Onko häävieraan pakko laittaa puku päälle, vai voiko mennä farkuissa ja siistissä kauluspaidassa?
En omista yhtäkään pukua. Täällä päin ei ole pukuvuokraamoakaan. Pitääkö tästä asiasta kysyä hääparilta erikseen?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta v..tussa häihin laitetaan puku.
Kysymyksestä voi päätellä että kysyjä on miespuolinen, ja aikuisen miehen vaatekaapissa kuuluu olla vähintään yksi hyvin istuva puku.
Työnnä istuva pukusi perseeseesi. Jokaisen oma asia.
Ei ole oma asia. Farkuissa ei mennä hautajaisiinkaan. Pysy kotona.
Pitää laittaa puku. Ja naisten on myös soveliasta pukeutua hienosti, kerran häissä yksi nainen oli leggingseissä ja kulahtaneessa neuletakissa ja näytti kun ei olisi hiuksiakaan pessyt moneen päivään. Hyh. Ja olen nähnyt myös häissä naispuoleisen häävieraan pukeutuvan valkoiseen mekkoon ja toinen oli kirkkaan punaisessa. Nuo kyllä heittäisin omista häistäni pihalle.
Mieti ap jos itse järjestät kalliit häät ja sinne tulee kutsuvieraita pieruverkkareissa, crocseissa ja lippis päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksestä voi päätellä että kysyjä on miespuolinen, ja aikuisen miehen vaatekaapissa kuuluu olla vähintään yksi hyvin istuva puku.
Sinne voi mennä farkuissa jos ei ole pukukoodia.
Olisiko mahdollista, että tilaat mustat tai tummansiniset siistit housut? Niitä saa muutamalla kympillä. Ja niitä voi sitten käyttää myöhemmin paremmissa menoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti ap jos itse järjestät kalliit häät ja sinne tulee kutsuvieraita pieruverkkareissa, crocseissa ja lippis päässä.
No mä en ole niin hienoperse, että tuo haittaisi minua. Come as you are.
Farkut eli farmarihousut eivät ole juhlavaate uskokaa jo! Samasta aiheesta täällä jankataan vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Farkut eli farmarihousut eivät ole juhlavaate uskokaa jo! Samasta aiheesta täällä jankataan vuodesta toiseen.
Joillekin on ja joillekin ei.
On ihan eri asia laittaa jotkut kuluneet siniset farkut, kuin siitit uudet mustat farkut. Kauluspaita ja pikkutakki, niin on tarpeeksi siistit, eikä kukaan huomaa, että farkut on jalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppikset on täynnä kerran käytettyjä miesten pukuja
Täällä landella ei ole lähimainkaan kirppiksiä.
Puvun saa ostettua vaikka Prismasta, sellainen varmasti löytyy lähimmältä isolta kirkolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pukukoodia ei ole mainittu, pukeudutaan etiketin mukaan juhlan luonnetta kunnioittaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on ja joillekin ei.
No ne joille farkut ovat JUHLAvaate ovat yksinkertaisesti väärässä :) Vähän sama, kuin joku väittäisi, että riisimurot kulhossa ovat hienoa juhlaruokaa. Hääruokaa, peräti!
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä karjut aina naama punaisena, kun et ymmärrä mistään mitään, vaan olet joku museo-jäänne 50 luvulta
Jos et voi ostaa pukua, niin hanki edes mustat chinot. Mutta täytyy sanoa, etten ymmärrä miten aikuisella ei ole asianmukaisia juhlavaatteita, miehet vieläpä pääsevät niiden kanssa todella helpolla kun samalla puvulla menee häät, hautajaiset, lakkiaiset sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pukukoodia ei ole mainittu, pukeudutaan etiketin mukaan juhlan luonnetta kunnioittaen.
Aina olen mennyt farkuissa hautajaisiin, eikä kukaan pukukoodipoliisi ole maininnut asiasta minulle tai katsottu vieroksuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä karjut aina naama punaisena, kun et ymmärrä mistään mitään, vaan olet joku museo-jäänne 50 luvulta
Ota silmä käteen ja katso nykynuorisolaisia. Eivät hekään pukeudu farkkuihin häissä, vaan ymmärtävät että on tilanteita joissa sopii pukeutua hienommin kuin heinäpellolle mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina olen mennyt farkuissa hautajaisiin, eikä kukaan pukukoodipoliisi ole maininnut asiasta minulle tai katsottu vieroksuen.
Eihän kukaan oikeasti edes tuijottele toisten housuja niin läheltä, että edes erottaisi farkkuja jostain suorista housuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole pukukoodia, pukeudutaan juhlan luonteen ja kellonajan mukaan. Käytännössä se tarkoittaa suomalaisissa kesähäissä miehelle joko vaaleaa kesäpukua tai tummaa pukua, naiselle n. polvipituista mekkoa, hame+jakku yhdistelmää tai juhlavaa housuasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku pukukoodi on, se mainitaan hääkutsussa.
On. Taidan jättää sitten häät väliin. :(
No sano heille, että et pääse tulemaan, koska ei ole pukua. Jos miehen vaatteet sopii sinulle, niin saattaa jopa lainaa pukua?
Mielestäni tämä ainoastaan äärimmäisessä hätätilanteessa ja farkkujen pitää olla mustat. Ei mitään harmaaksi kulahtaneita.