Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä lapsi nukkumaan omaan huoneeseen?

Vierailija
02.02.2007 |

Tai sisarusten kanssa samaan siis pois vanhempien makarista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtyneet pois vanhempien makuuhuoneesta noin kolmevuotiaana .

Vierailija
2/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen reilu 3kk iässä, kuopus 8kk iässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotias nukkuu nyt omassa ja pienempi 9kk omassa huoneessaan hyvin

Vierailija
4/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa kuopuksen kohta puoliin siskon kanssa samaan huoneeseen. Ikää nyt 8 kk, eikä enää heräile öisin.

Vierailija
5/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää mua suunnattomasti. Olemme ajatelleet, että lapsi saa siirtyä, kun itse kokee sen riittävän turvallisena. Nyt hän on 5v.

Itse asiassa hän nukkui johonkin 3-vuotiaaksi omassa sängyssä vanhempien huoneessa, mutta sitten aloivat tulla kaikenlaiset pimeän pelot ja halusi vanhempien viereen nukkumaan. Kun ei se meitä haittaa, harmittaa, että äitini puuttuu aina asiaan.

Vierailija
6/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkunut oikeestaan siitä asti yöt läpeensä heräilemättä. Kuopus siirtyi omaan huoneeseen n. 5kk:n ikäisenä ja hyvin nukkuu hänkin. Meillä siis asunto ihan yhdessä kerroksessa ja huoneet meidän makkarin vieressä.

Vierailija
7/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 1 v 4 kk iässä. omaan huoneeseen. 1,5 v jatkettavaan sänkyyn.

Vierailija
8/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan huoneeseensa 1v 2kk.

Muutimme samalla uuteen isompaan asuntoon, eikä mitään ongelmia ollut!

Olisin luullut, että aluksi vaatii totuttelua nukkua uudessa asunnossa ja yksin omassa huoneessa. Saimme kuitenkin yllättyä kun yöt sujuivat heti aivan kuten ennekin (eli ilman ongelmia)!

Vierailija
9/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin lasten makkarit siis vanhempien huoneen vieressä, yhdessä tasossa ollaan...

t:4

Vierailija
10/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli pari viikkoa sen jälkeen kun oli yösyötöistä päästy eroon.

Vierailija
11/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa samassa huoneessa. kaksi vanhinta siirtyivät yhteiseen huoneeseen ollessaan 4v ja 6v. Nyt nuorin 3v on siirtymässä omaan huoneeseen.

Vierailija
12/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kyllä hankkineet hänelle oman sängyn, joka on sijoitettu hänen omaan huoneeseensa, mutta hän saa siirtyä sinne sitten kun haluaa.

Haluaa ainakin vielä nukkua meidän kanssa. Meillä ole mitään syytä patistaa häntä omaan huoneeseensa, joten katsellaan milloin on kypsä ratkaisuun.

Vierailija
13/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan minulle vaikeampaa kuin hänelle (nukkuu paremmin omassa huoneessa, omassa sängyssä kuin perhepedissä).

Makuuhuoneet ovat kulmittain, joten mulla sängystä suora näköyhteys lapseen kun nukkuu omassa sängyssään. Silti tuntuu, että on liian kaukana, kuuluisi olla lähempänä :(. Mutta kun niin hyvin menee omassa huoneessaa nukkuminen, niin en halua turhaa ongelmaa aiheuttaa ja mekin voidaan mihen kanssa lukea, katsoa telkkaa, rakastella jne. ihan rauhassa omassa huoneessamme. Lisäksi ei haittaa jos mies joutuu aikaisin töihin lähtemään ja joutuu valoja sytyttelemään.

Itse olen nukkunut 9-vuotiaaksi vanhempien huoneessa. Oli kyllä omakin huone, mutt vasta tuolloin halusin sinne nukkumaan. Meillä on kotona ollut se periaate, että vasta kun lapsi itse sanoo, että nyt omaan huoneeseen, niin sitten siirrytään. Ja kaikki me neljä ollaan oltu jo koulussa kun ollaan omaan huoneeseen haluttu. Ihan vaan informatiivisena asianan niille, jotka odottelevat aloitetta lapsen taholta :). Toki kaikki on yksilöitä tässäkin asiassa.

Vierailija
14/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt se selvisi. Ne lapset nukkuvat yön heräämättä. Samahan se silloin on, missä lapsi nukkuu.

Ja meidän 2,5-vuotias herää pari kertaa yössä, joten musta tuntuisi raa' alta laittaa sitä yksin nukkumaan, kun sitten heräisi yöllä yksinään. Eli odotellaan meilläkin ensin, että nukkuu yöt heräämättä, ja sitten katsotaan sitä omaan huoneeseen laittamista.

Tietysti jos itse pyytää aiemmin niin sitten eri juttu. Jos sattuu vielä 15-vuotiaanakin heräilemään yöllä...

Vierailija
15/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus oli kaksi vuotias ja ei mitään ongelmaa hänenkään kohdalla.

Vierailija
16/16 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi pelkää kannattaa ehkä lähteä ongelmaa purkamaan siitä eikä nukkumalla teiniksi samassa vuoteessa.