Miksi ihmiset ovat niin pahantahtoisia ja ilkeitä?
Kommentit (15)
Minä en koe ihmisiä ilkeinä, vaan lähinnä joko välinpitämättöminä ja/tai itsekkäinä. Tapaan ihmisiä vain satunnaisesti, kommunikoin aina johonkin asiaan liittyen. En tietoisesti hakeudu kenenkään seuraan huvin vuoksi.
Katkeria ja kateellisia, eivät ole ikinä uskaltaneet elää ja kun muut uskaltaa he vain räksyttää taustalla kuinka kaikki tehdään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus johtuu kyvyttömyydestä nähdä omia virheitään.
Ei välttämättä. Itsestä riippumatonta pahuuttakin on. Hyväksi naamioitu pahuus on kaikkein julminta.
Miksi ihmiset ( osa) yleistävät asioita? Mä en ainakaan ole ilkeä yhtään, enkä pahantahtoinen.
Ap, kannattaa kaveerata jonkun sellaisen kanssa, jolla ei ole kavereita. Koska hän saattaa olla liian kiltti ja herkkä dominoivempien ihmisten kohtelulle. (Toki kaveriton voi olla siksikin, että on itse niin mahdoton, mutta uskoisin,,että tämä on harvinaista. Jostain syystä niillä m*lkuilla on aina kavereita = hovinsa.)
Välinpitämättömät ovat parhaita ja ilkeätkin ovat miellyttävämpiä kuin hyvää päivänjatkoa toivottelijat.
Heillä on itsellään paha olla, niin on pakko levittää pahuutta myös ympärilleen. Jos on sinut itsensä kanssa ja tyytyväinen, niin harvalle tule mieleen edes ajatella pahoja asioita muista.
- vihaavat omaa elämäänsä
- itsereflektion puute
- henkinen kypsymättömyys
- lapsuuden kodista opittu malli
Usein kaikki nämä yhdessä
Vierailija kirjoitti:
- vihaavat omaa elämäänsä
- itsereflektion puute
- henkinen kypsymättömyys
- lapsuuden kodista opittu malli
Usein kaikki nämä yhdessä
Tämä, että vihaavat omaa elämäänsä ovat niin totta! Oikeasti onnellinen ihminen haluaa muidenkin olevan onnellinen. Katkerat ihmiset eivät taas halua suoda muillekaan onnellisuutta.
haluavat että joku päästäisi ne päiviltä koska liian pelkureita tekemään sitä itse.
Tätä mietin itsekin. Mulla on esim. tällä hetkellä tosi veemäinen kämppis. Ei minkäänlaisia konfliktionratkaisutaitoja hänelle ja aina jos ollaan eri mieltä jostain asiasta hän rupeaa huutamaan, nimittelemään ja näytteleen keskaria. Ei puhettaakaan siitä, että yrittäisi löytää kompromissia. En käsitä kuinka aikuinen ihminen voi olla noin käsittämättömän lapsellinen kiukuttelija.
30 vuotta Stockalla ja lopulta irtisanouduin koska ihmiset olivat päivä päivältä vaan ilkeämpiä. Nyt hyvä olla, ei itketä, saan nukuttua.
Hoitoala on tehnyt minusta ihmisvihaaja. Voi luoja sitä vittuiluiden määrää, mitä on saanut kuulla. Haluan erakoitua täysin. Teen enää vain keikkatyötä.
Kai se on jotain termodynamiikkaa tms. Kaikki mihin ei tuoda energiaa ulkopuolelta muuttuu paskaksi.
Katkeruus johtuu kyvyttömyydestä nähdä omia virheitään.