Mitä tehdä vanhalle Kela-kortille?
Tänään tuli postissa uusi, ja nyt mietin miten hävittää vanha turvallisesti. Pitääkö vaan saksilla silputa tarpeeksi pieniin osiin.
Kommentit (21)
Saitko uuden kortin, koska pääsit Gold-tasolle?
Niistä voi tehdä sellaisia pieniä sormiskeittilautoja. Siivouksessa myös hyviä likatahrojen kaapimiseen.
Oma Kela-korttini on vuodelta 1992 ja hyvin näyttää toimivan edelleen. Jos se pitäisi hävittää niin leikkaisin sen osiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan sukunimi vaihtui😄 Ap
Onko sulla kansainvälisiä ystäviä, joille voisit lähettää vanhan kortin palat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan sukunimi vaihtui😄 Ap
Ai jaa. Itse muistan, kun sain Finnair Silverin ihan kotiin postitettuna, oli se hienoa! Nythän ne onkin vaan virtuaalisia kortteja.
Mulle tuli lisää koodeja korttiin. Vanhan laitoin saksilla kahtia ja roskiin, muistaakseni se neuvo oli saatekirjeessäkin.
Laita se muurahaiskekoon, muurahaiset hoitaa.
Olen käyttänyt vanhoja kortteja kirjanmerkkeinä.
Jos leikkaan sen kortin saksilla, niin kuinka varmistun saksien turvallisesta käytöstä.
Mitä roskaa leikattu kela-kortti on, että osaan kierrättää sen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Jos leikkaan sen kortin saksilla, niin kuinka varmistun saksien turvallisesta käytöstä.
Mitä roskaa leikattu kela-kortti on, että osaan kierrättää sen oikein.
Palaahan se, joten voit laittaa sen huoletta sekaroskiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli lisää koodeja korttiin. Vanhan laitoin saksilla kahtia ja roskiin, muistaakseni se neuvo oli saatekirjeessäkin.
Nykyään ei ole roskia, laitoitko muovi- vai sekajätteeseen ?
Pieniksi palasiksi sekajätteeseen, henkilötunnuskohdan voi paloitella vielä pienemmäksi. Jos turvallisuus arveluttaa, jaa palat useampiin eriin ja hävitä eri kerroilla sekajätteen joukossa.
No se vanha konsi valkoistajauhetta ja sitten sillä kortilla eroitellaan pari viivaa,toinen vasempaan ja toinen oikeaan sieraimeen ja hups ajatus lentää avaruuteen .
Leikata voi, mutta jos joskus kadotat lompakon ja tarvit uusia kortteja , vanhaa passia ja kortteja voi käyttää todisteena henkkareita hakiessa, kysyin vasta poliisilaitokselta kun mutsin lompakko oli kadoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ootko hieman dingdong jos et tiedä miksi uusia kortteja lähetetään? Ja vielä noin avoimesti osoitat tietämättömyytesi?
Vierailija kirjoitti:
Leikata voi, mutta jos joskus kadotat lompakon ja tarvit uusia kortteja , vanhaa passia ja kortteja voi käyttää todisteena henkkareita hakiessa, kysyin vasta poliisilaitokselta kun mutsin lompakko oli kadoksissa.
Ei poliisilaitoksella mitään Kela-korttia pyydetty.
Voisi toimia, mutta ne osat pitäisi levittää ympäri maailmaa.