Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienissä asunnoissa ihmiset kyllä Hesoissa asuvat, kuinkahan yleistä?

Vierailija
14.07.2024 |

Hs: 4-henkinen perhe asuu 51 neliöisessä asunnossa Vallilassa.

Hieno koti, mutta tuntuu näin yksin 80m2 kolmiossa koiran kera asuvana sinkkuna pieneltä. Asun siis pienemmässä kaupungissa.

Kuinkahan yleistä Helsingissä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Vallilassa enkä pitänyt asuinalueesta kuin ko.jutun perhe. Oli ihan ok kauniita taloja ja kävelyreittejä sekä lähikauppa, mutta myös hirveästi liikenteen melusaastetta, katupölyä, päihteiden käyttäjiä, lähiöbaareja, pikkusieluisia naapureita ja se yksi pieni hiekkalaatikko kivipihalla.

Asumme nukyään pienessä puutalossa metsän laidalla eli luonto aukeaa heti omalta ovelta. Pihaa on paljon ympärillä ja siihen mahtuu kaikki tramboliinit, kiipeilytelineet, uima-allas ja hiekkalaatikko. Ikkunat eivät mene sameaksi katupölystä ja yöt voi nukkua hiljaisuudessa ikkunat auki. Naapurit ovat sopivan kaukana, mutta riittävän lähellä, että muksut voivat fillarilla/potkulaudalla tai -kelkalla painaa menemään puolin ja toisin.

nimm. Ei enää ikinä Helsinkiin

Pihaa paljon ympärillä on suomeksi työleiri. No kukin tyylillään, mutta ette sitten pakota lapsia pihanhoitoon.

t. ennen pihaa paljon ympärillä

Vierailija
42/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan asunut Ouluissa, Järvenpäissä, Lapeissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin 42 neliön kaksiossa Helsingin kantakaupungissa. Vuokralla. En tarvitse tämän enemmän tilaa. Olen asunut pienemmissäkin asioissa, ja hyvin olen mahtunut, koska tavaraa on vähän, ja ajattelen että koti jatkuu myös oven ulkopuolelle: siellä on käytettävissäni koko kaupunki ja sen palvelut, puistot ja merenranta.

Pikkukaupungit eivät kiinnosta.

Tässä on muuten totuus, jota ei monestkaan muisteta. Asuin- ja elinpiiri meillä täällä Helsingissä jatkuu monesti kaupungille yhteisiin ja julkisiin tiloihin toisin kuin pienemmillä paikkakunnilla, jossa niitä ei ole. Tämä tuntuu jakavan ymmärrystä ja ajatteluakin, kun muualla asuvat ajattelevat, että kaikki elämän toiminnot pitää pystyä suorittamaan omassa talossa ja pihapiirissä, ja siksi omistettua tilaa pitäisi olla satoja neliöitä. Tästä johtunee sekin, että kun helsinkiläinen tapaa ystäviään kahviloissa, pitää pikkutaajamassa asuva sitä hienosteluna ja rahantuhlauksena. Helsinkiläiselle kaupungin kahvilat ovat yhteisiä olohuoneita, muualla lähinnä kai abc-asemiin tottuneille jotain ihan muuta.

Vierailija
44/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyään yksin 365 neliön asunnossa Katajanokalla mieheni kuoltua syöpään. Kolme lasta on jo maailmalla

Vierailija
45/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin, 63 m2. Ei ole ahdasta. Enempää en jaksaisi pitää puhtaana.

Tämä. En osta pk-seudulta yli 60 m2 kämppää kun ei sitä jaksa pitää siistinä. Siispä sitä pienempi kaksio on kiva.

Vierailija
46/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun kartallasi AP montakin Helsinkiä?

Vierailija
47/47 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asunto Kallahdessa meren rannalla. Ostin viime vuonna. Asun yksin tässä ja tämä on 54 m2. Riittää kyllä minulle. En haluaisi yhtään isompaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi