Mihin on kadonnut ihmisten kunnioitus toisiaan kohtaan nykyään?
Olin viettämässä poikaystäväni luona hänen 18-v syntymäpäiviään. Hänen vanhempansa järjestivät juhlat hänelle ja myös sukulaisia oli kutsuttu.
No, tervehdin normaalisti kaikkia uusia tuttavuuksia kättä päivää pitäen kunnes poikaystäväni äidin sisko ja tämän lapset tulivat käymään. Menin tervehtimään normaalisti pojan matkassa hänen tätiänsä ja serkkuja, mutta eivät minua tervehtineet tai katsoneet päinkään koko heidän vierailun aikana. Yritin jutella kahvipöydässä yms. Niitä näitä mutta ignoorasivat täysin. En usko että kyse on siitä, etteivätkö olisi minua huomanneet, kun kuitenkin olin koko ajan poikkiksen vierellä. Luulisi että serkku edes olisi tervehtinyt, kun on saman ikäinen kuin minä vaan ei kun veti kunnon myrtsinaamaa kaikkien ympärillä. Voisi edes omaksua normaalit käytöstavat ja tervehtiä.
Noh, ei jäänyt kovin hyvä ensivaikutelma heistä. Ensivaikutelma on ensivaikutelma, jota on vähän vaikea muuttaa. Kai sitä voisi edes siskon lapsen "miniää" moikata... Kertoo paljon ihmisestä :D
Kommentit (66)
Eivät halua sinua sukuun, etkö ymmärrä vihjettä typerä nainen.
Mikä muukaan, jos he eivät kerta minua kunnioita ensi tapaamisella tai tunne minua ollenkaan? Olen kuitenkin ollut aina pojan sukulaisille kohtelias. En ymmärrä miksi joku ilman syytä jättää yhden ihmisen tervehtimättä, vaikkei tämä ole tehnyt mitään pahaa kellekään? Juoruilla voi vaikka mistä, kateudestakin "miniää" kohtaan.
En minäkään jokaista pojan esittelemää panosutturaa jaksa vakavasti ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyri pois stereotypioistasi. Ihmiset ovat erilaisia. Hämäläiseen kulttuuriin ei sovi karjalainen avoimuus noin niinkuin esimerkkinä.
YLlätys yllätys! Olen törmännyt tuollaiseen käytökseen Kainuussa, vaikka yleensä kainuulaisia pidetään vieraanvaraisina ja ystävällisinä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua sinua sukuun, etkö ymmärrä vihjettä typerä nainen.
No en oikeastaan ymmärrä. Eivät sitten haluaisi varmaan ketään muutakaan sukuunsa. Syytä vihaamiselle ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mones miniäkokelas tänä vuonna?
Ei saatana, luitko edes juttua ?
Keltäs ne käytöstavat nyt puuttuikaan? Epäkohteliasta kiroilla.
Vierailija kirjoitti:
En tietääkseni ole vain pojan panosuttura...
Hölmistyivät jos eivät olleet kuulleet etukäteen. Ärtyivät, kun omaan piiriin oli tullut muukalainen, ja olivat vaikeina kun eivät osanneet olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietääkseni ole vain pojan panosuttura...
Niille muille olet.
Vierailija kirjoitti:
Hölmistyivät jos eivät olleet kuulleet etukäteen. Ärtyivät, kun omaan piiriin oli tullut muukalainen, ja olivat vaikeina kun eivät osanneet olla?
Voisi tuokin olla yksi syy. Toki luulisin että pojan äiti olisi kertonut heille minusta, kun muutkin sukulaiset tiesivät etukäteen ennen kuin olivat nähneet minua. Lisäksi ollaan aika läheisiä ja nään pojan vanhempia todella usein.
Aloittaja vaikuttaa tungettelevalta. Selvääkin selvempää on etteivät ole hyväksyneet sua sukuun. Pitävät sua ohi menevänä sutturana.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muukaan, jos he eivät kerta minua kunnioita ensi tapaamisella tai tunne minua ollenkaan? Olen kuitenkin ollut aina pojan sukulaisille kohtelias. En ymmärrä miksi joku ilman syytä jättää yhden ihmisen tervehtimättä, vaikkei tämä ole tehnyt mitään pahaa kellekään? Juoruilla voi vaikka mistä, kateudestakin "miniää" kohtaan.
Täytyykö se rautalangasta vääntää. Odottavat pojan ottavan tasokkaamman.
Onks joku lahko, jossa jo serkusacioliittomjo päätetty ja sinä nyt tulit väliin? 😄
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vaikuttaa tungettelevalta. Selvääkin selvempää on etteivät ole hyväksyneet sua sukuun. Pitävät sua ohi menevänä sutturana.
En ymmärrä miten vaikutan tungettelevalta... Voisitko avata lisää? Ihmettelen tässä vain heidän käytöstä, kun itse esittäydyin kohteliaasti mutta silti ignoorasivat. Jos pitävät ohi menevänä sutturana niin silloin ongelma ei ole minussa vaan heissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten vaikutan tungettelevalta... Voisitko avata lisää? Ihmettelen tässä vain heidän käytöstä, kun itse esittäydyin kohteliaasti mutta silti ignoorasivat. Jos pitävät ohi menevänä sutturana niin silloin ongelma ei ole minussa vaan heissä.
Kyllä se ongelma on silloin sussa. Esim. liian suuri tasoero poikaan. Et ole tarpeeksi kaunis, hoikka, älykäs, kiva yms. Eivät ota vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö se rautalangasta vääntää. Odottavat pojan ottavan tasokkaamman.
Selitä "tasokkaampi"
Tän ketjun perusteella en yhtään ihmettele. Hirveää raskasta vatvomista.
tää on valitettavasti aika perussettiä ettei puhuta kuin omien välittömien tuttujen kanssa ja mitä ylemmäs Suomea mennään, niin käytöstavat saattaa karata aika perusteellisesti..esim. joku Kainuu on aika jäätävä junttila, ex-miehen kautta oli siellä jotakin kauempaa sukua..toljottivat eteensä, eivät vastanneet kun jutteli..ilmestyivät keittiöön huutaen kahvia...luulin olevani jossakin kummelisketsissä..en ollut. Riittävän moni lastenkutsuilla istunut ns. ulkopuolisena kun omat piirit pyörii. Olen sitten istunut miesten seurassa katsomassa formuloita vaikka nekään ei kiinnosta..onneksi nykyään ei ole juurikaan sukujuhlia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ongelma on silloin sussa. Esim. liian suuri tasoero poikaan. Et ole tarpeeksi kaunis, hoikka, älykäs, kiva yms. Eivät ota vakavasti.
Vai niin... Muut ovat kyllä kehuneet minua kauniiksi ja hoikaksi aina. Eli tuskin on siitä kyse etten olisi tarpeeksi nätti tai hoikka. Joo, olen pienikokoisempi ja hiukan nuorempi kuin poikaystäväni, mutta olisi pöljä syy jättää ottamatta vakavasti... Eivät voi tietää olenko älykäs taikka kiva, kun eivät tutustu.
Näin se on nykyään. Ja se on vaan kunnioitusta