Miten kauan pankki panttaa perintörahoja?
Kaikki on hoidettu ja laitettu lakimiehen kanssa valmiiksi. Nyt asia on ollut jo seitsemän viikkoa pankissa. Kuinka kauan on pankin käsittelyaika. Ei tarvi muuta kuin siirtää rahat tilille. Onko jollain kokemusta?
Kommentit (48)
Noin varttitunti meni Osuuspankissa, kun mentiin kaikkein osakkaitten hyväksymän valtakirjan kanssa pankkiin.
Siis ihan itse jaettiin.
Meillä meni Nordeassa pari päivää niin rahat lähtivät perijöille.
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankissa meni noin vajaa tunti kun rahat siirrettiin tilille , mukana oli kaikki paperit ja muut.
Sana meillä.
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankissa meni noin vajaa tunti kun rahat siirrettiin tilille , mukana oli kaikki paperit ja muut.
ei todellakaan pidä paikkaansa vielä pari vuotta sitten Osuuspankissa meni useita kuukausia.
Ihmiset puhuu varmaan eri asioista tässä. Perintörahoja ei voi jakaa ennen kuin pankin lakiosasto on tarkistanut perukirjan. Tähän menee eri aikoja eri pankeissa. Itse rahan jakamiseenhan ei sen jälkeen mene kuin se hetki, mikä siirron tekemiseen menee. Jos sen tekee itse, niin kyse on vain siitä, milloin sen pääsee tekemään. Rahat liikkuu nykyään saman päivän aikana eri pankkienkin välillä.
"Perintörahoja ei voi jakaa ennen kuin pankin lakiosasto on tarkistanut perukirjan. Tähän menee eri aikoja eri pankeissa."
Johtunee siitä että isommissa pankeissa ja konttoreissa sen ihan oikeasti tarkistaa se lakiosasto. Pienemmissä paikallispankeissa se tavallinen konttorityöntekijä katsoo nopeasti että kaikki tarvittava on mukana ja tiedot oikein ja "lakiosasto" on vain kumileimasin joka näennäisesti hyväksyy sen. Tämä ei usein vie päivää paria kauempaa.
Itse olen perintöveron maksanut jo puolisen vuotta sitten.Rahoja ei vain ole kuulunut.Vaikea uskoa todeksi
S-Pankissa pankin lakiosasto tarkisti tekemäni perukirjan kahdessa arkipäivässä, jonka jälkeen vainajan eli isäni tili palautettiin omaan verkkopankkiini. Jaoin sieltä itse rahat tasapuolisesti perijöiden kesken. Kun äitini kuoli, kesti Danskella pari viikkoa ennen kuin rahat päästiin jakamaan. Silloinkin tein sekä perukirjan että jaon itse.