Mansikka ei käy enää kaupaksi joten syksyllä tuhoan pellot ja enää ensivuonna ei ole kotimaista mansikkaa, ainakaan meidän tilalta
"Mansikoiden hinta alkaa olla saavuttanut monen ostajan kipurajan," kertoo Ilta-Sanomat ja voin itse omasta kokemuksesta vahvistaa tämän. Kauppa ei käy kuten ennen ja mansikoiden kysyntä on romahtanut sillä ihmiset eivät enää halua mansikoita mikä näkyy siinä että tämän kevään sato jää myymättä ja päätyy biojätteeseen.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Hinta-laatusuhde ei kohtaa mansikoissa.
Juuri näin, enkä nyt pakasta yhtään mansikkaa. Pitäkää tunkkinne😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän menee kun kuumille kiville. Missä sinä sitä yrität myydä ettei kaupaksi mene? Jossain metsänkeskellä ilman opasteita?
Ihan kauppojen pihoissa ja lähialueen toreilla. 15 eurolla saisi kilon, mutta ketään ei kiinosta.
75 euroa siis 5kg laatikko ja vielä ihmettelet miksi kauppa ei käy. Hyppää nyt jo järveen.
Nyt sä jo oikeasti vtisailet? Siiis tuon hinnan perus 5kg laatikosta? Huh. Ei taida riittää mun rahat.
Muistetaan että hinnat johtuu ilmastopolitiikasta. Ei ne työkoneet tahdonvoimalla kulje vaan dieselillä joka ylikallista.
Kiitos punavihreät!
Vierailija kirjoitti:
Viisi kysymystä: 1) Miksi niitä mansikoita pitää syödä? 2) Miksi niitä mansikoita pitää viljellä? 3) Miksi niitä mansikoita pitää myydä? 4) Miksi niitä mansikoita pitää ostaa 5) Ja mitä hienoa tai ihmeellistä niissä mansikoissa oikein on?
Miks mitään pitää syödä, tehdä ,ostaa.
Ihmiset nyt vaan tekee asioita.
On se surullista kun ilmaseks saisi kun menisi poimimaan mutta ihmiset niin laiskoja läskejä että mahdoton tehtävä ja sitten itkee marjojen hinnoista 🥴
Vierailija kirjoitti:
On se surullista kun ilmaseks saisi kun menisi poimimaan mutta ihmiset niin laiskoja läskejä että mahdoton tehtävä ja sitten itkee marjojen hinnoista 🥴
Missä saa poimia mansikkaa ilmaiseksi? Joku aika sitten katselin hinnastoja ja ei ne marjat itsepoimittuinakaan edullisia olleet, ainakaan täällä missä itse asun.
Pari pientä rasiaa ostanut tänä kesänä, mutta yksi oli täynnä homeisia mansikoita. Prisman aulasta ostettu. Joka ilta kärräsivät mansikat pois, en tiedä montako päivää niitä myytiin. Homeen määrästä päätellen aika monta. Laitoin yrittäjälle palautetta. Ei mitään vastausta. Pitäkää mansikkanne. Voin maksaa, mutta joku laatu pitää olla eikä homeisia myydä.
Vierailija kirjoitti:
Eka vuosi aikuisiällä, kun en ole ostanut mansikan mansikkaa. Ne hinnat... menee yli. En raaski.
Minä en ole ostanut koko aikuis iän eli tähän mennessä 18 vuoteen. syynä mansikan hinta suhteessa tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaniljapehmis tai tötterökin maksaa useissa paikoissa 5 e, joten ei minusta sitä hivenen eli pari kolme euroa kalliimpi mansikkarasia nyt niin tyyris ole.
50 sentin pehmis maksaa 5 euroa niin on se kallis. tietenkin jos kaikilla olisi vähintään 3000 euroa kuukaudessa rahaa niin sitten tuo 5 kuulostaa realistiselta.
Vierailija kirjoitti:
MTV kertoo että Helsingin Hakaniemen torilla käy kuhina, kun monet ovat tulleet tuttuun tapaan ostamaan mansikoita.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mansikka-matti-ei-ole-koskaan-koken…
samaan aikaan westendissä on hiljasta.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa huoletta, pakastealtaasta saa hyvää ulkomaista mansikkaa ensi talvena.
Minua harmittaa suomalaisten mansikanviljelojöiden puolesta kun säät pilasivat sadon ja ansiot romahtivat alalla missä tehdään paljon töitä pienellä palkalla, mutta sellaista yrittäminen on. Ei minunkaan yritykseni ole koskaan mitään tukia saanut vaikka on ollut huonojakin aikoja.
joo ne romahtaa joka vuosi...
Senga paras ja aromikas mansikka.
Kannattaa kasvattaa ja poimia marjoja itse. Tänään saunan jälkeen herkuteltiin kesäisellä itse kerätyllä marjakimaralla vaniljajäätelön kera: mansikkaa, mustikkaa ja lakkaa. Ensi viikolla varmaan joukkoon saadaan vattujakin.
Viisi kysymystä: 1) Miksi niitä mansikoita pitää syödä? 2) Miksi niitä mansikoita pitää viljellä? 3) Miksi niitä mansikoita pitää myydä? 4) Miksi niitä mansikoita pitää ostaa 5) Ja mitä hienoa tai ihmeellistä niissä mansikoissa oikein on?