Mökille kutsutuille ainoa hyvä ohje:
Sovitte etukäteen tapaamisen mökillekutsujan kanssa lähimpään kauppaan (joskus 5 km päässä, joskus 26 km päässä, ei väliä) ja pyydätte hänet lataamaan ostoskärryyn kaiken sen, mitä teidän vierailunne ajaksi teille, hänelle ja mökillä oleville muille tarvittaisiin: kahvista wc-paperiin, ruisjauhoista leivinpaperiin, suolasta sokeriin, kauhahiutaleista riisiiin ja pastaan, lihaa, munia, perunoita, kalaa, leipää, tomaatteja, kesäkurpitsaa, hammastahnaa, käsisaippuaa. . . Sen kärryllisen maksatte kassalla, itsestäänselvästi.
Mitä muuta ikinä tuotte - alkoholit, muumiservietit jne - ovat boonuksena.
Toimii aina!
Kommentit (29)
Tulkaa meidän mökille nauttimaan kesästä = Tulkaa tänne meidän purkukuntoiselle mörskälle tekemään ne työt joita me emme alkoholiongelmistamme johtuen jaksa itse tehdä ja tuokaa samalla meille ruokaa ja ennen kaikkea lisää viinaa.
Aika hävytöntä jos pakotat sen kutsujan ajamaan kauppaan 26km päähän juuri sillä hetkellä kun te satutte olemaan tulossa. Minä soitan kutsujalle ja kysyn mitä he tarvitsevat kaupasta, jotta heidän ei tarvitse lähteä kauppareissulle.
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja tarjoaa sapuskat 👍 minä tuon itseni ja se riittää. 🥰
Kannattaa varmaan keskittyä mökin emäntään eikä kirjoitella täällä palstalla.
Tuliaisina vien halvinta grillimakkaraa, 4 olutta, vanhenevan keksipaketin ja kedonkukkia!
Näistäkin sanotaan, ettei olis nyt mitään tarvinnu tuoda! Joo.
Sori, mutta se toisten nurkissa mökkeily ei niin uskomaton elämys ole että sinne viitsisi edes lähteä ja ostella vielä isäntäväelle kiitokseksi kaapit täyteen ruokaa.
Jos mökille kaipaan niin vuokraan sellaisen.
Ei toimi kaikkien kanssa. Jotkut ostattaisivat koko kesän sapuskat vieraallaan, jos kerta toisen piikkiin menisi koko lasku.
Miksi ap ostattaisi vieraallaan itselleen hammastahnakin? Eiköhän vierailla kuitenkin ole omat tahnat mukana.
Vaikuttaa köyhältä jos vieraat joutuvat maksamaan tarjottavat, mökkivieraat toki voivat tuoda tuliaisena jotain.
Anna mä arvaan, ap:n milestä sen vieraan pitää vielä tarjoutua tekemään kakki ikävimmät hommatkin esim. tiskaaminen