Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan pankki panttaa perintörahoja?

Vierailija
11.07.2024 |

Kaikki on hoidettu ja laitettu lakimiehen kanssa valmiiksi. Nyt asia on ollut jo seitsemän viikkoa pankissa. Kuinka kauan on pankin käsittelyaika. Ei tarvi muuta kuin siirtää rahat tilille. Onko jollain kokemusta? 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Nordea, niin varaudu odottamaan pitkääääään.

Vierailija
2/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankissa meni noin vajaa tunti kun rahat siirrettiin tilille , mukana oli kaikki paperit ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette maistraatissa vahvistuttaneet perukirjaa pankki tarkistaa että kaikki perikuntaan kuuluvat on perukirjassa.

Vierailija
4/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta vasta mennyt. Saa nähdä.

Vierailija
5/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankissa meni noin vajaa tunti kun rahat siirrettiin tilille , mukana oli kaikki paperit ja muut.

Samanlainen kokemus.

Vierailija
6/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa sanomaan ettei mitään tarvinnut odotella. Omituista ap:lla.

Vierailija
7/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5 vuotta vasta mennyt. Saa nähdä.

Ootte siis jättänyt jotain tekemättä. 

Vierailija
8/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina joku henkilö katoaa kun maksan palkkaa omalle tililleni? Ihan laillista rahaahan se on, laillisesti tienattua ja laillisesti verot maksettu. 

Miksi jotain pahaa tapahtuu aina kun edellisenä päivänä/iltana  olen ollut töissä? Enkö saisi käydä töissä? Ja sitten huudellaan, että menkää töihin laiskat, mutta samalla kuitenkin estetään työnteko, jokin ristiriita kenties?

Vierailija
9/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan on peritty tili ja sen varat. Tili säilyy ellei luonnollinen henkilö  sitä lopeta. Samaan kokemuskeen kuuluu, ettei pankki suostunut  sulkemaan perikunnan tiliä...joten perintö jaettiin, siten, että yksi osakas sai sen tilin varoineen.

Kannattaa soittaa pankkiin jos vaikka joku lipare puuttuu

Vierailija
10/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöpankissa olisivat halunneet tarkistuttaa jakokirjan omalla lakimiehellään ja siinä olisi mennyt 2 kk. Jakokirjan oli laatinut tuomari ja kaikki perilliset olivat sen allekirjoittaneet. Siinä ei ollut enää mitään epäselvää. Kun kuulimme tästä 2 kk jonosta, tuomari soitti pankkiin, niin seuraavana päivänä oli rahat tilillä. Käsittämätöntä kupeksintaa.

Vierailija
11/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina joku henkilö katoaa kun maksan palkkaa omalle tililleni? Ihan laillista rahaahan se on, laillisesti tienattua ja laillisesti verot maksettu. 

Miksi jotain pahaa tapahtuu aina kun edellisenä päivänä/iltana  olen ollut töissä? Enkö saisi käydä töissä? Ja sitten huudellaan, että menkää töihin laiskat, mutta samalla kuitenkin estetään työnteko, jokin ristiriita kenties?

Voisko suomentaa mitä tässä tarkoitetaan.

Vierailija
12/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banken håller pengarna möjligast länge. Det är en del av deras soliditet.

Vierailija
13/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa pelata teidän rahoilla vielä hetken pitempään pörssissä ennen kuin luovuttavat.

Vierailija
14/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus pankista. Tosin sen käsittely vie vielä kauemmin.

Kavalluksesta tuomitaan niin ikään se, joka saatuaan toimeksiannon perusteella tai muulla sellaisella tavalla haltuunsa varoja, joiden arvo hänen on tilitettävä toiselle, oikeudettomasti käyttämällä sanottuja tai niiden tilalle tulleita varoja taikka muulla sellaisella tavalla aiheuttaa tilitysvelvollisuuden täyttämättä jäämisen joko sovittuna tai muuten edellytettynä aikana.

Edellä 1 momentissa tarkoitetun anastamisen yritys on rangaistava.

Vierailija
15/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni noin 50 minuuttia kun saimme siirrettyä äitimme rahat veljeni ja minun tilille. Oikeusaputoimisto teki perunirjoituksen ja  paperit meille ja mentiin siitä suoraan osuuspankkiin. Pankki virkailija kävi kysymässä pankin johtajalta vielä onko paperit oikeita ja oikein ja olivat. Sitten äitimme rahat siirrettiin ja tilit suljettiin.

Vierailija
16/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kahden kuolinpesän hoitaja ja molempien tilit on Nordeassa. Kaikki asiat ovat hoituneet aina lähes välittömästi. Ap:lta täytyy puuttua joku paperi. Meillä ei toki pankki maksa perintöjä vaan minä jolla on käyttöaoikeus molempien kuolinpesien tileihin.

Vierailija
17/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kk meni kuolemasta siihen kun perintö jaettiin.

Vierailija
18/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeassa joutui kyselemään perään, useasti. Yrittivät penätä erinäisiä papereita jotka oli lähetetty heille jo yli puoli vuotta aiemmin. Sinnikkään kyselyn ja hermojen menetyksen jälkeen rahat siirrettiin.

Vierailija
19/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en odota mitään perintöä. Olen jo asennoitunut niin ettei koskaan tule mitään perintöä euron euroa.

Vierailija
20/48 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole kuolinpesän hoitajaa joka jakaisi rahat teille? Ei siihen mitään pankkia tarvita. Jos kaikki dokumentit ovat kunnossa voi perintöä nostaa myös osissa. Meillä jaettiin ensin muutama kymmenen tuhatta rahaa per kuolinpesän osakas ja loput joidenkin kuukausien päästä kun kaikki pesän velat oli maksettu ja kaikki sähkö- ja puhelinliittymät, vakuutukset ym saatu lopetettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän