Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso halusi aikoinaan omakotitaloon, vanhaan rintamamiestaloon. Kaikki remontit jääneet tekemättä.

Vierailija
11.07.2024 |

Alussa kyllä remontoi innokkaasti. Nyt useampi vuosi mennyt niin, ettei ole remontoinut mitään. 

Itseä harmittaa ja hävettää asua tällaisessa mörskässä, talo repsottaa joka nurkasta ja talvella vetää joka nurkasta. 

Miehen unelma hienosta omakotitalosta kuivui kokoon. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä pitäisi tehdä? Jos alkuaikoina innokkaasti teki, onko nyt oikeasti mörskä?

Vierailija
2/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siis puolison vika? 

Ettekö yhdessä talon ostaneet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä sama. Puoliso remontoi koko kesän meidän Marbellan taloa ja kehtasi jättää tän remontoimatta. Vttu mikä sika.

Vierailija
4/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo meillä sama. Puoliso remontoi koko kesän meidän Marbellan taloa ja kehtasi jättää tän remontoimatta. Vttu mikä sika.

Kontulan luukussa haaveillaan taas 🤣😂

Vierailija
5/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tää oli miehen haave kuin mun. Oikein sormet syyhysi, että pääsee remontoimaan taloa lattiasta kattoon. 

Nyt tuosta samasta miehestä ei ole mitään jäljellä, into hiipunut täysin. Tajusi varmaan, miten työlästä  ja kallista se remontoiminen on. Ap

Vierailija
6/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusi realiteetit ja tyomaaran liian myohaan. Itse lapsuudessa tuollaisessa talossa asuneena en ikimaailmassa suostuisi sellaiseen muuttamaan paitsi jos puoliso olisi rautainen remonttialan ammattilainen joka oikeasti tietaa mita tekee.

Vierailija
7/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te homot menitte naimisiin. Kummastakaan ei ole mitään mihinkään.  Vaaleanpunaisissa vaatteissa hipsuttelu ei taloa korjaa.

Vierailija
8/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontulan luukussa haaveillaan taas 🤣😂

Sieltäkö sä kirjoittelet? Raskasta tää usean talon omistaminen. Kesämökki vielä päälle.

Vierailija
9/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on repsottava omakotitalo. "Jos se suinkin toimii jotenkin, ei tarvitse korjata" on mun motto kaikesta repsottavasta. En jaksa välittää. Eikä etenkään kiinnosta mitä muut ajattelee.

Vierailija
10/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusi realiteetit ja tyomaaran liian myohaan. Itse lapsuudessa tuollaisessa talossa asuneena en ikimaailmassa suostuisi sellaiseen muuttamaan paitsi jos puoliso olisi rautainen remonttialan ammattilainen joka oikeasti tietaa mita tekee.

Ja sitä mun mies ei todellakaan oo. Itse oppinut yotube-videoiden kautta remontoimaan. Ja siltä kyllä näyttääkin. 😟 Ylpeänä aina vaan vieraille (se vähä mitä vieraita meillö käy) esittelee sitä ja tätä ja tota, mitä ite on joskus rempannut. "Tänkin tein ite, ja kato, miten hieno tuli".

Itellä ei senkään vertaa kokemusta remontoimisesta, niin mielummin olisin jättänyt tän mörskän ostamatta. Ap

Vierailija
11/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä pitäisi tehdä? Jos alkuaikoina innokkaasti teki, onko nyt oikeasti mörskä?

Samaa aioin kysyä. Jos ei pahasti vialla ole niin onko sillä niin väliäkään? Tietysti jos on riski että jokin (katto, putket..) pamahtaa niin kalliiksihan se tulee ja harmittaa mutta jos se on ihan tarpeeksi hyvä niin mitä sitten? 

Vierailija
12/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se huonossa kunnossa kun ostitte? Ts onko vaarallista jos nyt ei enää jaksakaan remontoida.

Vierailija
13/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä naisena olen asunut yksin jo useamman vuoden rintamamiestalossa. Ei tässä kyllä joka vuodelle mitään remontteja edes ole.

Vierailija
14/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tää oli miehen haave kuin mun. Oikein sormet syyhysi, että pääsee remontoimaan taloa lattiasta kattoon. 

Nyt tuosta samasta miehestä ei ole mitään jäljellä, into hiipunut täysin. Tajusi varmaan, miten työlästä  ja kallista se remontoiminen on. Ap

Sun asenne hänen intonsa on tappanut.

Noihin projekteihin lähdetään yhdessä.  Harmi, että miehelläsi on noin ynseä puoliso.

Vierailija
15/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjää ja toimivaa ei tarvitse välttämättä uusia ihan vain näön vuoksi. Ainakaan pintaremonteilla ei ole mikään kiire. Vanhaa taloa remontoidessa joutuu sietämään epätäydellisyyttä ja keskeneräisyyttä. Remonttiväsymys iskee kyllä monelle, itse remontoitu 10 vuotta pikkuhiljaa ja nyt tuli mitta täyteen, ei enää jaksa. Välillä täytyy pitää taukoa ja sitten taas jatkaa myöhemmin.

Vierailija
16/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ennen ostoa mies on luvannut, että laittaa mörskän kuntoon, ja se on ollut kaupanteon ehtona, niin eikö tuo ole aika kusipäistä touhua, että nyt kaikki repsottaa eikä mistään ole tullut valmista. Lössähti kesken kaiken. Ap on varmaankin sanonut, ettei itse ala remontoimaan, tai ehkä ei ole siihen kykyjä? Tämä on myös rahakysymys, kun talon arvo laskee, vaikka pitäisi nousta tai ainakin kestää aikaa ja pysyä tietyllä tasolla varusteluineen. 

Mitä minä olen meidän rivariyhtiössä naapurien remppoja (saunat, kylppärit, keittiöt, pihat jne) seurannut, niin eipä siellä ole naisia näkynyt. Ja ovat kertoneet, että mies tekee. Meilläkin mies maalasi ja laatoitti, naulailla naputteli, kaikenlaista on tehtynä, mutta kesken jäi häneltäkin. Nyt odotellaan putkiremppaa tulevaksi, jos sitten saisi edes uuden kylppärin, joka nyt on suoraan kasarilta. Keittiön kaappien ovet heiluvat ja kohta putoilevat.

Itse olen sairas, en voi auttaa missään. Kohta laitan myynti-ilmoituksen ja lähden menemään tilapäiskämppään.

Vierailija
17/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin projekteihin lähdetään yhdessä.  Harmi, että miehelläsi on noin ynseä puoliso.

Hä? Mä olisin kyllä auttanut remontoinnissa sen mitä olisin osannu ja mitä olisi pyydetty tekemään. Mutta mies hääti mut aina jaloista pois häiritsemästä, koska osaa itse kaiken paremmin ja mä vaan pilaan lopputuloksen. Annoin sitten olla. Enkä tarjonnu apua. 

No perusrempat täällä on suht tehty jotenkuten, mutta aika paljon olisi esimerkiksi pintaremonttia tekemättä. Ap

Vierailija
18/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Mä olisin kyllä auttanut remontoinnissa sen mitä olisin osannu ja mitä olisi pyydetty tekemään. Mutta mies hääti mut aina jaloista pois häiritsemästä, koska osaa itse

Ja tuossa on vielä se ikävä puoli, että kun jonkun paikan saa näyttämään suht hyvältä, niin se viereinen kulahtanut näyttää entistä inhottavammalta.

Minä en ainakaan mitään luksusta ole vaatinut, rakastan kirppareilta rahdata vanhaa ja ompelen itse verhoja jne. mutta onhan ihan eri fiilis kun paikat on puhtaat, eikä tapeteissa ole rasvaisen pään jättämiä jälkiä sängynpäädyissä.

Eikä tarttis "heti, oitis ja mulle nyt kaikki" -tyylisesti puurtaa, kunhan edes joskus tulisi valmista. Nyt on mennyt 12 pitkää vuotta, ja ukko vaan löhöää. Eläkkeelläkään ei näköjään "ehdi" mitään.

-Aiempi rivariasukas

Vierailija
19/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No "ostettiin ostettiin". Mies vaan ilmotti, että osti meille tän talon. 

Oltiin me tätäkin taloa käyty katsomassa, kuten monia monia muitakin,  mutta emme olleet päättäneet ostaa sitä silloin.

Myöhemmin mies sitten vaan tuli mun luo ja ilmoitti että "vihdoinkin mä sain hankittua meille edullisen talon." Eihän mulla siinä vaiheessa ollut asiaan enää mitään päätösvaltaa, kun mies oli jo lyönyt talokaupat lukkoon. Kysymättä multa. Ap

Vierailija
20/22 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Mä olisin kyllä auttanut remontoinnissa sen mitä olisin osannu ja mitä olisi pyydetty tekemään. Mutta mies hääti mut aina jaloista pois häiritsemästä, koska osaa itse

Pintaremontti on siinä mielessä tärkeää että visuaalisuudella on suuri vaikutus ja on tärkeää että värit/kuviot ovat oman maun mukaiset. Onneksi nuo eivät kuitenkaan vaikuta talon kestävyyteen. Olisiko mahdollista jos jonkun/muutaman kaverin kanssa pitäisitte remonttitalkoot niin saisi pinnat kuntoon?