Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee erolla

Vierailija
10.07.2024 |

Eli siis ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä kolmisen vuotta. Asutaan yhdessä ja on taaperoikäinen lapsikin. Ollaan tietääkseni onnellisia yhdessä, mukava arki, kehuu kauniiksi jne, seksielämä hyvä ja läheisyyttä muutenkin paljon.

Silti riitojen yhteydessä uhkaa välillä erolla. Sanoo ettei jaksa minua enää ja eiköhän ole sama erota. Kuitenkin aina riitojen jälkeen vannoo ettei koskaan ole edes ajatellut sellaista. Kuitenkin tämä on alkanut pikkuhiljaa vaivaamaan.  Kun nyt on välillä pienemmissäkin riidoissa sen kortin ottanut esille. 

Eli onko jotain totuuden siementä noissa puheissa vai mikä taustalla.

Ap

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jos mikä on tappo suhteelle. Se nimenomaan on pahinta henkistä väkivaltaa. Se  myös paljon riippuu miten asian esittää. Vaimo joskus heitti minulle tuon sanan ihan syyttä ja minulla meni usko avioliittoon saman tien. Kauhea kiire oli päästä naimisiin ja töitä ei ollut itse valmis tekemään suhteen eteen. Nykyään prinsessat eroavat ihan liian helposti ja sitten parutaan perään jälkeen päin. Jos tuollaista alkaa ihan huvikseen heittämään niin ero on varma. Juokse äkkiä pakoon niin pian kun voit. Et tule katumaan. Miehesi ei selvästikään arvosta sinua. 

Vierailija
22/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Lapsi on vielä pelastettavissa, mutta sille tulee kiintymyssuhdehäiriö jos joutuu tuota kuuntelemaan. Minulla oli yksi ex tuollainen, että se uhkaili aina erolla jos olin eri mieltä kuin se. Sitten otin ja läksin ja se pyysi takaisin. Miksi ihmeessä olisin mennyt takaisin? Hieno juttu oli se, että kun sillä oli seuraava puoliso niin sitä se ei uhkaillut vaan lähti ihan oikeasti. On mukava nähdä, että voi opettaa ihmiselle jotain, kuten sen, että tekee niin kuin sanoo eikä kiusaa toista. Opeta sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tiettyjä hiljaisia sääntöjä joita ei rikota. Jos miehesi tuollaisia heittelee niin juokse karkuun niin pian kun voit. Lopeta suhde ja aloita uusi elämä. Vaikka muutos pelottaa ja voi olla aluksi vaikeaa niin kyllä se siitä iloksi vielä muuttuu. 

Vierailija
24/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole henkistä väkivaltaa. Olen ollut sellaisessakin suhteessa joskus ja nykyään kyllä tiedän pysyä sellaisesta kaukana. Sanon valitettavasti ähes joka kerta että senkus menet sitten ja erotaan vaan. Minä en ala roikkumaan ihmisessä jos hän ei halua siinä olla. Mutta niin vaan tuo pyytää tunnekuohun jälkeen heti anteeksi ja tosiaan vannoo ettei sitä ikinä aidosti ole tarkoittanut. Enkä itsekään ole sen parempi, monesti uhannut itsekin erolla, kai se on itselle sellainen raja, jossa haluaa toisellekin tehdä selväksi että nyt meni yli. En tiedä. Enkä aidosti ole sitä tarkoittanut koskaan. 

Ap

Erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa voit vaikka tarkistaa sen.

Vierailija
25/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne puheet tyhjästä tulevat. Itse en ole koskaan riidan aikana puhunut erosta tatkoittamatta mitä sanon. Eikä tulisi mieleenkään nykyiselle kumppanille sanoa tuollaista, koska erohaluja ei ole. Miehesi haluaa erota, mutta lapsen takia varmasti kokee painetta olla yhdessä.

Itse en enää tässä iässä sietäisi tuollaista. Kaikenlaista sontakäytöstä olen nuoruuttani ja kiltteyttäni ottanut vastaan, mutta ei enää.

Vierailija
26/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa on:

Nöyryyttävä kohtelu, kuten:

Syyttely

Arvostelu tai aliarvioiminen

Haukkuminen tai nimittely

Muuten loukkaaminen

Välinpitämätön kohtelu

Hallintaan pyrkiminen, kuten:

Uhkailu, kiristäminen tai pelottelu  

Tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen:

Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan tilivelvollinen kaikista menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää (ikätasosi huomioon ottaen) asioistasi.

Vaatimukset tai pakottaminen toimimaan, kuten toinen haluaa, esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla.

Eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niitä kieltämällä.

Vierailija
27/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANO SILLE että kumpi alkaa etsiä uutta kämpää, hän vai sinä.

Vierailija
28/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole henkistä väkivaltaa. Olen ollut sellaisessakin suhteessa joskus ja nykyään kyllä tiedän pysyä sellaisesta kaukana. Sanon valitettavasti ähes joka kerta että senkus menet sitten ja erotaan vaan. Minä en ala roikkumaan ihmisessä jos hän ei halua siinä olla. Mutta niin vaan tuo pyytää tunnekuohun jälkeen heti anteeksi ja tosiaan vannoo ettei sitä ikinä aidosti ole tarkoittanut. Enkä itsekään ole sen parempi, monesti uhannut itsekin erolla, kai se on itselle sellainen raja, jossa haluaa toisellekin tehdä selväksi että nyt meni yli. En tiedä. Enkä aidosti ole sitä tarkoittanut koskaan. 

Ap

Jaa teillä onkin molemmilla yhtä terve tapa kommunikoida

Vierailija
29/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että eroatte. Erolla uhkailu on jo henkistä väkivaltaa. Jos ette tule toimeen ja riitelette niin parempi että eroatte ettei lapsi näe teidän riitelyä. Olette onnellisempia yksin.

Vierailija
30/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

" En minä sitä tosissani tarkoittanut", minun ex sanoi silloin, kun hän oli uhannut erolla tarpeeksi monta kertaa, tai siis "heittänyt ulos" asunnostaan tarpeeksi ja menin hakemaan tavaroitani.

Vierailija
31/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista käytöstä. Kokee riitatilanteessa olevansa heikompi osapuoli, joten vetää sitten tuon kortin esiin, kun ei muuhun kykene/muuta osaa. 

En itse katselisi tuollaista käytöstä.

Vierailija
32/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista käytöstä. Kokee riitatilanteessa olevansa heikompi osapuoli, joten vetää sitten tuon kortin esiin, kun ei muuhun kykene/muuta osaa. 

En itse katselisi tuollaista käytöstä.

Ja sitten kerrot itsekin sortuvasi tähän. Kasvakaa aikuisiksi tai erotkaa. Tuollainen toiminta on tuhoavaa.

Vierailija
33/42 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa.

Erolla uhkailu, samoin kuin kaikki muukin turvatonta oloa aiheuttava käytös on vihoviimeistä parisuhteessa. Rakkaus on siitä kaukana, eikä kenenkään tarvitse alistua sellaiseen kohteluun.

Tuntematta tilannetta ja teitä suhteen osapuolia on tietysti vaikea sanoa mitä tehdä. Ensimmäiseksi pitäisi varmaan saada mies ymmärtämään miten väärää ja tuhoavaa tuollainen käytös on, ja jos pystyisitte  hakeutumaan pariterapiaan tai vastaavaan koska kuvassa on mukana myös lapsi joka tekee see vielä tuhoisammaksi ja rikkovammaksi, Myös lapselle joka vaistoaa kireän  ilmapirin joka luo turvattomuutta.

Mies vaikuttaa melkoisen keskenkasvuiselle henkisellä tasolla,  olisi syytä alkaa tajuamaan käytöstään ja ottaa vastuu siitä.

Vierailija
34/42 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP siellä menee?

Vierailija
35/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

???????????"????????

No mitä helvettiä sitten edes kyselet kun selvästi olet yhtä ääliö kuin miehesi. Uhkailkaa vuorotellen toisianne erolla vaikka maailman tappiin asti. Sääli lapsiparkaanne, onpa ihana ympäristö kasvaa.

Samaa mieltä. 

Erolla uhkailija itsekin! Luulisi tietään motiivit noin typerään käytökseen.

Vierailija
37/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taapero raukkaa: isä uhkaa erolla ja äiti uhkaa erolla. Odottakaa n. 15 vuotta, niin tämä nykyinen taapero avautuu av-palstalla vaikeasta suhteesta vanhempiinsa ja epävakaasta lapsuudestaan. 

Vierailija
38/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän erouhkailuun sopii englanninkielinen sanonta:

"Don't threaten me with a good time."

Äijä tuskin ymmärtää, mutta voithan kokeilla.

Vierailija
39/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukon mennä,muovikassi kainaloon ja mäkeen...sano vielä ettei tule pienimunaista ääliötä ikinä ikävä..

Vierailija
40/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi erota jos yhtenään riitelette. Jospa yrittäisitte järjestää asianne  niin , että ei tulisi jatkuvasti riitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi