Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sepram/ cipramil?

Vierailija
02.02.2007 |

Käyttääkö joku ko. lääkkeitä jatkuvasti alakuloisuuden ja masennuksen ehkäisemiseksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriö ja masennus

Vierailija
2/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä sepram ollut sykystä asti kuurina käytössä. Loppettelin kuurin annosta vähentäen ja lopullisesta 3 viikoa sitten. Nyt oireet, väsymys, ahdistus, määrittelemätön aggressivisuus ja itkuisuus ovat taas tulleet takaisin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mukana tulee sitä itkuisuutta, ahdistusta, paniikkia..

Vierailija
4/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä ystävättäreni että siskoni potivat jonkinlaista huonoa omaatuntoa niiden syömisestä ja lopettivat kumpikin lyhyen käytön jälkeen. Sanoin heti miehelleni, ettei tuosta hyvää seuraa ja nykyään kumpikin heistä syövät niitä taas oireiden mentyä alkuperäistä pahemmaksi.

Itse syön Sepramia 30mg, enkä pidä mitään kiirettä niiden lopettamisessa. Syön vaikka lopun elämääni, jos tunnen itseni niiden avulla jaksavammaksi ja aktiivisemmaksi.

Minulla diagnoosina keskivaikea masennus.

Vierailija
5/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytkö säännöllisesti lääkärin kontrolleissa?

On se hassua miten yksi pieni tabletti voi muuttaa ihmisen. Minulle alkoi myös tulla erilaisia pakkoajatuksia ennen kun aloitin kuuri. Pelkäsin sairastuvani vakavasti, pohdin millaista läheisteni elämä olisi jos kuolisin jne. Kun olin syönyt lääkkeitä kuukauden tuntui tuo pakkomielteinen ihminen ihan vieraalta ja oli outoa ajatella että se olin todella minä. Nyt kun oireet saas näyttävät saavan vallan varasin heti lääkärilleni ajan.

ap

Vierailija
6/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että ap:n tilanne palaa huonoksi.

Vierailija
7/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri määräsi aluksi vain noin 3kk kuurin koska ajatteltiin että oireeni saattaisivat olla sellaiset jotka menevät pikku avulla ohi mutta näin ei taida ollakaan. Olen siis varannut lääkärilleni ajan ja ihan mielelläni syön lääkettä jatkossakin kun tiedän että elämä on siten paljon aurinkoisempaa. Minulle on riittänyt 10mg/vrk

Vierailija
8/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle se ei ole ongelma ainoastaan puolison. Kontrollissa käyn jos huvittaa, yleensä kerran vuodessa. Terapeutilla tarpeen mukaan. Kun tilanne on stabiili niin käyn kerran kuussa. Se tekee yhteistyötä psykiatrin kanssa, että jos terapiassa vaikuttaa mun olo huonolta niin se viestii siitä psykiatrille.

Vierailija
9/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Terapeutilla tarpeen mukaan. Kun tilanne on stabiili niin käyn kerran kuussa. Se tekee yhteistyötä psykiatrin kanssa, että jos terapiassa vaikuttaa mun olo huonolta niin se viestii siitä psykiatrille.

Joo ja siis lääkkeen pitkäaikaisesta käytöstä ei ole haittaaa? Mitä haittaa pelkäisit että siitä olisi? Että " jää koukkuun kemiallisista syistä" ? Niistä kyllä selviää. Vieroitusoireita ym. voi tulla rauhoittavien tai unettavien pitkäaikaisesta käytöstä, mutta sitalopraami on aika kevyttä niiden rinnalla. Ja vielä kun annoksesikin on niin pieni. Söin koko raskausaikani muutamaa viikkoa lukuunottamatta 10mg:aa.

T: se joka sanoi, ettei ole noloa! (en muista numeroa, 6 tai jotain...)

Vierailija
10/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin sepramia 5kk, 10mg. Ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. Kun sain lopettaa lääkkeiden syönnin tuntui kun maailma olisi romahtanut taas samantien. Mutta se vie hieman aikaa että tottu ilman lääkettä, ja olen ollut nyt kohta vuoden ilman enkä ole tarvinnut.

Joten minä en ainakaan tarvinnut sitä 6kk. 5kk riitti minulle, enkä käynyt missään juttelemassa kenenkään kanssa oli oma päätös.

Vierailija
11/17 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaan vuoden on ollut jo oikein hyvä olo. En ole edes yrittänyt lopettaa, syön tätä vaikka maailman tappiin!

Vierailija
12/17 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole missään vaiheessa 3kk aikana ilmennyt seksuaalista haluttomuutta mutta orgasmivaikeutta kesti noin kuukauden verran. Muutenkaan lääkkeestä ei ole ollut minulla alun jälkeen mitään haitta/sivuvaikutuksia. En pelkää lääkkeen käyttöä pidempään vaan haluan kuulla kokemuksia toisilta käyttäjiltä.

Vierailija
13/17 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin tuo kontrollointi kiinnostaa sillä minulle lääkkeen on määrännyt tk lääkäri joka ei alun alkaenkaan ole kovin hyviä ohjeita lääkkeen käyttöön antanut vaan olen itse ottanut selvää mm. lääkkeen lopetusvaiheesta jne.

Vierailija
14/17 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haittavaikutuksia teillä on ollut. Mulla odottaa avaamaton paketti lääkekaapissa, mutta on nyt just niin vaikeaa (lasten vakavat sairaudet) etten uskalla aloittaa..

Jos mä saan edes osan niistä haittavaikutuksista jota siinä luetellaan niin tämä ruletti kaatuu rytisten.

Vierailija
15/17 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat valoa synkkiin päiviin ja ne murheet ei tunnu niin raskailta. Tablettien antama hyöty on joka tapauksessa suurempi, kuin niistä tulevat haittavaikutukset. Söin kans puoli vuotta Sepram 10 mg lievään masennukseen ja siitä oli jo parissa päivässä apua. Parin kuukauden jälkeen olisin itse voinut mielestäni lopettaa, mutta lääkäri käski syödä sen puoli vuotta. Näin jälkeen päin ajatellen olisin itse lopettanut tabletit aivan liian aikaisin.

Vierailija
16/17 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielialani tuntui laskevan ensimmäisten viikkojen aikana entisestään, mutta kun lääke alkoi vaikuttaa n. kolmen (?) viikon jälkeen, ei ole ollut enää mitään ongelmia. Ja siis niiden aiheuttamat haittavaikutukset olivat siinä.

Synnytyksen vuoksi lääkkeiden käyttö joudutaan yleensä lopettamaan hetkeksi (olin 1kk syömättä, koska raskaus venyi niin yliaikaiseksi) ja tuolloin uudestaan aloittaminen ei tuonut minulle ollenkaan haittavaikutuksia.

Itse ehkä silti tilanteessasi aloittaisin lääkkeet. Sivuoireet kestää, jos kestää jonkun kolme viikkoa ja sen jälkeen se kausi on ohi.

T:12 ja joku

Vierailija
17/17 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä pelkäät? Se on kuin kalkkitabletteja söisi.