Poliittinen kahtiajako Suomessa on ihan järkyttävää.
En muista tällaista aikaa, missä yhteiskunnassamme olisi ollut näin paljon vihaa ja kahtiajakautumista. Ja tämä on alkanut nimenomaan tämän hallituksen aikana. Poliitikot itse ovat menettäneet kaiken arvokkuutensa, ja ruokkivat kansan pahaa oloa sekä usuttavat meidät toisiamme vastaan.
Kommentit (541)
Se alkoi viime hallituskaudella ja nyt eskaloitu kun vihervasemmisto ei osaa päästää vallankahvasta irti vaikka valta-asema menikin kun noin kovasti joka paikassa kaikki vaaditaan tekemään ja toteuttamaan vihervasemmiston ideologiaa ja politiikkaa
Kahtiajakoa on pamputettu 20 vuotta. Nyt kun Persut ovat viimein päässeet esiin, he takovat niin kauan, kunnes äänestäjänsä huomaavat, että mitään muutosta ei tapahdu. Paitsi, että ihmiset ovat toisiaan vastaan.
Minunlaisille ei ole puoluekentässä mitään tarjolla. En ole rikas, en vihaa ulk kiksia, en myöskään allekirjoita vasemmiston teesejä. Aika on mennyt ohi nykyisten puolueiden. Jotain uutta pitäisi olla tilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto ja vihreät tulevat jäämään oppositioon myös 2027 vaalien jälkeen. Ei tuollaisia ääriliikkeitä voida ottaa enää hallitukseen.
Taitaa olla hieman eri käsitys ääriliikkeistä eri ihmisillä. Suomessa ei taida olla ääriliikkeitä jos mietitään käsitettä ja sen oikeaa merkitystä. Voidaan kuitenkin puhua äärioikeistosta Suomessa joka on ihan faktantarkistuksenkin mukaan todettu. Äärivasemmistoa meillä ei taida olla.
https://faktabaari.fi/fakta/perussuomalaiset-on-osa-laitaoikeistoa-tois…
Tosiaan on erilaisia käsityksiä ääriliikkeistä.
Jos on itse kaukana äärivasemmistossa, kulttuurimarxilaisuuden lumoissa tai peräti kommari, näyttäytyy maltillinenkin oikeistolainen ajattelu äärimmäiseltä. Muistutan että oikeistolainen käsitys työnteosta on se että palkan pitäisi riittää elämiseen. Perheestä oikeistolainen käsitys on isä äiti ja lapset. Ei kovin äärimmäistä ajattelua ainakaan minun mielestä.
Kuvaa hyvin palstaa. Tällainen ketju saa jäädä. Ei hyvää päivää🤦🏻
Tämä on osa so da nkäyntiä. Lietsotaan kansalaiset toisiansa vastaan. Hyvin on onnistuttu.
Minua ei sinällään haittaa jakaantuminen. Olen tekemisissä vain sellaisten ihmisten kanssa jotka sopivat ystävikseni. Se mitä tällainen kehitys tekee yhteiskunnalle niin en oikeastaan välitä siitäkään. Minä tulen toimeen aina oli sitten vallassa oikeisto tai vasemmisto. Olivatpa verot millaiset tahansa tai tuet millaiset tahansa. Se piirre ihmisille on yhteinen että jokainen haluaa selvitä hengissä. Se millä keinoin tämä tapahtuu on jokaisen oma asia. Jos toimeentulosta joutuu taistelemaan niin silloin siitä taistellaan. Jostain se kuitenkin saadaan tai otetaan. Joskus jopa väkivalloin mutta sen määrittelevät päättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on osa so da nkäyntiä. Lietsotaan kansalaiset toisiansa vastaan. Hyvin on onnistuttu.
putinistihan tätä eripuraa lietsoo
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhiä pidä tukea vain siitä syystä, että he ovat köyhiä. Köyhiä pitää tukea silloin, jos heillä on jokin pidempi este tulonsaamiselle kuten sairaus, vamma, opiskelu tai vanhuus.
Tätä ei vasemmisto tajua. On ikäänkuin ihmisoikeus olla terve köyhä tekemättä yhtään mitään. Pidot pitäisi yltää samalle tasolle kuin keskituloisella palkansaajalla ellei joskus vähän paremminkin.
Enemmistö kansasta ylläpitää markkinataloutta pystyssä ja tukee pienyrittäjiä ja ostaa tuotteita.
Rikkaat ei tätä tee, koska heitä on vähemmän, mutta rahat lepää tilillä ja ei tee hyvää taloudelle.
Kun rahaa ei ole jota ei palkkana makseta ja nyt ei tukinakaan makseta, niin pieniä yrityksiä ei tueta. Kaikki näivettyy ja rikkaat ei kuluta.
Raha ei jakaudu tasan ja talous ei toimi. Palkkoja ei nosteta, tukia leikataan. Hölmökin tajuaa mitä tapahtuu.
Halla-aho on käytännössä tuhonnut suomen ja suomen tulevaisuuden.
"Ravintoloita emme ole iknä työllistäneet ym vastaavaa...rahat on meillä itsellämme ja käytämme mihin halutaan."
Suomen rosvokaupat saa rahat kuitenkin koska jokaisen on syötävä.
Kalliiseen hintaan myyvät ravintoa. Ennen kauppaostokset oli 20e, niin ne on heittämällä nykyään 50e.
'rikkaat ei kulutaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx'
rikkaitten rahat on sijoituksina eri yrityksiin, mahdollistaen niiden toiminnan tuottaa voittoa omistajilleen ja sitä kautta työllistäen juurikin niitä 'kuluttajia'. Eipä olisi ainuttakaan työpaikkaa ilman niitä 'rikkaita'
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhiä pidä tukea vain siitä syystä, että he ovat köyhiä. Köyhiä pitää tukea silloin, jos heillä on jokin pidempi este tulonsaamiselle kuten sairaus, vamma, opiskelu tai vanhuus.
Tätä ei vasemmisto tajua. On ikäänkuin ihmisoikeus olla terve köyhä tekemättä yhtään mitään. Pidot pitäisi yltää samalle tasolle kuin keskituloisella palkansaajalla ellei joskus vähän paremminkin.
Kyse on nyt myös siitä että vaikka tekisi palkkatöitä 12h joka päivä, niin ei yllä samalle tasolle kuin mitä lääkäri saa kuukaudessa. Ei yllä edes keskiluokkaan ahkeruudella.
Tulee vastaan se että työnteko vain väsyttää ja ei hyödytä taloudellisesti.
Ei tule innostusta tienata kun ei yllä edes 2000e kk
Tämä on suurin ongelma että palkat on niin paskat, että jättäytyy mieluummin työttömäksi. Suomessa on paskat palkat ja työnteko ei ole kannustavaa.
Teet koko kuun 12h joka päivä ja et tienaa edes 2000e. Ei kiinnosta enää. Heippa.
Totuus on että rikkaille on edullisempaa luoda kommunismi omalla toiminnallaan ja lisätä vasemmiston kannatusta kuin maksaa erikseen parempia palkkoja työntekijöille ja myöntää työterveys ja muut työedut.
HE ulkoistavat sen vasemmistolle ja se on edullisempaa.
Itku ja ininä sosialisteista ja vasemmistosta on sitten vain sellaista teatteria. HE tietävät kyllä miten vasen ja sosialismi loppuisi äkäseen.
Nostamalla palkat sille tasolle että ihmiset olisi tyytyväisiä ja kykenisivät ostamaan erilaisia palveluita itse, joita nykyään kunta ja valtio tarjoaa verovaroin. Sen lisäksi työnteon päälle jaetaan tukiakin, kun palkat ei riitä edes asumiseen.
Rikkaille on ihan sama mitä kansa äänestää. Vasenta tai oikeaa. Tai onko kansa äänestämättä.
Asioita vain tapahtuu vaikka ketkä olisi päättämässä asioista.
Tarvittaisi nettiäänestys ja todellinen kansanäänestys ilman kansanedustajia.
Olen oikein tyytyväinen hallitukseen ja iloisen siitä että äänestin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä pitää tukea isommalla rahalla. Nykyisellä ei pärjää. Sen tietää kaikki pätkätyöläiset, jotka ei saa töitä koko vuodeksi.
Isompia rahoja tarvitaan. Mitään keinotekoisia töitä ei tarvita sen vuoksi että rahaa ei voi jakaa ilmaiseksi. Tästä ajatetlusta pitää päästä eroon.
Ihmiset tarvitsee oiikeita töitä ja oikeaa palkkaa. Jos palkat on paskoja, niin sitten ihmiset päättää itse ottaako niitä vastaan, vain nostetaanko palkkoja, että porukka kiinnostuisi töistä.
Ei nin että tukia jumalauta lasketaan. Se on pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein tyytyväinen hallitukseen ja iloisen siitä että äänestin oikein.
Aika paljon porukkaa lähtenyt reservistä pois.
Suomalaiset kansakuntana on hajoamassa ja kansallisvaltio sen mukana. Tai oikeastaan kansan on hajonnut jo, ja nyt se näkyy myös valtiollisessa toiminnassa ja politiikassa. Jokainen ajattelee itseään ennen kaikkea yksilönä suomalaisuuden sijaan, korkeintaan jonkinlaisen heimon jäsenenä jonka aatteet ja käsitykset tulee ulkomailta. Ei ole pelisääntöjä, jotka yhdessä allekirjoitettaisiin.
Joku demari kritisoi Tanskan maahan muutto linjaa, joten kaukana ovat itse demaritkin Tanskan demareista. Miten voikaan poliittiset mielipiteet olla niin kaukana toisistaan maittain.