Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä

Vierailija
13.07.2024 |

Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.

Kommentit (511)

Vierailija
361/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mökillä siivoaminen on helpompaa ja kivempaa kuin kotona. Puistelen räsymatot, lakaisen lattiat ja se on siinä. Pinta-alaa on vähemmän kuin kotona, eikä mökillä ole niin nöpön nuukaa jos pinnat ei kiillä tai jos lattialle eksyy jokunen itikanraato.

Tiskaamisen hoidan saunan terassilla ja sekin on ihan mukavaa hommaa.

Ruuanlaitto ei ole työlästä kun grillillä, savustimella ja muurikalla voi tehdä melkein mitä vaan, ja mökissä on käytännöllinen kaasu-uuni/hella sekä puuhella. Harvoin sisällä tulee mitään kokkailtua kun ulkona sekin on kaikkein kivointa.

Kyllä meillä syödään makkaraakin, mutta harvemmin.

Kyllä mä teen hommia 100x mieluummin mökillä kuin kotona. 

Vierailija
362/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista. 

Tämä! Mieluummin yksin kaupungissa kuin mökillä piikomassa miestä ja vieraita.

Älä passaa sitä ukkoasi ja kutsu mökille vain sellaisia vieraita jotka osallistuvat askareisiin kuten ruuanlaittoon, siivoukseen ym. 

Millanen tossu on sellanen mies jota tarvii palvella? 

Voi se olla tyranni ja k*sipääkin 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kyllä mökkeilystä alkeellisissakin oloissa ja luonnossa liikkumisesta. 

Veneily ei ole oikein minun juttuni, mutta voin minä nyt muutaman kerran viikossa soutaa miestä ympäri järveä kun kalastaa. 

Se mitä en ymmärrä, on se miksi mies ei osaa kalastaa yksin. Hermostuu heti, jos haluaisin tehdä jotakin muuta sillä aikaa. Vaikka siis virvelöisi ihan siitä rannalta. Miksi minun pitää istua siinä vieressä tuntitolkulla katselemassa? 

Vierailija
364/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin mukavaa vaihtaa maisemaa ja mennä mökille saareen. Saunon, joogaan, luen ja vain olen. Kun ollaan kahdestaan, niin kotihommat minimissään. Kun enemmän porukkaa, niin yhdessä kokataan. Tuntuisi aika tyhjältä olla ilman vaatimatonta, mutta rakasta mökkiä, vaikka meillä ikääkin on

Vierailija
365/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tottunut lapsesta saakka olemaan mökillä jossa ei ole mitään mukavuuksia. Osaan mökkihommat, kalahommat, kerään marjoja ja sieniä, jne. 

Mutta mä viihdyn siellä mökillä parhaiten yksin omine aikatauluineni ja joskus satunnaisesti kesässä jonkun kaverin kanssa. En jaksa yhtään isompaa porukkaa ja kaikkien aikatauluja ja rutiineja. Mulle parasta rentoutumista on olla ja tehdä just niinkun huvittaa.

Vierailija
366/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneily ei ole oikein minun juttuni, mutta voin minä nyt muutaman kerran viikossa soutaa miestä ympäri järveä kun kalastaa. 

Se mitä en ymmärrä, on se miksi mies ei osaa kalastaa yksin. Hermostuu heti, jos haluaisin tehdä jotakin muuta sillä aikaa. Vaikka siis virvelöisi ihan siitä rannalta. Miksi minun pitää istua siinä vieressä tuntitolkulla katselemassa? 

Jospa itsekin virvelöisit? 

Vierailija
367/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon aika toimelias, enkä edes jaksaisi vain oleilla, jos se tarkoittaa jotain riippukeinussa makaamista tai sukan kutomista.

Ei siis haittaa mökin askareet, mukava vaan päästä kotoa ja arjesta irti.

Mutta se lähteminen, eli pakkaaminen (kaiken tarpeellisen mukaan huolehtiminen) ja paluu eli poispakkaaminen yksin ottaa päähän. Miehet oman kokemuksen mukaan saisi olla tuossa aktiivisempia.

Vierailija
368/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut, mutta ei oikein ole minun juttuni. Itse voisin mieluummin vaikka marjastaa/sienestää, ja viettäisin miehen kanssa sitten illalla yhdessä aikaa. Mutta tämä ei käy, aina pitäisi kökkiä siinä vieressä. En ymmärrä. Ei kuitenkaan halua lähteä sitten vaikka marjastamaan tai kävelylle minun ilokseni. 

Vierailija
369/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastan, mies inhoaa. 

Vierailija
370/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä. Oon introvertti joten rakastan olla mökillä kaukana kaikesta hälinästä, tykkään kalastaa ja uida. Veneilykin on hauskaa hyvässä seurassa. Ja joo, olen nainen.

Vierailija
371/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuosia asunut mökillä. Ensin vuokralla lähes 7 vuotta toisen mökillä ja nyt asun omalla ns mökillä. Kai tätä joku taloksikin kutsuisi. Sen vuoksi hiukan naurattaa, kun joku kirjoittaa voiko tylsempää olla. Tämä on sentään vakituinen kotini. Näin etsit hieman vääriä naisia jos et löydä meitä jotka viihtyvät näissä ympäristöissä. 

Vierailija
372/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se sama, ehkä 30-40% naisista, jotka ovat heikkolahhaisia ja heidät on manipuloitu olemaan kaikkea vastaan. Katsokaa miehet tarkkaan kenet huolitte lastenne äidiksi. Ei haittaa jos nämä naiset eivät lisääny. Määrä ei korvaa laatua.

Vierailija
373/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä. Oon introvertti joten rakastan olla mökillä kaukana kaikesta hälinästä, tykkään kalastaa ja uida. Veneilykin on hauskaa hyvässä seurassa. Ja joo, olen nainen.

Minun "veneily" on vaan kalapaikoille siirtymistä, kun ei sinne oikein uimallakaan voi mennä.

T: Introverttimies

Vierailija
374/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut, mutta ei oikein ole minun juttuni. Itse voisin mieluummin vaikka marjastaa/sienestää, ja viettäisin miehen kanssa sitten illalla yhdessä aikaa. Mutta tämä ei käy, aina pitäisi kökkiä siinä vieressä. En ymmärrä. Ei kuitenkaan halua lähteä sitten vaikka marjastamaan tai kävelylle min

Hankkikoon mies sähköperämoottorin niin ei tartte sua soutajaksi, ja jos ei sittenkään haluu mennä yksin kalaan, jääköön menemättä! 

Vierailija
375/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron miksi esimerkiksi äitini on vihannut niitä. Kotona oletus oli että äidin vastuulla on pyykkihuolto, siivous, ruokahankinnat, ruuanvalmistus ja -tarjoilu, tiskit, se että kaikki alamittaiset pysyy turvassa, purkaa energiansa, pesee hampaansa, saa riittävästi unta ja aikuisen aikaa ja mielekästä tekemistä jne., ja isäni oli niin kovin rasittunut työstään (joka muuten oli ihan sama siisti sisätyö kuin äidilläni) että piti lukea lehteä, ottaa päivänokosia ja katsoa uutisia kaiket illat. Kun oli viikonloppu, loma tai muu vapaa, isäni halusi esimerkiksi hakata halkoja, kalastaa tai tehdä jotain muuta mielekästä miehistä puuhastelua sen sijaan että käyttäisi vapautuvan energian osallistuakseen kaikkeen tuohon välttämättömään josta äiti on yleensä vastuussa yksin. Samalla äidin olisi pitänyt olla vastuussa niistä välttämättömistä edelleen yksin, mutta isän viihdykkeeksi tuplasti haastavammissa olosuhteissa. Jei miten kivaa! 

Vierailija
376/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kaupunkilainen. Tykkää olla mökillä, jos pääsee soutelemaan, saunomaan ja grillaamaan. Golffaamaan pitää päästä ja nettiin. Samat mukavuudet pitää olla kuin kotonakin. Minä maalaisplikkana olen sitä mieltä, että ulkohuussi on parasta ikinä :D Voisin olla mökillä helposti viikonkin. Nukkua, lukea, laittaa ajan kanssa ruokaa, uida, viettää aikaa ulkona (hyttysiä varten on hyttysmyrkyt ja sadetta varten vettäpitävät vaatteet), katsoa sarjoja, kuunnella musiikkia, pelata lautapelejä, syödä aamu- ja iltapalat kuistilla järveä katsellen. Niin ja sinne vesille lähtisin myös, soutuvene on ihan ideaali, missään moottoriveneessä en ole ollutkaan. 

Ensi viikolla ollaan menossa mökkilomalle, jossa molemmille on luvassa sitä mistä tykkää, ah ihanaa! 

Vierailija
377/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron miksi esimerkiksi äitini on vihannut niitä. Kotona oletus oli että äidin vastuulla on pyykkihuolto, siivous, ruokahankinnat, ruuanvalmistus ja -tarjoilu, tiskit, se että kaikki alamittaiset pysyy turvassa, purkaa energiansa, pesee hampaansa, saa riittävästi unta ja aikuisen aikaa ja mielekästä tekemistä jne., ja isäni oli niin kovin rasittunut työstään (joka muuten oli ihan sama siisti sisätyö kuin äidilläni) että piti lukea lehteä, ottaa päivänokosia ja katsoa uutisia kaiket illat. Kun oli viikonloppu, loma tai muu vapaa, isäni halusi esimerkiksi hakata halkoja, kalastaa tai tehdä jotain muuta mielekästä miehistä puuhastelua sen sijaan että käyttäisi vapautuvan energian osallistuakseen kaikkeen tuohon välttämättömään josta äiti on yleensä vastuussa yksin. Samalla äidin olisi pitänyt olla vastuussa niistä välttämättömistä edelleen yksin, mutta isän viihdykkeeksi tuplasti haastavammissa olosuhteissa. Jei miten kivaa! Minäpä kerron miksi esimerkiksi äitini on vihannut niitä. Kotona oletus oli että äidin vastuulla on pyykkihuolto, siivous, ruokahankinnat, ruuanvalmistus ja -tarjoilu, tiskit, se että kaikki alamittaiset pysyy turvassa, purkaa energiansa, pesee hampaansa, saa riittävästi unta ja aikuisen aikaa ja mielekästä tekemistä jne., ja isäni oli niin kovin rasittunut työstään (joka muuten oli ihan sama siisti sisätyö kuin äidilläni) että piti lukea lehteä, ottaa päivänokosia ja katsoa uutisia kaiket illat. Kun oli viikonloppu, loma tai muu vapaa, isäni halusi esimerkiksi hakata halkoja, kalastaa tai tehdä jotain muuta mielekästä miehistä puuhastelua sen sijaan että käyttäisi vapautuvan energian osallistuakseen kaikkeen tuohon välttämättömään josta äiti on yleensä vastuussa yksin. Samalla äidin olisi pitänyt olla vastuussa niistä välttämättömistä edelleen yksin, mutta isän viihdykkeeksi tuplasti haastavammissa olosuhteissa. Jei miten kivaa! 

Vierailija
378/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tuplista, junan netti jumii.

T. Äidistään tarinoiva

Vierailija
379/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä lukiessa tulee sellainen kuva, että miehet ovat täysin kyvyttömiä muuhun kuin saunan lämmittämiseen, ryyppääämiseen ja grillaamiseen. 

Ja mikä vika on siinä, että esim mökillä voi mennä siitä mistä aita on matalin? Miksi koko ajan pitää olla jossain korkeimmissa fääreissä? Onko se jotenkin naisen arvoa alentaa syödä makkaraa talouspaperista ja sen jälkeen nakata se tuleen? 

Sopis mulle oikein hyvin. Valitettavasti se mies haluaa kunnon pihvit tai kalat ja uudet perunat. Onneksi nykyaan olen aika tylysti sanonut etta jos ei makkarat ja valmissalaatti kaupasta kelpaa niin saa menna sinne yksin grillailemaan. Tai hoitaa kokonaan itse ostokset ja ruoanlaittohomman. Mina mielellani lammitan saunan ja kannan vedet ja siemailen lonkkua laiturilla. 

Miesten kanssa tulee toimeen kun on tarpeeksi tyly ja suorasanainen. Mikaan vihjailu ja toiveajattelu vastavuoroisuudesta ei toimi vaan suora puhe ja toiminta. Niinhan ne miehetkin toimii muitten miesten kanssa.

Vierailija
380/511 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut tuplista, junan netti jumii.

T. Äidistään tarinoiva

Koita keksiä jotain muuta puuhaa junamatkalle kuin pitkät sepustuksesi. Voit pitää ne pöytälaatikossa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme