Mihin on kadonnut ihmisten kunnioitus toisiaan kohtaan nykyään?
Olin viettämässä poikaystäväni luona hänen 18-v syntymäpäiviään. Hänen vanhempansa järjestivät juhlat hänelle ja myös sukulaisia oli kutsuttu.
No, tervehdin normaalisti kaikkia uusia tuttavuuksia kättä päivää pitäen kunnes poikaystäväni äidin sisko ja tämän lapset tulivat käymään. Menin tervehtimään normaalisti pojan matkassa hänen tätiänsä ja serkkuja, mutta eivät minua tervehtineet tai katsoneet päinkään koko heidän vierailun aikana. Yritin jutella kahvipöydässä yms. Niitä näitä mutta ignoorasivat täysin. En usko että kyse on siitä, etteivätkö olisi minua huomanneet, kun kuitenkin olin koko ajan poikkiksen vierellä. Luulisi että serkku edes olisi tervehtinyt, kun on saman ikäinen kuin minä vaan ei kun veti kunnon myrtsinaamaa kaikkien ympärillä. Voisi edes omaksua normaalit käytöstavat ja tervehtiä.
Noh, ei jäänyt kovin hyvä ensivaikutelma heistä. Ensivaikutelma on ensivaikutelma, jota on vähän vaikea muuttaa. Kai sitä voisi edes siskon lapsen "miniää" moikata... Kertoo paljon ihmisestä :D
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja vaikuttaa tungettelevalta. Selvääkin selvempää on etteivät ole hyväksyneet sua sukuun. Pitävät sua ohi menevänä sutturana.
En ymmärrä miten vaikutan tungettelevalta... Voisitko avata lisää? Ihmettelen tässä vain heidän käytöstä, kun itse esittäydyin kohteliaasti mutta silti ignoorasivat. Jos pitävät ohi menevänä sutturana niin silloin ongelma ei ole minussa vaan heissä.
Kyllä se ongelma on silloin sussa. Esim. liian suuri tasoero poikaan. Et ole tarpeeksi kaunis, hoikka, älykäs, kiva yms. Eivät ota vakavasti.
Vai niin... Muut ovat kyllä kehuneet minua kauniiksi ja hoikaksi aina. Eli tuskin on siitä kyse etten olisi tarpeeksi nätti tai hoikka. Joo, olen pienikokoisempi ja hiukan nuorempi kuin poikaystäväni, mutta
No sitten syyn on oltava se että pojan sukulaiset ovat juorunneet heille etukäteen että olet raskas jankkaaja joka jää kiinni jokaiseen lillukan varteen. Eivät halunneet sanoa sulle mitään kun arvasivat että jokaista kommenttiaan jauhetaan ja analysoidaan vauvassa sivutolkulla seuraavat viikot.
Päivänselvä asia. Ovat kateellisia. Olet liian kaunis tai vaikutat olevan muuten liian tasokas heidän sukuunsa. Et sulaudu joukkoon. Todella suomalaista. Et valitettavasti voi tuohon vaikuttaa eikä kannatakaan, tuollaiset moukat ei muutu, kun ei kapasiteetti riitä. Sinuna pysyisin erossa sukujuhlista jos et halua omaa mieltäsi turmella. Hakeudu ihmisten seuraan, joiden kanssa olet samalla taajuudella.
"No sitten syyn on oltava se että pojan sukulaiset ovat juorunneet heille etukäteen että olet raskas jankkaaja joka jää kiinni jokaiseen lillukan varteen. Eivät halunneet sanoa sulle mitään kun arvasivat että jokaista kommenttiaan jauhetaan ja analysoidaan vauvassa sivutolkulla seuraavat viikot."
En ole ikinä jankannut/valittanut poikaystäväni sukulaisille, en todelllakaan ole pokkaa siihen... Joten mietin mistä tämän vedät. Olen vain aika puhelias muuten jos joku minulle puhuu mutta en jää jankkaamaan. Muut sukulaiset näytöstävät pitävän minusta paitsi nämä yhdet...
Vierailija kirjoitti:
Päivänselvä asia. Ovat kateellisia. Olet liian kaunis tai vaikutat olevan muuten liian tasokas heidän sukuunsa. Et sulaudu joukkoon. Todella suomalaista. Et valitettavasti voi tuohon vaikuttaa eikä kannatakaan, tuollaiset moukat ei muutu, kun ei kapasiteetti riitä. Sinuna pysyisin erossa sukujuhlista jos et halua omaa mieltäsi turmella. Hakeudu ihmisten seuraan, joiden kanssa olet samalla taajuudella.
Kiitos !! näin arvelisin myös.
Kainuulaiset ovat todella raskasta porukkaa. Sellaisia omaan napaan tuijottajia ja epäkohteliasta moukkia suurin osa, eivät tietenkään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he tervehtivät kaikkia muita paitsi sinua niin kyse ei ole käytöstapojen puutteesta vaan siitä että jostain syystä eivät halua olla tekemisissä kanssasi.
Ehkäpä. Mutta en näe syytä sille että miksi eivät haluaisi olla tekemisissä/ mikä heillä on minua vastaan. Syntymäpäivillä näkeminen oli ensi tapaaminen joten en ymmärrä miksi eivät pitäisi minusta kun eivät tunnekaan minua.
Ellei sitten poikkiksen äiti oli juorunnut minusta jotain pahaa heille salaa... Vaikka olen ihan normaali tyttö enkä oo tehnyt kellekään mitään pahaa tai juorunnut kenestäkään selän takana yhtään mitään...
Miksi heti ensimmäisenä tulee juo
Sinä tässä epämiellyttävältä vaikutat! Oletko se tyyppi, joka muutenkin töräyttelee täällä muille, että vaikutat sellaiselta tai tällaiselta, negatiivisesti tietenkin?
Vierailija kirjoitti:
Eivät pidä sinua minään? Ootko pojan viides tyttis tänä kesänä?
Vaikka olisi sadas tyttis niin ei se estä käytöstapoja ja huomioidaan kaikki ihmiset. Minulla nuorena samantapaisia kokemuksia. Poikakaverini vei kotiinsa eikä siellä edes kahvikupillista tarjottu. Emäntä vaan olan takaa vaivalloisesti päätään kääntämallä hiukan tervehti ja jatkoi keittiö hommiaan. Ilmeisesti teki miehelleen juuri ruokaa.
Minä olen aina passannut vieraat ja rakennusaikana työmiehet. Keitellyt kahvit, tehnyt voileipiä ja laittanut ulkogrilliin makkaraa ja kattanut pöydän sekä siivonnut astiat pois. Mies lähti kaupasta hakeen lujaa kastettavaa jos ei oltu varauduttu. Ei tarvitse suotta kehua ja tiedän että ansaitsen mitallin. 🤣 🥇🏆 Pääsin jo tosin lapsena siinä 10v juhlien avustajaksi tekemään tarjottavia voileipiä ja tarjoilemaan niitä vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Pyri pois stereotypioistasi. Ihmiset ovat erilaisia. Hämäläiseen kulttuuriin ei sovi karjalainen avoimuus noin niinkuin esimerkkinä.
Tervehtiminen ei edellytä mitään erityistä avoimuutta. Olen tavannut hämäläisiäkin, jotka hallitsevat alkeelliset käytöstavat.
Parempi kysymys lienee, oliko sitä kunnioitusta alun perinkään. Oliko se viha/inho/mikälie vain paremmin piilotettu. Tai esimerkiksi uhkailemalla iskostettu niin syvälle, ettei sitä vaan voinut näyttää. Nyt sitten yhteiskunta vähän "vapautunut" (verrattuna vaikka 100-200 vuoden takaiseen Suomeen siis) ja kaikki tulee ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyri pois stereotypioistasi. Ihmiset ovat erilaisia. Hämäläiseen kulttuuriin ei sovi karjalainen avoimuus noin niinkuin esimerkkinä.
Eivät ole Hämeestä kotoisin, joten tuskin kyse on siitä. Ihan normaalit käytöstavat voi silti omaksua vaikka olisikin jostain ei niin avoimesta "kulttuurista". Tervehtiminen ei paljoa vaadi jos kuitenkin tervehtivät kaikkia muita paitsi minua...
Jos he tervehtivät kaikkia muita paitsi sinua niin kyse ei ole käytöstapojen puutteesta vaan siitä että jostain syystä eivät halua olla tekemisissä kanssasi.4
Se kertoo nimenomaan ja ainoastaan käytöstapojen puutteesta!!! Kaikkien kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, mutta tervehdykseen vastataan, piste. Paitsi tietysti, jos välttämättä tahtoo vaikuttaa moukalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole Hämeestä kotoisin, joten tuskin kyse on siitä. Ihan normaalit käytöstavat voi silti omaksua vaikka olisikin jostain ei niin avoimesta "kulttuurista". Tervehtiminen ei paljoa vaadi jos kuitenkin tervehtivät kaikkia muita paitsi minua...
Jos he tervehtivät kaikkia muita paitsi sinua niin kyse ei ole käytöstapojen puutteesta vaan siitä että jostain syystä eivät halua olla tekemisissä kanssasi.4
Se kertoo nimenomaan ja ainoastaan käytöstapojen puutteesta!!! Kaikkien kanssa ei tarvitse olla tekemisissä, mutta tervehdykseen vastataan, piste. Paitsi tietysti, jos välttämättä tahto
Jos ei halua olla tekemisissä niin parempi olla vastaamatta. Jotkut ovat niin tungettelevia etteivät muuten ymmärrä.
Olen taipaleeni varrella ottanut onkeeni tällaisia:
En odota keneltäkään ihmiseltä mitään. Jokainen uusi tai vanha tuttavuus saa kirjoittaa blankolle.
En ennakoi miten toiset tulevat käyttäytymään enkä luo valmista mielikuvaa minkälaista kanssakäymisen tulisi olla.
En luota ihmisiin, niin että heihin odotuksiani lataisin.
Näillä periaatteilla/asenteella pärjää oikein hyvin, eikä tarvitse satunnaisten tai järjestettyjen tapaamisten jälkeen jäädä huonoon mielentilaan, ainakaan siitä syystä että joku on pettänyt ennakko-odotukseni.
Eiväthän he edes ole minulle mitään velkaa.
Tän ketjun perusteella voidaan ingnoorata ihminen,jos oletetaan että suhde ei ole pitkäikäinen:D siis mitä helv! Käytöstavat!!!!
NYKYfeminismi, meetookin (vaikka siinä oli myös hyvää) ja woke ovat käyttäneet valtaa uhriutumalla ja samalla rapauttanut sitä toisten kunnioitusta ja normaalia kanssakäymistä. Tämän huomaa hyvin että yhteiskunnassa on tarve keskustella voiko mies avata naiselle oven, tai saako penis näkyä naisten pukuhuoneessa. Terveessä yhteiskunnassa näistä ei tarvitsisi keskustella.
Kysyisin että koska ja miksi ihmisten kyky ajatella omilla aivoilla koki inflaation ja tilalle tuli faktoista välittämätön egoismi, joka tarvittaessa vääntää faktoja sopimaan omaan agendaansa. Nämä aatteet toimivat samalla pelikirjalla kuin rakas itänaapuri.
Onpa tyttiksellä kova tunku kuulua "sukuun". Minäminä-narsistinen persoona, joka haluaa, että hänestä tehdään numero poikkiksen merkkipäivillä, jossa sukulaiset tapaavat omia sukulaisiaan.
On "muukalainen" muiden joukossa, jossa ne muut on tapaamassa toisiaan. Harva haluaa tuttujen rennossa seurassa "smalltalkata".
Ei aloittajalla mikään "vakiintunut" status ole. Varsinkaan nykyään, jossa vaihtuvuus on suurta. Asennoituminen muuttuu sitten ajan kuluessa.
Ja otsikko on narsistinen, kun ajattelee viestin sisältöä. Miksi ihmeessä vanhempien ihmisten pitäisi randominuorta kunnioittaa? Kunnioitus ansaitaan.
Ja voihan olla, että tervehtimättä jättämisen -"kuolemansyntiin", jota nyt vatvot, oli syynä ne omat lapsensa, jotka huomiokyvystä vei muun ohella ison siivun.
Ja poikkiksesi (btw on muuten tyhmä sana), ei sinua esitellyt, koska silloin tervehdyksen olisit saanut. Voisit ennemminkin syyttää häntä tapahtuneesta, kerran syyllistä etsit, kun SINUA ei tarpeeksi huomioitu poikaystäväsi sijaan ja sukulaisten kesken, joille olet tavallaan ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he tervehtivät kaikkia muita paitsi sinua niin kyse ei ole käytöstapojen puutteesta vaan siitä että jostain syystä eivät halua olla tekemisissä kanssasi.
Todellakin on kyseessä käytöstapojen puute. Tällaisessa tilanteessa tervehtiminen on muodollisuus, joka tulee suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyttiksellä kova tunku kuulua "sukuun". Minäminä-narsistinen persoona, joka haluaa, että hänestä tehdään numero poikkiksen merkkipäivillä, jossa sukulaiset tapaavat omia sukulaisiaan.
On "muukalainen" muiden joukossa, jossa ne muut on tapaamassa toisiaan. Harva haluaa tuttujen rennossa seurassa "smalltalkata".
Ei aloittajalla mikään "vakiintunut" status ole. Varsinkaan nykyään, jossa vaihtuvuus on suurta. Asennoituminen muuttuu sitten ajan kuluessa.
Ja otsikko on narsistinen, kun ajattelee viestin sisältöä. Miksi ihmeessä vanhempien ihmisten pitäisi randominuorta kunnioittaa? Kunnioitus ansaitaan.
Ja voihan olla, että tervehtimättä jättämisen -"kuolemansyntiin", jota nyt vatvot, oli syynä ne omat lapsensa, jotka huomiokyvystä vei muun ohella ison siivun.
Ja poikkiksesi (btw on muuten tyhmä sana), ei sinua esitellyt, koska silloin tervehdyksen olisit saanut. Voisit ennemminkin syyttää hän
Hyvin kuvattu. Aloittaja on VIP-minäminä ihminen joka kai kuvittelee että muiden juhlat oli häntä varten.
Vierailija kirjoitti:
Ja poikkiksesi (btw on muuten tyhmä sana), ei sinua esitellyt, koska silloin tervehdyksen olisit saanut. Voisit ennemminkin syyttää hän
Anteeksi vain? Ei ole mikään kova tunku kuulua sukuun mutta olisihan se ihan kiva jos otettaisiin huomioon kaikki ihmiset. En ole missään vaiheessa halunnut että minusta tehdään numeroa vaan että tervehditään edes normaalisti ja voi jutustellakin niitä näitä siinä sivussa niin kuin muutkin tutut tekevät keskenään. Ei ole ehkä vielä vakiintunut status kaikkien silmissä, mutta asenteen ei tarvitse olla töykeä.
En muutenkaan ole random nuori, vaan tämän pojan ensimmäinen tyttöystävä. Kaikkia ihmisiä tulee kunnioittaa, vaikkei ihmistä tuntisikaan. Sama asia, että miksi minun tulisi kunnioittaa random vanhaa ihmistä, kun en tunne tätä vaan hänen pitää ansaita se ennen kuin kohtelen häntä hyvin? Kunnioittaminen tarkoittaa muiden ihmisten saman arvoista kohtelua.
Tervehdittä jättäminen ei ole kuolemansynti, mutta vaikuttaa kyllä sitten siihen, millaisena ihminen nähdään muiden silmissä. Minun silmissä he ovat moukkamaisia ja varsinkin täti. Kyllä aikuisen ihmisen tulisi jo ymmärtää kunnioittaa muita ihmisiä. Yhden teinin ei pitäisi viedä koko äitinsä huomiokykyä ellei tämä välitä kun vain omasta kultamurustaan. Huoh kun aikuiset eivät edes osaa käyttäytyä asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
NYKYfeminismi, meetookin (vaikka siinä oli myös hyvää) ja woke ovat käyttäneet valtaa uhriutumalla ja samalla rapauttanut sitä toisten kunnioitusta ja normaalia kanssakäymistä. Tämän huomaa hyvin että yhteiskunnassa on tarve keskustella voiko mies avata naiselle oven, tai saako penis näkyä naisten pukuhuoneessa. Terveessä yhteiskunnassa näistä ei tarvitsisi keskustella.
Kysyisin että koska ja miksi ihmisten kyky ajatella omilla aivoilla koki inflaation ja tilalle tuli faktoista välittämätön egoismi, joka tarvittaessa vääntää faktoja sopimaan omaan agendaansa. Nämä aatteet toimivat samalla pelikirjalla kuin rakas itänaapuri.
Siinä samalla tämä tuli kun somekin muuttui melkein ainoaksi kanavaksi olla yhteydessä muihin ihmisiin.
Voin sanoa että asumme juuri Kainuussa, joten tuo voisi käydä järkeen...