Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet omasta mielestäsi hyvä vanhempi? Perustele.

Vierailija
23.07.2025 |

YKSI SÄÄNTÖ: ei saa mainita sanaa "rakkaus", koska se on niin monitulkintainen sana. Lapsien kaltoinkohtelijatkin ovat omasta mielestään aina rakastaneet lapsiaan vaikka teot puhuisivat muuta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin olemaan keskiverto. Jos nyt pitää jotain hyviä puolia mainita, niin luin lapsille paljon, kun he olivat siinä iässä, ja nyt, kun ovat isompia, heillä on paljon kotitöitä.

Vierailija
2/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelen vieraannuttajanatsia ja Suomen viranomaisfasismia vastaan lapsen ihmisoikeuskista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin olemaan keskiverto. Jos nyt pitää jotain hyviä puolia mainita, niin luin lapsille paljon, kun he olivat siinä iässä, ja nyt, kun ovat isompia, heillä on paljon kotitöitä.

Miksi haluat olla vain keskiverto? Voisitko olla parempi jos yrittäisit, lastesi vuoksi?

Vierailija
4/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla vain keskiverto? Voisitko olla parempi jos yrittäisit, lastesi vuoksi?

En ole kauhean kunnianhimoinen. Tuskin voisin, mulla on vain nämä olemassa olevat resurssit ja niillä mennään.

Vierailija
5/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranjestas.

Hän ei vain viitsi kehua itseään.

Nykyisin on jo paljon lapsia, joille ei ole koskaan luettu. Kirjallinen "sivistys" saadaan pienen ruudun kautta jos edes sieltä. Ja kotitöiden tekeminen lapsena ja nuorena on parasta valmennusta omaa aikuista elämää varten.

Vierailija
6/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo lähtökohtaisesti tiesit ettet voi antaa lapsille 100%, miksi hankit lapset ?

Sinulla oli mahdollisuus valita.

Vierailija
7/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin useamman vuoden kotiäitinä. Olen aina asettanut lapseni etusijalle ja edelleen, vaikka ovat nuoria aikuisia niin avustan heitä elämässä ja opiskelevia lapsia autan taloudellisesti. Lapsilta ja läheisiltäni on tullut hyvä palaute, joten ei ole minun omassa päässä tuo ajatus. 

Vierailija
8/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranjestas.

Nykyisin on jo paljon lapsia, joille ei ole koskaan luettu. Kirjallinen "sivistys" saadaan pienen ruudun kautta jos edes sieltä. Ja kotitöiden tekeminen lapsena ja nuorena on parasta valmennusta omaa aikuista elämää varten.

Mutta lausunto siitä, että pyrin keskitasoon, on myös tosi. On paljon asioita, joita haluaisin lapsilleni, mutta en vain pysty järjestämään. Ei se ole aina helppoa, että pitää todeta, että näillä mennään.

Vierailija
9/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranjestas.

Mitä yrität todistella tässä kommentissa? 

Vierailija
10/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo lähtökohtaisesti tiesit ettet voi antaa lapsille 100%, miksi hankit lapset ?

Sinulla oli mahdollisuus valita.

Miten annetaan jollekinnihmiselle 100 %? Miten se käytännössä tapahtuu? Onko se välttämättä vastaanottajalle hyväksi?

Vierailija
11/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi hyvä riittää.

- olen opettanut oikean ja väärän

- olen opettanut arvostamaan ja kannustamaan muita

- olen opettanut perheen merkityksen, tärkeintä ikinä

- olen opettanut selviytymään omilla rahoilla, tekemään töitä ja kouluttautumaan

- olen kasvattanut kurilla ja rakkaudella

- olen opettanut käytöstavat ja toisten huomioimisen.

- olen antanut lapsilleni mahdollisuuden nähdä maailmaa ja kokea uutta

Vierailija
12/12 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen 8-vuotiaalle lapselle edelleen iltasadun. Kehun, kuljetan, kustannan harrastuksiin. Varmistan että läksyt tulee tehtyä. Olen tiukka ruutuajan ja hygienian suhteen eli joka päivä suihkuun ja kädet ja hampaat pestään myös. Ravinto tärkeää, ensin ruoka sitten herkut. 

Joskus jaksan olla leikkisä.