Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienissä asunnoissa ihmiset kyllä Hesoissa asuvat, kuinkahan yleistä?

Vierailija
14.07.2024 |

Hs: 4-henkinen perhe asuu 51 neliöisessä asunnossa Vallilassa.

Hieno koti, mutta tuntuu näin yksin 80m2 kolmiossa koiran kera asuvana sinkkuna pieneltä. Asun siis pienemmässä kaupungissa.

Kuinkahan yleistä Helsingissä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo mikään hesois vaan heses!

t. junttieinari

Vierailija
22/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on ihan hirveää suomea. Ei sitä ymmärrä kerta lukasulla. No, ehkä ap:tä ei paljoo hetkauta tuleeko ymmärretyksi vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

540 neliön omakotitalo. Pariskunta ja 2 koiraa, hyvin mahtuu. Sinun ilmauksesi mukaan tämä siis hesoissa.

Vierailija
24/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella yleistä. Enkä tajua, mitä sillä tilalla tekee. Asun itse n. 30 neliön yksiössä, jossa erillinen keittiö, asunto suunnilleen tyhjä

Minulla ei ole yhtäkään huonekalua. Olen harkinnut keittiön pöytää, mutta en halua ihmisiä asuntooni, se tuntuu oudolta. Syöminen onnistuu ihan hyvin nojatuolissa itsekseen ja kavereiden kanssa voi käydä ulkona. Jos joku on tällainen järjestäjätyyppi, niin yleensä kutsuu omaan kotiinsa

Vierailija
25/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HESASSA

Vierailija
26/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesoissa ? On vain yksi hesa.

Hesa, Espoi ja Vantoi = Hesat

Vierailija
27/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. junttieinari

HESASSA

Vierailija
28/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Kaarinois, Illinoisin lähellä (vain 7000 km päässä) saa 150 tuhannella jo kelvollisen 80 m2 omakotitalon. Itse kylläkin asun toistaiseksi edullisesti vuokralla alle 10 vuotta sitten rakennetussa kerrostalossa, koska viitekorko on korkealla. Neliöitä 8 m2 partsin lisäksi 50. 50 m2 yhdelle henkilölle on ok, mutta saisi olla reilut 10 m2 enemmän.

Vierailija
29/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousukas saa sanoa asuvansa Katajanokalla tai Ullanlinnassa vaikka asuisi 30 neliön kopissa. Näille on pääasia esittää roolia ihmisille.

Ei siinä mitään, mutta kun sitten kerrotaan maalaisille kauhutarinoita siitä, miten ahdasta Helsingissä on. Ghettoitkua, vaikka saa itse valita minne perseensä ahtaa. 

Vierailija
30/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadissa grynderit määräävät ihmisten asuinolosuhteet.

Vierailija
31/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuo Hesoi on? Jossain kauko-aasiassa? onneksi Suomessa ei noin kurjasti ole.

Se on siinä lähi-idän kupeessa.

Häviävä pikku kaupunki , poistuu kun suurmoskeija valmistuu.

Vierailija
32/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Vallilassa enkä pitänyt asuinalueesta kuin ko.jutun perhe. Oli ihan ok kauniita taloja ja kävelyreittejä sekä lähikauppa, mutta myös hirveästi liikenteen melusaastetta, katupölyä, päihteiden käyttäjiä, lähiöbaareja, pikkusieluisia naapureita ja se yksi pieni hiekkalaatikko kivipihalla.

Asumme nukyään pienessä puutalossa metsän laidalla eli luonto aukeaa heti omalta ovelta. Pihaa on paljon ympärillä ja siihen mahtuu kaikki tramboliinit, kiipeilytelineet, uima-allas ja hiekkalaatikko. Ikkunat eivät mene sameaksi katupölystä ja yöt voi nukkua hiljaisuudessa ikkunat auki. Naapurit ovat sopivan kaukana, mutta riittävän lähellä, että muksut voivat fillarilla/potkulaudalla tai -kelkalla painaa menemään puolin ja toisin.

nimm. Ei enää ikinä Helsinkiin

Vierailija
33/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. junttieinari

HESASSA

Se ei oo mikään hesa vaan Stadi! Senkin juntti!

Vierailija
34/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoi Rocks on hyvä bändi!

Vierailija
35/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen rintamamiestalosta ja asun yksin pienen koiran kanssa. Ahdistavaa tämä pienessä kerrostalokaksiossa asuminen. Ainoa ongelma on talvi jota en ehkä kestä okt:ssa.

Vierailija
36/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asua Tampereis. Ketä asuu Turuis??

Vierailija
37/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Kaarinois, Illinoisin lähellä (vain 7000 km päässä) saa 150 tuhannella jo kelvollisen 80 m2 omakotitalon.

Minä en maksaisi Kaarinoisissa noin paljon pikkuisesta 80 neliön talosta. 

Vierailija
38/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960-luvulla rakennettu 22 neliön vuokrayksiö Oulussa, 360€/kk. Eipä tälläkään paljon juhlita.

Vierailija
39/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäekologista asua leveästi. Laki saisi säätää, että korkeintaan yksi huone henkilöä kohden.

Vierailija
40/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämänlaatuun vaikuttaa enemmän muut asiat kuin asunnon neliömäärä. Ihminen tarvitsee oikeasti eläissäänkin vain sen arkun kokoisen tilan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän