Liityin YTK-liittoon. Oli halvempaa kuin tehy
Siellä oli halvemmat jäsenmaksut kuin Tehysä.
Siirryn uuteen työpaikkaan ihan kohta, erääseen hoivakotiin. Se on yksityinen laitos. On kuulemma ollut ongelmia, koska väkeä lähtenyt ja työpaikkoja auki, mutta en usko, että niitä minulle tulee, koska en juuri koskakaan ennenkään ole pomon kanssa riidellyt., mutta YTK mainosti lakiapua, jota voi tarvittaessa käyttää
Kehuttu liitto tuo on koska on halpa
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ytk ei ole edes mikään halpaa
ja kokoomuslaisten perustama
näin duunaria vaan kusetetaan
Ytk jäsen maksu tais olla mulla joku 120e/vuosi. Ammattiliittoon maksoin ennen noin 600e/vuosi.
Miten ytk kusettaa meitä duunareita? Jos liitot olisi ajanu pienipalkkaisten palkkoja kunnolla korkeammaksi niin kai sitä liitossa voisi olla vielä mutta liitot on turhia, ainoastaan rahaa sinne meni.
Mihin kassaan ammattiliitosi jäsenet kuuluvat? Mikä on tuon pelkän kassan jäsenmaksu?
Vierailija kirjoitti:
Liitot on ihan turhia. Ytk on just hyvä
Voisitko sitten selittää minulle ja muille asioista huonommin perillä oleville, että mistä johtuu, että surkeimmat ja ikävimmät työolosuhteet ja palkka eli korvaus tehdytä työstä on niissä maissa kaikkein surkeimmat, joissa työntekijöiden järjestäytymistä ja ammattiliittojen toimintaa on kaikkein eniten rajoitettu, ellei mahdollisesti yritetty kieltää kokonaan, niiden toiminta. Totta kai aina on ja aina ollut (ns) huippuja, jotka voivat paikallisesti ja työnantajan kanssa sopia itselleen paremmat edut kuin, mitä kollektiivisesti liitot pystyvät kaikille jäsenilleen. Mutta ei liittoon kuuluminen estä tai poista tätä mahdollisuutta. Ja totta on myös se, että eri litojenkin neuvottelukyky on keskenään erilainen
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ytk jäsen maksu tais olla mulla joku 120e/vuosi. Ammattiliittoon maksoin ennen noin 600e/vuosi.
Miten ytk kusettaa meitä duunareita? Jos liitot olisi ajanu pienipalkkaisten palkkoja kunnolla korkeammaksi niin kai sitä liitossa voisi olla vielä mutta liitot on turhia, ainoastaan rahaa sinne meni.
Mihin kassaan ammattiliitosi jäsenet kuuluvat? Mikä on tuon pelkän kassan jäsenmaksu?
En tiedä mitä koitat sanoa. Kuulun siihen työttömyyskassaan joka on halvin. Ytk maksaa 120e/vuosi ja liittoon kuuluminen maksoi 600e/vuosi.
Jos jostain löytyy halvempi vaihtoehto niin sinne liityn sitten.
Sinivalkoinen tuo mies!
Ytk:n hän ties
Omaa kurittajaa rakastaa
Eikä silti mistään rahaa saa
Hän palstat täyteen valheita ja vihaa tuuttaa
Kautta trollitehtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä koitat sanoa. Kuulun siihen työttömyyskassaan joka on halvin. Ytk maksaa 120e/vuosi ja liittoon kuuluminen maksoi 600e/vuosi.
Jos jostain löytyy halvempi vaihtoehto niin sinne liityn sitten.
Et siis tiennyt, että olisit voinut olla liittosi jäsenkassan jäsen ilman liiton jäsenyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Et siis tiennyt, että olisit voinut olla liittosi jäsenkassan jäsen ilman liiton jäsenyyttä?
En ole tiennyt tätä mutta en halua kuulua liittoihin koska liitot vastustaa minun kannattamaa hallitusta. Miksi minä siis liittoihin maksaisin euroakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tiennyt tätä mutta en halua kuulua liittoihin koska liitot vastustaa minun kannattamaa hallitusta. Miksi minä siis liittoihin maksaisin euroakaan?
Odotan sitä päivää, kun työehtosopimusten yleissitovuus poistetaan, silloin sinä todella pääset nauttimaan hallituksesi hedelmistä.
DPRK:ssa ei ole liittoja, eikä myöskään kommunisti kiinassa. Persun unelma.
YTK ei neuvottele mistään palkka- / työehto asioista.Rajattua laki neuvonttaa saa, mutta jos asia menee oikeuteen, olet omillasi. Ammattiliittojen jäsenmaksut voi vähentää verotuksessa, samoin kun YTK maksut. Eli rahallisesti on aivan sama kumpaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan sitä päivää, kun työehtosopimusten yleissitovuus poistetaan, silloin sinä todella pääset nauttimaan hallituksesi hedelmistä.
Kannatan paikallista sopimista eli jokainen neuvottelee itse omat palkat ja edut. Vihaan ihmisiä jotka on suojatyöpaikassa tai pilipalityössä saamassa kovaa palkkaa.
Ei neuvottele yhtään mitään.