Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin vanha hääpuku, oma ylioppilasmekko ym. Onko kauheaa laittaa roskiin?

Vierailija
13.07.2024 |

Säilytystilaa ei ole, mutta tuntuu pahalta hävittää. Muutin pieneen asuntoon ja kaappitilaa on tosi vähän. Mitä olette tehneet tuollaisille?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoon vaan. Jos ne on puhtaita, niin itse veisin kierrätyskeskukseen.

Vierailija
2/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittänyt omani roskiin, äitini vaatteita en ole koskaan itselleni kelpuuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppikselle myyntiin tai viet johonkin vaatekeräyslaatikkoon

Vierailija
4/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoon vaan. Lukiokaverini teki aikoinaan siskonsa hääpuvusta oman vanhojen päivän puvun. 

Vierailija
5/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy tai lahjoita kirppiksellä, jos ei kelpaa niin kysy jostain harrastajateatterista onko heillä käyttöä. Näissä ei yleensä ole juurikaan rahaa puvustukseen tai lavastukseen, ja ottavat mielellään vastaan erilaisia lahjoituksia.

Vierailija
6/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi roskiin eikä kierrätykseen?

Vierailija
7/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ne. Voiko esim sisko tms ottaa ne

Vierailija
8/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vain kangasta. Jos haluat säilyttää itsellesi niistä jonkun muiston, niin ota hyvät kuvat.

Vierailija
9/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtuullisen puhtaat, eivätkä haise niin kierrätykseen. Jos likaiset niin lumppukeräykseen. Jos haisevat niin sekajätteeseen.

Mielestäni suomalaiset säästävät vaatteita yllättävän pitkään. Moni asuu ahtaasti ja säilytystilasta on puutetta. Lisäksi kaikissa muutoissa nämä rasittavat kun moneen kertaan pitää miettiä, mitä tekisi. Jotkut haluavat säilöä muistoksi. En oikein ymmärrä, sillä minä yritän pitää vaatekaappini toimivina. Ja nyt epävarmana aikana olen tehnyt useamman poistosiivouksen.

Vierailija
10/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi roskiin eikä kierrätykseen?

Samaa ihmettelen. Onko tuo sanonta vai laittaako ihmiset oikeasti roskikseen? 

Vierailija
11/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että asia mietityttää koska vaatteet on hyviä vai tunnearvon vuoksi?

Vierailija
12/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ei kukaan osta kun ovat niin vanhanaikaisia. Ehkä tosiaan joku teatteri saattaisi haluta. No laitan kuitenkin roskiin vaikka pahalta tuntuukin kun täällä ei ole lähellä sellaisia teattereita. Kiitos kaikille:)

-Mari

Vierailija
13/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä esim. kierrätyskeskusta, tms. Käsityöihmiset voivat loihtia vielä vaikka mitä, esim. verhoja, hyttyssuojia, värjättynä hameita, ym. Olisiko ystävissäsi tai sukulaisissasi käsityöharrastajia?

Vierailija
14/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roskiin vaan kierrätykseen, hölmö.

Vierailija
15/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen säilyttänyt äitini vihkipukua nyt 70 vuotta. Tarjosin veljen tytölle, mutta ei mahdu päälle.

Kierrätykseen varmaan. Olisi ihan vintagemekko ( kermanvärinen, puolisääreen).

Vierailija
16/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella on Nextiili-putiikki, jonne viedään vaate- ym. tekstiiliä. Luulisi muuallakin olevan vastaavia. 

Vierailija
17/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita fb ilmoitus että ensimmäinen noutaja saa. Ne harrastajateatterit on varmastikin valmiita ihan hakemaan, koska ovat tosiaan rekvisiitan tarpeessa.

Vierailija
18/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ei kukaan osta kun ovat niin vanhanaikaisia. Ehkä tosiaan joku teatteri saattaisi haluta. No laitan kuitenkin roskiin vaikka pahalta tuntuukin kun täällä ei ole lähellä sellaisia teattereita. Kiitos kaikille:)

-Mari

No höh!

Lahjoita paikalliseen kouluun, joku vähärahainen saa tehtyä xx-puvun!

Tai facebook annetaan palstalle!

Koita hyvä ihminen, älä roskiin.

Soita teatteriin, saattavat maksaa postimaksun, ei koskaan tiedä!

Vierailija
19/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Mari

Minä taas luulen, moni himoitsee niitä, kuten itsekin, jo pelkästään materiaalin vuoksi ja vaatteita voi aina uudistaa ja muokata itselleen sopivaksi. 

Olin onnesta mykkänä, kun sain perintönä mummoni Kaunottaren villakangastakin, joka oli palvellut häntä vuosikymmeniä ja oli puhdasta villaan. Ompelija muokkasi sen mittojeni mukaan ja takista tuli kuin uusi ja ei nypyn nyppyä, vaikka olen käyttänyt sitä jo vuosia. 

Vierailija
20/34 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kierrätysammattilaisena neuvon laittamaan roskiin. Kymmeniä vuosia vanhat vaatteet on jätettä. Kirppiksillä ärsyttää kun ne vie tilaa rekeissä kunnon vaatteilta. Se on huonoa työnjohtoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan