa. Mulle olisi halvempaa polttaa se aski viikossa. Tänä kesänä yritän päästä noista nikotiinituotteista eroon kokonaan. Ei ne oikeastaan mene nyt nikotiinintarpeeseen vaan kipulääkkeeksi... kun mulla nikotiini auttaa kipuun. Kun pääsee kivusta eroon, voi yrittää jättää nikotiinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keltä tämä ääneen lausuttu poliittinen tavoite on kysytty?
Luuletko että monessa muussakin kansanterveysasiassa viranomaisilla ja lainsäätäjillä olisi velvollisuus tulla kysymään jotain sulta henkilökohtaisesti?
röökaajilla rööki menee 95% kaiken muun edelle!. aika pysähtyy kun rööki suussa ja aamulla kauhee paniikki kun ei ollukaan askissa yhtä tupakkia ja kroppa huutaa ennen aamu kasia nikotiini annosta, ei muuta kun heti kauppaan ja kahvit jää juomatta...lieveilmiöitä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Olin opiskeluaikana töissä myyjänä ja sain siinä niiden lukemattomien asiakaskohtaamisten seurauksena aika hyvän näppituntuman siihen, kuka ostaa tupakkaa. Kyseessä on habituksensa ja ulosantinsa perusteella melkein poikkeuksetta matalasti koulutettu duunari tai pitkäaikaistyötön. Satunnaisesti joku vähän asiallisemman ja varakkaamman näköinen saattoi ostaa pikkuaskin sikareja, mutta sekin oli poikkeus. Se siinä hulluinta onkin että tuota rahan haaskausta harrastaa eniten ne joilla on siihen vähiten varaa.
Tupakoitsijat ovat eläinräkkäjiä! Koe-eläimiä, mm. koiria, altistetaan tupakansavulle ja niiden hengitystorviin tehdään reikä. 😓
Pahinta on, että usealla tupakoitsijalla on oma koira, jota muka niin rakastaa ja on eläinrakas.
Tupakointi ja tatuoinnit kulkevat usein käsi kädessä. Ainakin omassa tuttavapiirissä.
Tupakoin, koska haluan kantaa korteni kekoon maailmanlaajuisen saastuttamisen suhteen, mutta minulla ei ole varaa omaan hiilivoimalaan.
Olen miettinyt asiaa viime aikoina ja totesin että poltan kyllä niin moneen eri syyhyn että siksi lopettaminen on äärimmäisen vaikeaa, vähentämisessä olen sentään onnistunut ja se itselle riittäköön tällä hetkellä. Minulla on riippuvuuksiin taipuvaiset geenit. Ja selvä ADHD, joten tarvitsen etenkin töissä usein taukoa, enkä pysty olemaan pitkiä aikoja paikallani, joten mikäs kätevämpää kuin käydä tupakilla. Sosiaalinen elämä on mulle vaikeaa (autismia?), mutta töiden kannalta välttämätöntä, niihin tilanteisiin auttaa jos on jotain tekemistä samalla (taas se tupakointi). Tylsistymiseenkin auttaa tupakointi :D voi olla että näillä pelimerkeillä en pääse kokonaan koskaan tästä eroon, mutta puolet syistä on kyllä niin turhia että ne tilanteet tunnistamalla tosiaan vähentäminen on sentään mahdollista. Kaikkia ei voi verrata samaan lähtökohtaan että kyse on pelkästään tavasta ja/tai riippuvuudesta, sellaiset henkilöt usein lopettavatkin melko kivuttomasti esim rahan takia.