Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökille kutsutuille ainoa hyvä ohje:

Vierailija
14.07.2024 |

Sovitte etukäteen tapaamisen mökillekutsujan kanssa lähimpään kauppaan (joskus 5 km päässä, joskus 26 km päässä, ei väliä) ja pyydätte hänet lataamaan ostoskärryyn kaiken sen, mitä teidän vierailunne ajaksi teille, hänelle ja mökillä oleville muille tarvittaisiin:  kahvista wc-paperiin, ruisjauhoista leivinpaperiin, suolasta sokeriin, kauhahiutaleista riisiiin ja pastaan, lihaa, munia, perunoita, kalaa, leipää, tomaatteja, kesäkurpitsaa, hammastahnaa, käsisaippuaa. . . Sen kärryllisen maksatte kassalla, itsestäänselvästi. 

Mitä muuta ikinä tuotte - alkoholit, muumiservietit jne - ovat boonuksena. 

Toimii aina! 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutaan kahville, ei varmasti toimita noin.

Vierailija
2/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään kylään niin muutenkin isäntäväki tarjoaa sapuskat. Sama se on, jos kutsutaan mökille. Sitten voi kutsua vastavierailulle, ja homma on vuorostaan toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kutsut väliin jos se on tuollaista hyväksikäyttöä.

Vierailija
4/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja tarjoaa sapuskat 👍 minä tuon itseni ja se riittää. 🥰

Vierailija
5/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ap:n käytäntö toimii aina koska eipä hänen mökillä vierailijoita käykään.

Vierailija
6/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me saadaan kutsu mökille, olemme aina kiireisiä koko kesän, mutta toivotamme tervetulleeksi meille kahveille kun mökkikausi on ohi. Eikä tarvitse tuoda yhtään mitään, meillä on pöytä katettu.

Vierailija
7/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksipä lokki et koskaan kutsua saakaan.

Vierailija
8/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on tärkeäksi jo mennyt. Siis miksi sinne mökille sitten kutsua ketään jos kutsutun vieraan pitää ostaa vielä isäntäväelle kärryllinen ruokaa ja saippuat ja wc-paperitkin? 

Vierailija
9/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi maksaa kaikki? Itseäni ärsyttää sellaiset, jotka ei voi ottaa vastaan, mitä tarjotaan, vaan ollaan tyrkyttämässä rahaa korvaukseksi.

Vierailija
10/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilet varmaan parasta aikaa. 

Vierailija
11/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin myös silloin, kun kyläilemään pyydetään. Muualle kuin mökille 

Vierailija
12/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä lokki et koskaan kutsua saakaan.

Viimeksi Juhannuksen vietin mökillä. 😊

Vierailija
13/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on ainoa hyvä ohje jättää menemättä. Johan se on iltapäivälehtien sivuilta jokakesäisistä rutinajutuista tullut selväksi että mökinomistajat vihaavat kaikkia vieraita, oli ne sitten kutsuttuja tai kutsumattomia. Lisäksi vihaavat omaa mökkiäänkin ja pitävät sitä työleirinä eivätkä haluaisi itse siellä työskennellä. Muita toki haluaisivat työskentelemään mökilleen mutta se vieras ei saisi nauttia mökistä kuin sen työn muodossa.

Vierailija
14/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä sovitaan mitä tuodaan tai käydään siellä kaupassa ja maksetaan vaikka puoliksi. Ei sen vieraan tartte kaikkea maksaa mitta kohteliasta on osallistua.

Näin toimitaan aina ja kutsuja on riittänyt.

Vierailija
15/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin myös silloin, kun kyläilemään pyydetään. Muualle kuin mökille 

No niin se on ollut aina käytäntö että kyläpaikassa tarjotaan vähintään kahvit. Miksi mökit muodostaa nykyään jonkun poikkeuksen mihin kutsuttunakin pitäisi viedä kahmalokaupalla safkaa ja viinaa ja sitten tehdä vielä kaikki ikävät työt kaupan päälle?

Vierailija
16/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää inisijät mökkinne. Ja jos minä joskus erehdyn mökin hankkimaan niin ette taatusti ole sinne tervetulleita. Ette edes ruokakassin tai viinakassin kanssa.

Vierailija
17/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla edes on se mökki, jos olet noin marttyyrina sen pidosta :D 

Itse ymmärrän, että jos on pienituloisia ihmisiä niin hyvä jakaa ruokakuluja, mutta normituloisille ei ole mikään ongelma tarjota vieraille ruokia. Sitten taas mökillä talkoot ihan normaalia, eli vieraiden kanssa voidaan tehdä yhdessä jotain mökin pihahommia jos näin on sovittu ja molemmat niin haluaa. Sen kaikki yleensä ymmärtää, että mökillä riittää hommaa. 

Vierailija
18/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän aina kutsusta ja sanon, että nyt ei oikein sovi, katsotaan joskus paremmalla ajalla.

Vierailija
19/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on ainoa hyvä ohje jättää menemättä. Johan se on iltapäivälehtien sivuilta jokakesäisistä rutinajutuista tullut selväksi että mökinomistajat vihaavat kaikkia vieraita, oli ne sitten kutsuttuja tai kutsumattomia. Lisäksi vihaavat omaa mökkiäänkin ja pitävät sitä työleirinä eivätkä haluaisi itse siellä työskennellä. Muita toki haluaisivat työskentelemään mökilleen mutta se vieras ei saisi nauttia mökistä kuin sen työn muodossa.

Lisäksi se mökki on useimmiten nimenomaan mökki sanan perinteisessä tarkoituksessa, eli mörskä vailla mitään mukavuuksia. Sitten sinne kutsutaan vieraita muka nauttimaan kesästä. kun vieras ei tulekaan viina- ja ruokakassin kanssa niin ulistaan johonkin iltasanomien kesäroskalisäosaan missä joka kesä mökinomistajat rutisevat kuinka kaikki on sillä heidän ylivertaisella mökillään kuitenkin päin helvettiä.

Vierailija
20/29 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Eihän noin tehdä silloinkaan kun mennään jonkun kotiin kylään?

Ja ennen kuin joku ehtii kommentoida että mökille on isompi vaiva aina viedä kaikki kun on jossain kaukana kaupoista, niin aika moni myös asuu ihan niin että lähimpään kauppaan on 20km matkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä