Annan tyhjiä tölkkejä 5 jätesäkillistä
Tämä aloitus saa varmaan pelkkää kuraa niskaansa, mutta mulla olisi 5 jätesäkillistä tyhjiä tölkkejä annettavana. Tyhmää; mutta en ilkeä itse viedä niitä kauppaan. Voin tuoda säkit Joensuuhun (asun lähellä Joensuuta, joten sen edemmäs en lähde niitä kuskaamaan). Olen joskus aikaisemminkin yrittänyt niitä antaa tällaisella keskustelupalstalla, mutta sain vain haukkuja osakseni, mutta oikeasti niitä on tuo 5 säkillistä, ja ne on ihan suomesta ostettuja pantillisia tölkkejä.
Kommentit (43)
En itsekään oikein kehtaa viedä pulloja kauppaan, onneksi niissä on nykyään lahjoitusnappi, menee enemmän tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Helsinkiin :)
Voin laittaa junaan, kai junissa voi lähettää pelkkiä "paketteja", mutta sinä maksat kuljetuksen :)
Totta kai ilkeät viedä, kierrätys on trendikästä ja kannatettavaa. Kuten moni on jo sanonutkin, niin vie vaikka pussillinen kerralla. Nopeasti googletettuna ainakin Joensuun Prismassa näyttäisi olevan sellainen näppärä automaatti, johon koko jätesäkillinen saa kaadettua kerralla. Todella näppärä suurille määrille, ja kyllä muutkin nimenomaan jätesäkillisiä niihin kerralla palauttaa.
Saako Corona pullosta pantin? Mites Breezerit, ja mihin ne voi palauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin laittaa junaan, kai junissa voi lähettää pelkkiä "paketteja", mutta sinä maksat kuljetuksen :)
Voisitko oikeasti?
Jahah, pelkäät veroja siis. Oikeasti, tuolla paikkakunnalla ainakin takavuosina naapurit yrittivät narauttaa toisiaan epäiltynä pimeistä vuokratuloista yms, vaikka luulo ei ole pitänytkään paikkaansa. Pura Ap ne säkit pienempiin kaupan kestokasseihin yms ja vie pois vähitellen. Pilkon Cittarissa lie se kaatoautomaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla kuskausreissulla provopetteri voi viedä tölkkinsä useampaan eri kauppaan keräysautomaattiin, jos muka ei kehtaa kaikkia säkkejänsä tyhjentää yhteen paikkaan.
:D
En ole provopetteri, ihan oikeasti nolottaa raahata säkkitolkulla tyhjiä tölkkejä automaattiin, saatan olla turhan herkkänahkainen 🤣 ja ajatella liikaa sitä, että mitä muut ihmiset minusta ajattelevat, mutta tällainen minä olen. Mutta toisaalta automaattiin saa kaataa koko säkillisen kerralla, eikä kukaan näe mitä minne sinne kaadan (onko limsatölkkejä vai kaljatölkkejä)... ehkä rohkaistun ja vien ne itse. Kiitos kaikille kommenteista 🥰
Ihan samalla tavalla ne muutkin on siellä automaatilla tölkkejä palauttamassa eli jos joku katsoo, niin enemmänkin kateellisena kun tietää niillä olevan ihan tuntuva rahallinen arvo.
Esim. useaan eri muovipussiin ne ja palautus useaan eri kauppaan, kyllä ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Asuin aiemmin talossa, jonka roskakatokseen ilmestyi yön aikana muovikasseissa tyhjiä kaljatölkkejä. Joku jaksoi ne tuoda kaupasta ja juoda, mutta ei viedä takaisin. Oli kuitenkin nähnyt sen vaivan, että tölkit oli huuhdeltu ja pussit laitettu nätisti katoksen lattialle. Välillä otin ne mukaani, toisinaan jätin muille. Saihan noista hyvät rahat.
Oletkohan minun entinen naapuri? Olen tehnyt tätä vuosikaudet, koska pärjään taloudellisesti ihan hyvin. Kyllä ne sieltä aina jollekkin oli kelvannut. Minä ajattelettelen asian niin, että joku niitä tarvitsee enemmän ja säästän sen palauttamisen vaivan. Ei kai se keneltäkään pois ole, jos kuitenkin ne siististi pusseissa jätän roskakatokseen.
Vierailija kirjoitti:
Jahah, pelkäät veroja siis. Oikeasti, tuolla paikkakunnalla ainakin takavuosina naapurit yrittivät narauttaa toisiaan epäiltynä pimeistä vuokratuloista yms, vaikka luulo ei ole pitänytkään paikkaansa. Pura Ap ne säkit pienempiin kaupan kestokasseihin yms ja vie pois vähitellen. Pilkon Cittarissa lie se kaatoautomaatti.
En pelkää veroja, (enkä asu Joensuussa, vaan lähikunnassa, tosin käyn töissä Joensuussa ja siksi voin säkit Joensuuhun tuoda) olen töisssä käyvä ihminen, asun omassa maksetussa asunnossa, joten kukaan ei voi ilmoittaa mitään "pimeitä" tuloja. Joensuussa Prismassa ja City-marketissa voi kaataa säkin automaattiin, mutta silti tuntuu, että mieluummin lahjoittain jollekin toiselle.
Laita viesti vaikka jollekkin junnuseuralle.
Meillä kiertää lapsia kysymässä tyhjiä pulloja. Maalla ei ehkä niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko oikeasti?
Voisin, mutta miten hoidetaan se, että maksat kuljetuksen? Ei VR minua usko kun vien säkit junaan, että vastaanottaja maksaa kuljetuksen kun noutaa säkit. Ne kysyy vastaanottajan nimeä; sanonko etten tiedä, mutta joku Vauva-palstalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko oikeasti?
Voisin, mutta miten hoidetaan se, että maksat kuljetuksen? Ei VR minua usko kun vien säkit junaan, että vastaanottaja maksaa kuljetuksen kun noutaa säkit. Ne kysyy vastaanottajan nimeä; sanonko etten tiedä, mutta joku Vauva-palstalta...
Odotas, kun mietin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko oikeasti?
Nimittäin mitenhän paljon tuosta jäisi myös pakettiautovuokran jälkeen ylipäänsä plussalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko oikeasti?
Kerro heti kun keksit, näillä näkymin menen tiistaina Joensuuhun ja voin laittaa "paketin" klo 6.00 lähtevään junaan ja se on 10.40 Helsingissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko oikeasti?
Kerro heti kun keksit, näillä näkymin menen tiistaina Joensuuhun ja voin laittaa "paketin" klo 6.00 lähtevään junaan ja se on 10.40 Helsingissä
Koitan tässä parhaillaan miettiä, palsta tosin menee ihan just tältä päivää kiinni...
I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko oikeasti?
Ei VR:llä ole ollut erillistä matkatavaratoimintaa yli 20 vuoteen, aina jonkun pitää matkustaa tavaroittensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No tarttukaa nyt tarjoukseen joku, jolla on 1,80€ loppukuuksi ruokarahaa, kun tuet pieneni!
Niin tälläistä tarjousta ei voi ohittaa,mutta tölkkien omistaja vois miettiä toisen kerran,pikkuerissä tölkit rahaksi.
Ap yrittää lavastaa veronkiertoon jotakuta.
Ps. Ne voi heittää myös suoraan tavalliseen roskikseen. Eipähän kukaan kierrä veroja. Näin minäkin teen käytettyjen vaatteideni kanssa. Silppuan ne ja heitän tavalliseen roskikseen ettei kukaan vaan pääse hyötymään tai syyttämään, että kiertäisin veroja myymällä niitä kirppiksellä.