Onko se totta, että kun vanhempana katsoo peiliin ei muka tunnista itseään?
Kommentit (35)
??? Tuuliko se siellä aivoissa ulisee?
Onko nää kaikki helvetin nerokkaat tyhmäkysymykset samasta kynästä? Paa korkki kii.
Tavallaan on totta. Ihminen tuntee itsensä mielessään usein nuoreksi ja meneväksi valloittavaksi henkilöksi, vasta peilikuva paljastaa koko totuuden. :(
Onneksi olen hyvin säilynyt 43 vuotiaana samannäköinen kuin 25- vuotiaana.
Dementiaa ei ole mutta on kyllä vaikea tunnistaa oudoksi muuttunutta kroppaa ja kasvojakin peilistä!
Vaikka ei ole ylipainoa jostain on tullet selkäläskit ja sivutissit, ryhdikäs siro kroppa muuttunut kipujen vuoksi möykkymäiseksi ja kumarammaksi!?
Ihan kuin olisi muovailuvahaa?
Toinen silmäluomi roikkuu vähän ja suupielet ei ole enää ylöspäin kuten normaalisti.
Ihossa alkaa näkymään pehmenemistä ja hiuksissa harmaita ja punertavia raitoja sekaisin
Outo olento 64v
Vierailija kirjoitti:
No kuvittele nyt pahin krapula mitä olet itselläsi nähnyt ja se peiliin joka aamu. Eikä lähde pois. Sitä on ikääntyminen. Näit itsesi jo nuorena, mutta et tunnistanut. Sama asia.
Nuorena olin krapulaisena hehkuva. Tai iho oli kalpea, silmien alla vähän sinerrystä, mutta en ollut punakka ja turvoksissa.
Kun lapset oli pieniä, en oikeastaan ehtinyt peilailla. Siinä meni kymmenen vuotta ja piti tutustua naamaansa uudelleen, mm meikkaustyyli piti päivittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Keski-iässä ja välillä tuntuu hieman kuin olisi toinen ihminen peilissä. Joskus taas enemmän itseä. Jotenkin vanhenemisen merkit, pienetkin, tuntuvat ihan kummalliselta. Ehkä sieluyhteys on, onneksi. Se helpottaa.
Näin on, näen äitini katsoessani peiliin
On. Olen viimeisen kahden vuoden aikana ihmetellyt, että miten minä voin olla tuon näköinen? Kulmikas leukani ei ole enää kulmikas. Enääen voi kutsua kasvojani kapeiksi.
n55
Kyllä jo hälytyskellot soisi ja kovaa jos en itseäni peilistä tunnistaisi! Olen kuitenkin jo melkein 70, syyskuussa täytän, eikä todellakaan minkään valtakunnan dementian oireita ole.
Itse olen sinut sen kanssa etten ole enää 25. Pitäähän sen jokaisen täysjärkisen ymmärtää että ihminen kuten kaikki muukin luonnossa vanhenee ja muuttuu. Surulllista jos sitä ei hyväksy ja yrittää kynsin hampain riippua ikuisessa nuoruudessa. Jää niin paljon hyviä ja mukavia asioita elämättä, eikä kuitenkaan aikaa voi pysäyttää.
Viisivuotias ei näytä vastasyntyneelle, miksi sitten jonkun viisikymppisen pitäisi näyttää 25-vuotiaalta?
On ihan totta. Harva pysyy itsensä näköisenä. Jos on tottunut tiettyihin piirteisiin itsessään ja ne rupsahtavat erilaisiksi, niin ei ole tunnistettavia piirteitä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jo hälytyskellot soisi ja kovaa jos en itseäni peilistä tunnistaisi! Olen kuitenkin jo melkein 70, syyskuussa täytän, eikä todellakaan minkään valtakunnan dementian oireita ole.
Itse olen sinut sen kanssa etten ole enää 25. Pitäähän sen jokaisen täysjärkisen ymmärtää että ihminen kuten kaikki muukin luonnossa vanhenee ja muuttuu. Surulllista jos sitä ei hyväksy ja yrittää kynsin hampain riippua ikuisessa nuoruudessa. Jää niin paljon hyviä ja mukavia asioita elämättä, eikä kuitenkaan aikaa voi pysäyttää.
Viisivuotias ei näytä vastasyntyneelle, miksi sitten jonkun viisikymppisen pitäisi näyttää 25-vuotiaalta?
Et nyt ymmärrä. Lapsena odottaa mille näyttää teininä. Sen jälkeen tulee vaihe, jolloin ihminen on pitkään samannäköinen. Sitten tulee aika, jolloin ihminen vanhenee todella nopeasti. Muutosvauhti on se, joka saa tuntumaan, ettei tunnista itseään. Ei ehdi sopeutumaan uusiin muutoksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
On ihan totta. Harva pysyy itsensä näköisenä. Jos on tottunut tiettyihin piirteisiin itsessään ja ne rupsahtavat erilaisiksi, niin ei ole tunnistettavia piirteitä jäljellä.
Ei se ole pelkästään rupsahtamista, vaan yleistä muuttumista. Esim. Kerroin tuossa ylhäällä, että kulmikas leukani ei ole enää kulmikas. Ei minulle mitään hamsterinpusseja ole tullut, eikä kaksoisleukaa, vaan Leukalinjasta on vain tullut pehmeä.
Ei. Ihmiset ja varsinkin miehet näkevät peilistä itsensä nuorena. Siksi moni luulee olevansa ikäistään nuoremman näköinen. Näköaidtimus kulkee silmästä tietoisuuteen aivojen kautta ja aivot ovat taitavia huijaamaan.
Sen sijaan kun näkee vanhempana itsestään jonkun toisen ottaman valokuvan eri kuvakulmasta varsinkin kuin peiliin katsoessa, niin silloin ei välttämättä heti tunnista itseään... Se on yleensä järkytys se sellainen kuva. 🤣
50+
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen hyvin säilynyt 43 vuotiaana samannäköinen kuin 25- vuotiaana.
5 vuoden sisällä homma muuttuu oleellisesti sinullakin.
Olen mielikuvissani aina 22v.
Surupäivä tulee kun ajokortti ja kuva täytyy uusia.