Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Isä alkoi hivellä takamusta"

Vierailija
09.09.2008 |

Siis yök, noin lauletaan lastenlaulussa. Jotenkin epäsopivaa mun mielestä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Maalari-lastenlaulussa. Ei voi mitään, mutta mua tökkii tuo kohta.

Vierailija
2/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista tarkkoja sanoja, mutta idea oli se, että lapsi maalaa kissaa ja isä antaa siitä hyvästä selkäsaunan. Hivellä-sana on vain loppusointujen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskin ehdin pohjamaalin sivellä

kun isä alkoi hivellä

mua takamuksihin"

Tai vastaavaa. Siis tarkoittaa piiskaamista mutta kyllä sillä nykyään on seksuaalinen merkitys. Siis jos joku 'hivelee' takapuolta. Valitettavasti.

Vierailija
4/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi käyttää HIVELLÄ-sanaa? Ei sovi tähän yhteyteen sitten millään. Mun mielestä hivellä kuvaa hyväilemistä.

Vierailija
5/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tosi kiva lastenlaulu, mutta se loppu on aivan järkky.

Vierailija
6/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla se on rikos niinkuin lapsen seksuaalinen hyväksikäyttökin.

Vierailija
7/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se loppu olisi voitu sanottaa jotenkin eritavalla esim. että otettiin ne maalit ja pensselit pois ja lapsi joutui pesemään ne maalit pois. Tai jotain muuta.

Vierailija
8/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä ole koskaan tullut mieleen, että siinä laulussa olisi jotain outoa. Mun mielestä kuuntelijan mielessä on jotain outoa, jos asiasta tulee jonkinlainen kaksimielinen mielikuva. Mun lapset ei toivottavasti elä niin kieroutuneessa ympäristössä, että ajattelisivat siinä kohdassa jotain muuta kuin piiskaamista. Tuokin laulu on sanoitettu aikaa ennen kuin piiskaamisesta on tullut rikos. Ennen se oli hyväksyttävä kasvatusmenetelmä, jolla monet terveet ja fiksut ihmiset on pidetty tottelevaisuuden tiellä.

Vierailija
9/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ottaa kyllä korvaan ja pahasti...

Vierailija
10/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ei elä kyllä tässä maailmassa. Tai sitten ei lue uutisia.

Vierailija
11/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä ole koskaan tullut mieleen, että siinä laulussa olisi jotain outoa. Mun mielestä kuuntelijan mielessä on jotain outoa, jos asiasta tulee jonkinlainen kaksimielinen mielikuva. Mun lapset ei toivottavasti elä niin kieroutuneessa ympäristössä, että ajattelisivat siinä kohdassa jotain muuta kuin piiskaamista. Tuokin laulu on sanoitettu aikaa ennen kuin piiskaamisesta on tullut rikos. Ennen se oli hyväksyttävä kasvatusmenetelmä, jolla monet terveet ja fiksut ihmiset on pidetty tottelevaisuuden tiellä.

Kun olen kerran hairahtunut kuuntelemaan, että hei, mitä tuossa lauletaan, en koskaan sen jälkeen ole voinut laulua kuunnella vapain mielin. Sellaista sairasta tämä ihmismieli tuottaa. En usko, että lapsilleni tulee mitään pervoa mieleen, enkä estä heitä kuuntelemasta laulua, vaikkei sen minun top10-lastenlaululistaan kuuluisikaan. Perverssiä tai pelkkää muuta väkivaltaa, minusta tämä laulun kohta on epämiellyttävä.

Vierailija
12/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin annettiin piiskaa töllintöistä ja sitä kutsuttiin hienommin pepun hivelemiseksi. Ja eipä haittaa vaikkei kukaan saakaan nykyään ruumillista rangaistusta, niin olisi lasten hyvä tietää, että ennen rangaitus oli näin suora ja tuntuva.

Vierailija
13/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätäkään kommenttia kannata lukea kuin piru Raamattua.

Vierailija
14/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aika paljon on semmosia lauluja nykyään... kaikki neekeriviittaukset, hottentotit, selkäsaunat yms.

Esim. Fröbelin palikat laulaa "Isä-Ali takapuolirumpua paukuttaa". Ei tuokaan minusta mitenkään kivan kuuloista ole kun kurittaminen on laissa kielletty.

Tosin voihan laulu mennä näinkin: Isä-Ali-Takapuoli rumpua paukuttaa=)

Vierailija
15/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vastaan vuosien takainen pedofiliatango-video, esittäjänä Ulla Tapaninen. Se on oikeasti niin surullinen ja kamala, miten se on voitu joskus käsittää viihteeksi :(

Vierailija
16/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne Fröbelin palikoiden sedät on vielä lastentarhanopettajia XD

Tosin aika paljon on semmosia lauluja nykyään... kaikki neekeriviittaukset, hottentotit, selkäsaunat yms.

Esim. Fröbelin palikat laulaa "Isä-Ali takapuolirumpua paukuttaa". Ei tuokaan minusta mitenkään kivan kuuloista ole kun kurittaminen on laissa kielletty.

Vierailija
17/18 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat kulttuurit esitetään varsin alentavasti ja säälitellään neekerilapsia, jotka ei ole kuulleet Jumalasta vaan palvovat kuka mitäkin kummajaista...

Tuo neekerinimitys taisi kyllä vielä olla 80-luvullakin ihan arkipäiväinen, toistuu niin monessa "neutraalissakin" lastenlaulussa esim. Inke tinke minki ym.

Vierailija
18/18 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne Fröbelin palikoiden sedät on vielä lastentarhanopettajia XD

Monet Fröbelin palikoiden lauluista on kaksimielisiä.

Kaksimielisiä lauluja on esimerkiksi Pumppulaulu ja Rumpali Rumba-Ali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi