Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laittoi uimapuvun ja viskoosihameen kuivaajaan 100 asteeseen, ovatko pilalla?

Vierailija
14.07.2024 |

Hame varsinkin näyttää kyllä vähän nuhjuiselta nyt. Mies inttää etteivät mene kerrasta pilalle, mut oli yli tunnin puuvillaohjelma. Harmittaa tosi paljon, kun molemmat oli uusia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ymmärrä, miten jotkut toistuvasti pilaavat vaatteitaan perusohjelmilla ja kuivaajassa.

Vierailija
2/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimapukua elastaanin takia saa pestä koneessa, vaan aina käsin, hienopesuaineella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä, miten jotkut toistuvasti pilaavat vaatteitaan perusohjelmilla ja kuivaajassa.

Mieshän ne pilasi eikä ap itse

Vierailija
4/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin monet miehet tuntuu olevan edelleen vuonna 2024 niin helvetin uusavuttomia kotitöissä? Ihanko oikeesti mammat vieläkin passaavat poikansa piloille ja sitten nämä mussukat muuttavat suoraa äidin helmoista tyttöystävän kanssa yhteen, niin ettei varmasti opita tekemään itseohjautuvasti yhtään mitään.

Oma isäni oli syntynyt 50 luvun puolivälissä ja osasi tehdä ja tekikin kaikkia kotihommia siinä missä äitinikin, osasi myös katsoa vaatteiden pesulappuja ja olla laittamatta pyykkejä väärin ohjelmiin ja kuivureihin. 

Vierailija
5/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasmir, merinovilla, silkki, rintaliivit ja uikkarit pestään käsin, jos vaatteet halutaan pitää kunnossa. Omassa koneessani on erittäin hyvä villanpesuohjelma, mutta silti pesen suurimman osan käsin, Marseille-saippualla. 

Vierailija
6/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin monet miehet tuntuu olevan edelleen vuonna 2024 niin helvetin uusavuttomia kotitöissä? Ihanko oikeesti mammat vieläkin passaavat poikansa piloille ja sitten nämä mussukat muuttavat suoraa äidin helmoista tyttöystävän kanssa yhteen, niin ettei varmasti opita tekemään itseohjautuvasti yhtään mitään.

Oma isäni oli syntynyt 50 luvun puolivälissä ja osasi tehdä ja tekikin kaikkia kotihommia siinä missä äitinikin, osasi myös katsoa vaatteiden pesulappuja ja olla laittamatta pyykkejä väärin ohjelmiin ja kuivureihin. 

Mun ex teki niin, että pesi esim. pyykkiä tahallaan väärin (valkoiset ja värikkäät sekaisin, kaikki kuudessakympissä matskusta riippumatta) usein, jolloin sitten jossain vaiheessa kyllästyin ja hoidin sen(kin) itse. Näin välttyi kotitöiltä,.teki siis saman tyyöistä askareiden kanssa. Suhteen alussa kun pyysin laittaa pyykkiä kuivumaan laittoi kyllä omat vaatteensa, mutta ei minun koska "ne on sun vaatteita". Onneksi on exä ja kaiken lisäksi kuollut sellainen.

Vierailija
7/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimapukua elastaanin takia saa pestä koneessa, vaan aina käsin, hienopesuaineella. 

Mistä se uimapuku tietää, läpsyttelenkö sitä omin kätösin, mummun pyykkikartulla vai pesukoneen käsinpesuohjelmalla?

Vierailija
8/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasmir, merinovilla, silkki, rintaliivit ja uikkarit pestään käsin, jos vaatteet halutaan pitää kunnossa. Omassa koneessani on erittäin hyvä villanpesuohjelma, mutta silti pesen suurimman osan käsin, Marseille-saippualla. 

Olen pessyt uikkarit aina hienopesuohjelmalla 30 asteessa ja on pysyneet ihan hyvänä. Myös villapesuohjelma löytyy jossa pystyy laittamaan tosi matalan lämpötilan ja villavaatteetkin on pysyneet aina hyvänä. Nykykoneissa ja kuivaajissakin on ihan toimivia ohjelmia herkemmillekin vaatteille. Vanhemmilla koneilla jos pesee, niin varmasti menevätkin pilalle.

Vierailija
9/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietääkö joku meneekö jo yhdestä kerrasta pilalle?

Vierailija
10/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakaan ei ole läheskään kaikissa vaatteissa pesulappua. Olen silkkihifistelijä ja talvella luksusvillojen ystävä ja ostan vaatteita kierrätyskeskuksesta ja kirppareilta usein näppituntumalla. Neulon myös itse, ja esimerkiksi pitsihuivit täytyy pingottaa kuivumaan.

Pyykkijärjestelyni ovat niin monimutkaiset, että kyllä olisin aikamoinen pirttihirmu jos olettaisin mieheni osaavan kaikki vaatteideni huoltoon liittyvät hienoudet.

Vierailija
11/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskoosi kutistuu jo 40 asteessa käyttökelvottomaksi.

Vierailija
12/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puolisoni koki että vaatekaapin vaatteet olivat tunkkaisia. Tunki sitten muovisäkkiin ja heitti parvekkeelle, jota ei ole lasitettu.

Kiitos vaan. Jouduin sitten ostamaan uusia vaatteita.

Vierailija
13/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viskoosi kutistuu jo 40 asteessa käyttökelvottomaksi.

Oikeasti?

Vierailija
14/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meiltä kysyt. Katso niitä.

Vierailija
15/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. missä kuivurissa on muka 100 c lämpö valittavissa.

Eikä oo järjen häivää monessa muussakaan vastauksessa. Uikkareita voi esim ihan huoletta pestä koneessa. Pesu ei niitä kuluta vaan uima-altaiden kloorivesi. Vai mitä luulette, kumpi nakertaa kangasta, klooriyhdisteet vai pyykinpesuaine 

Vierailija
16/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha, kaverin puolesta kyselen, vai mitä? Onko sulle kasvanut munat kesken pyykkäyksen?  Käsi pystyyn oman virheen merkiksi.

Vierailija
17/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miltä ne näyttää? Onko hame kutistunut ja/tai nyppyyntynyt?

Onko uikkarin elastaanit paukkuneet, tai materiaali pilalla? Usein kuuma lämpötila pilaa elastaanin, mutta ei aina.

Vierailija
18/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sen nyt näet paremmin siitä vaatteesta kuin palstalta kysymällä? Näyttääkö se siltä että on pilalla?

Vierailija
19/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan naisihminen ja olen saanut joitain vaatteita pilattua pesemällä. Ei se pelkkien miesten etuoikeus ole. 

Pyrin nykyään ostamaan vain sellaista, joka kestää konepesua eikä mene herkästi pilalle. Loput pesen koneen hienopesuohjelmalla, jos ei kestä niin sitten ei ole minun vaate. Herranvuonna 2024 en ala mitään käsin pyykkäilemään.

Vierailija
20/31 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa pestä hienopesuohjelmalla.Pestään muitakin elastaania sisältäviä vaatteita koneella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme