Mihin on kadonnut ihmisten kunnioitus toisiaan kohtaan nykyään?
Olin viettämässä poikaystäväni luona hänen 18-v syntymäpäiviään. Hänen vanhempansa järjestivät juhlat hänelle ja myös sukulaisia oli kutsuttu.
No, tervehdin normaalisti kaikkia uusia tuttavuuksia kättä päivää pitäen kunnes poikaystäväni äidin sisko ja tämän lapset tulivat käymään. Menin tervehtimään normaalisti pojan matkassa hänen tätiänsä ja serkkuja, mutta eivät minua tervehtineet tai katsoneet päinkään koko heidän vierailun aikana. Yritin jutella kahvipöydässä yms. Niitä näitä mutta ignoorasivat täysin. En usko että kyse on siitä, etteivätkö olisi minua huomanneet, kun kuitenkin olin koko ajan poikkiksen vierellä. Luulisi että serkku edes olisi tervehtinyt, kun on saman ikäinen kuin minä vaan ei kun veti kunnon myrtsinaamaa kaikkien ympärillä. Voisi edes omaksua normaalit käytöstavat ja tervehtiä.
Noh, ei jäänyt kovin hyvä ensivaikutelma heistä. Ensivaikutelma on ensivaikutelma, jota on vähän vaikea muuttaa. Kai sitä voisi edes siskon lapsen "miniää" moikata... Kertoo paljon ihmisestä :D
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Millainen18-vuotias (jos olet samanikäinen kuin poikaystäväsi?) pohtii jotain tervehtimistä noin hartaasti ja puhuu itseään jonain miniäkokelaana? Ehkä se oli ujo se serkku ja sinä olit liian päällekäyvä. Vähän silti haiskahtaa koko tämä juttu.
Olen hiukan nuorempi kuin poikaystävä, johan mainitsin sen aiemmin. Pohdin sitä koska minut on opetettu tervehtimään kaikkia ihmisiä vaikkei oltaisikaan läheisiä. Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin vaan näköjään sitä ei olla kaikille suotu. Oletus on tällä hetkellä, että puhun itsestäni miniäkokelaana, koska en seurustele erotakseni ja ei myöskään poikaystäväni. Toki jos ero tulee, sitten ei mitään mahda mutta se ei ole mikään tämänhetkinen oletus. Ja on helpompi puhua "miniä" termillä. Ymmärrän vielä serkun ujouden kun on teini mutta en aikuisten.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mones miniäkokelas tänä vuonna?
Onko luetun ymmärtäminen kovinkin vaikeaa. Hän kyllä kertoi miten kauan ovat yhdessä olleet.....
Aloittajalle. Olet fiksu , itse olen monissa juhlissa ollut ja meidän " piireissä" kuuluu käytöstapoihin juuri se minkä perään aloittaja kyselee. Ei siihen tarvitse vetää mitään henk.kohtaisia kommentteja aloittajasta jolla tuntuu olevan käytöstavat hallinnassa iästään huolimatta. Älä välitä muiden myrkyllisistä kommenteista, moikka ovat rinnallasi.
Jokaisessa suvussa on se joku hankala tyyppi, jota kukaan ei oikein ymmärrä ja johon kaikki ovat tottuneet noteeramatta häntä sen enempää. Niinpä kuvittelisin, että voisit kysyä poikaystävältäsi onkohan se täti ihan ok ja miksi hän ei tervehdi? Kysymys on sinulta täysin asiallinen ja vastaus saattaisi selittää käytöksen sinua kohtaan.
Parisuhteeseen kuuluu keskinäinen luottamus ja juuri tuollaiset kumppanin suvun erikoisuudet pitäisi osata puhua auki heti. Muuten asia jää vaivaamaan tulevaisuudessakin, jos suhteenne jatkuu.
Muussa tapauksessa olet tottakai oikeassa, että tervehtiminen kuuluu asiaan etenkin kun olet oma-aloitteisesti halunnut esitellä itsesi. Uskon kuitenkin, ettei täti ole täysin tasapainossa itsensä kanssa. Tervetuloa aikuisten maailmaan. Lapsellisuudet eivät lopu iän myötä.
Setänne kun vei Sirpan kylmissään bileisiin, niin veti sellaset vinkkukännit, että hokkikamoja ei jaksanut kuivata ja velliä.
Millainen18-vuotias (jos olet samanikäinen kuin poikaystäväsi?) pohtii jotain tervehtimistä noin hartaasti ja puhuu itseään jonain miniäkokelaana? Ehkä se oli ujo se serkku ja sinä olit liian päällekäyvä. Vähän silti haiskahtaa koko tämä juttu.