Iittalan alasajo - Käykö Iittalalle Nokiat?
Mitä on tapahtumassa!
Käykö Iittalalle Nokiat??
Kuulun miljooniin Iittala faneihin. Kuten Adele-fanius rysähti, niin on rysähtänyt tämäkin. On vedenjakaja ennen ja jälkeen.
Uusin HS-uutinen Iittalasta... surullista. Surullista. Muotoilu ei näytä millään tavoin kiinnostavalta tai designilta. Ja kokonaisilme... ja tarran puuttuminen...
Olin kanta-asiakas, ja jatkossa tuskin pistäydyn enää liikkeessä. Meitä on paljon.
Kiinnostaisi kuriositeettina että kuka oli se ihminen joka ajoi tarrattomuuden? Iittalan hallitus? Kenen esityksestä?
Kommentit (81)
Ei tietoa. Mutta ei ainakaan minua enää kiinnosta tämä uusi Iittala. Ja lahdesta valmistuneet ammattikoulutasoiset kuokka "designerit". Kopiokonetta osaa käyttää kuka vaan, ei se ole suunnittelua.
Iittala ihan itse tuhoaa itsensä, ei kuluttajien mielenkiinnottomuus. Brändipäivitys oli niin epäonnistunut että joutaakin ottamaan takapakkia ja miettimään uudestaan. Ei kyse ole tarroista.
Vierailija kirjoitti:
Iittala ihan itse tuhoaa itsensä, ei kuluttajien mielenkiinnottomuus. Brändipäivitys oli niin epäonnistunut että joutaakin ottamaan takapakkia ja miettimään uudestaan. Ei kyse ole tarroista.
Totta. Puhdas itsemurha menossa.
Pahalta näyttää!!
Iittala oli taiteilijoiden/muotoilijoiden työpaikka ja työllistäjä.
Nyt se on pomojen työpaikka jotka teettävät kuluttajatutkimuksia siitä mikä ns kansaa miellyttäisi. Sellaisten tuloksena syntyy tunnetusti kompromissejä, jotka joku Aalto yliopiston 27-vuotias alansa historiaa tuntematon pomolta suihin ottanut homo sitten piirtää todella kovaan hintaan maljakoksi tai kupiksi.
Vastaavan tasoiset design esineet voi ostaa Ikeasta tai mistä tahansa kiinakaupasta. On tosiaan vanha iittala ja uusi iittala 1881, eikä niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa ja jälkimmäisen astioita en omaan kotiini tuo. Ja piste.
Jaa, minä ainakin tykkään tästä Taika Sato -sarjan visuaalisesta ilmeestä. En kyllä tykännyt Iittalan "ilmeen" muutoksesta ollenkaan. Se oli niin läpinäkyvästi wo ke, että meinasin laittaa palautetta firmalle. Yleensä noissa wokelluskampanjoissa käy yrityksille huonosti.
Suvullehan se kuuluu, aateliselle. Aasiasta saa halvalla, tarra niihin ja voitot Tammisaareen pääomatuloihin
Vierailija kirjoitti:
Vastaavan tasoiset design esineet voi ostaa Ikeasta tai mistä tahansa kiinakaupasta. On tosiaan vanha iittala ja uusi iittala 1881, eikä niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa ja jälkimmäisen astioita en omaan kotiini tuo. Ja piste.
Sama!
Ennen mikä tahansa lahja iittalasta olisi ollut suuri ilahdutus. Melkeimpä mikä väri vaan ja mikä sarja vaan. Niin paljon olen tykännyt ja arvostanut merkkiä.
Mutta nyt jos joku ostaisi jonkun uutta iittalaa, katsoisin pitkään antajaa et viiraako hänellä. Et miksi tuhlata ihan turhaan ja paha mieli vain tulisi esineen katselusta.
Aika karmaiseva rysäys brändiltä.
Minuakin kiinnostaa et kuka tai ketkä olleet alullepanijat.
Aivan järkyttävä fiasko ollut brändi-lannistus. Itsekin lopetin täysin ostamasta Iittalaa, ennen käytin sinne satoja euroja vuodessa.
Minusta on mielenkiintoista kuinka kauan johto sulkee silmänsä tältä luisulta? Helmikuussa oltiin niin nokkavaa ja ylimielistä, nyt on vai hiljaisuus...
Juuri kesäpaikkaan ostin keittöön tarvikkeita Iittalasta . Oli kova homma repiä tarroja mukeista. Tarrat hölmöjä.
En oo vasemmistolainen, putinisti enkä sateenkaariväkee niin en kuulu nykyisen iittalan asiakaskuntaan. Ostan lasini ja maljakkoni muualta.
Sillein siinä käy kun myy premium tuotteita ainoastaan suomalaisille. Samoin kävi polarin kelloille. Fazerin taso on tippunut jo vuosia, mutta silti sitä edelleen ostetaan.
Surullinen tilanne. Suomalaisen muotoilun ikoni romahtaa tällä tavoin. Mutta en jää tukemaan kopiointia ja siirrän euroni muualle.
Onko se Lontoossa hummaava suunnittelija-Janni antanut ylimielisiä ja itsekehuisia haastatteluja lähiaikoina?
Iittalan voi pelastaa vain pride-mallisto
Mitä ne tekee kaikelle myymttömälle tavaralle? Kaupat ammottaa tyhjyyttään asiakkaista. Itsekin siirryin Pentikin asiakkaaksi. Suvun pienet saa niiden aterimia, pupuja ja astioita lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sillein siinä käy kun myy premium tuotteita ainoastaan suomalaisille. Samoin kävi polarin kelloille. Fazerin taso on tippunut jo vuosia, mutta silti sitä edelleen ostetaan.
Jep. Suomi on liian pieni markkina-alue. Paitsi ilmeisesti suklaalle...
Voi hyvä luoja :D Miten jollain tarralla voi olla elämääkin suurempi merkitys? Turhaa muoviroskaa, jotka kuuluu niistä astioista ottaa pois ennen käyttöä. Minusta tuo oli hyvä uudistus.