Mistä voisi kysyä taloyhtiön roskisten sijaintia?
Muutin hiljattain uuteen kerrostaloon. En ole löytänyt vielä taloyhtiön roskiksia mistään. Mistähän näiden sijaintia voisi kysyä? Huolto tai isännöinti? Talon asukkaita ei ole tullut vielä vastaan.
Kommentit (21)
Ei taida maksaa vaivaa jalkautua katselemaan ja kiertämään talo ympäri?
Ilmoitustaulu ja talon ympäristö sekä sisätilat käyty läpi pariin otteeseen, roskiksia ei näy missään. AP
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuskin ne missään kilometrien päässä sijaitsevat.
Eiköhän sen joku siellä vuokranantajan toimistolla tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo ei auta. Pitää mennä kadun toiselle puolelle, sieltä löytyy isot molokit ja muut roska-astiat.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitustaulu ja talon ympäristö sekä sisätilat käyty läpi pariin otteeseen, roskiksia ei näy missään. AP
Mun sisko (asui kerrostalossa) oli kipeä ja vein hänen roskiaan ja pyörin roskien kanssa ympäri taloa. En löytänyt roskista eikä ainoatakaan ihmistä sattunut paikalle. Oli pakko palata siskon luo ruoskien kanssa takaisin kun ei ollut puhelinta mukana. Meitä nauratti kun sisko oletti jostain syystä että tiedän missä roskis on ja minä että tottakai joka talosta roskikset löytää. No, tässä talossa roskahuone oli talon päädyssä lukkojen takana eikä ovessa lukenut mitään. Sisään pääisi samalla avaimella kuin huoneistoon.
Voit yrittää kumpaakin, tosin ei sieltä välttämättä osata vastata. Ehkä kannattaa pyöriä pihalla ja kysäistä ensimmäiseltä vastaantulijalta, että mistä ne löytyvät.
Voit yrittää selvittää myöskin kuuluuko taloyhtiöön useita taloja, roskikset saattavat olla jonkin muun talon luona tai kuten miellä toisella puolen katua parkkihallin vieressä.
Monessa paikassa sellaisessa pikkumökissä nykyisin, jonne pääsee vain avaimella.
Mun nykyisessä ja edellisessä talossa oli kyllä kans hyvin piilotettu. Edellisessä taloon kuului asukkaiden parkkihalli, niin parkkihallin seinällä oli vain yks teräksinen palo/huolto-ovi. Nykyisessä talossa on kans ihan random sähköpääkeskuksen ovi ja löytyy sieltä.
Kysyisin naapurilta vaan eli menisin koputtaman naapurin ovea.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän uuden alueen jossa on korttelilla kolme yhteistä roskapistettä eli osalle yhtiöistä se on naapuritaloyhtiön rakennuksessa ja ovissa on vain pienet tekstit.
Mutta aloittajalle. Onko asunnossa aunto-/asukaskansiota tai ohjetta mistä sellainen löytyy sähköisenä? Tai tiedossa muuta taloyhtiön sähköistä tiedotuskanavaa?
Jos ei tällaisia lähteitä ole eikä ketään käytävällä kohdannut, niin kysyisin asiasta isännöitsijältä, asunnon omistajalta/vuokraajalta tai viime kädessä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta (jos yksityiseltä vuokrannut).
Vierailija kirjoitti:
Monessa paikassa sellaisessa pikkumökissä nykyisin, jonne pääsee vain avaimella.
Nykyisin harvemmin uusissa yhtiöissä on roskakatosta pihalla. Joko talon pohjakerroksessa tai molokit pihalla.
Soita hätäkeskukseen ja sano, että roskiskatos palaa. Seuraat sitten minne palomiehet menee.
Olen asunut monessa kerrostalossa eikä missään ole ollut mitään kansiota tms jossa olisi neuvottu roskisten sijainti. Eräässä talossa pääsy roskiksiin kulki parkkihallista. Olen autoton niin ei ollut asiaa parkkihalliin. Muut asukkaat meni sinne suoraan hissillä niin en edes nähnyt ketään kulkemassa pihalla tms roskapussien kanssa. Mutta kysyin yhdeltä naapurilta jonka näin pihalla ja hän neuvoi.
Jätät oven pieleen. Joku tulee varmasti ennen pitkää huutamaan, että vie jumalauta ne roskat .
Vierailija kirjoitti:
Soita hätäkeskukseen ja sano, että roskiskatos palaa. Seuraat sitten minne palomiehet menee.
Vai tiedätkö edes osoitettasi?
Onko rappukäytävän ilmoitustaulu luettu läpi?