Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usko alkaa loppua, enkö löydä koskaan ketään, joka haluaisi seksittömän parisuhteen kanssani?

Vierailija
10.07.2024 |

Olen eronnut jo yli kymmenen vuotta sitten, ja elänyt yksin siitä lähtien. Olen muuten tyytyväinen elämääni, mutta haluaisin kumppanin, jonkun jonka kanssa voisin jakaa elämäni. Ongelma vain on, etten halua seksiä, ja kaikki muut tuntuvat haluavan. Tai jos eivät halua, he eivät halua parisuhdettakaan. Ne harvat, jotka haluaisivat seksittömän suhteen eivät ole halunneet sitä minun kanssa, koska muuten elämäntilanteet/toiveet eivät ole sopineet yhteen. 

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yli 50 vuotiaana enää halua sexiä?

Vierailija
62/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mies jolla ei enää seiso?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet edes löytänyt sellaisia ehdokkaita, jotka olisivat seksittömään suhteeseen halunneet? Itseäkin kiinnostaisi tällainen, mutten tiedä mistä sellaista voisi etsiä.

Aseksuaalien "piireistä", kuten aiemmin ehdotettiinkin jo. Joillakin paikkakunnilla järjestetään käisttääkseni tapaamisia, ja sitten esim Fb:ssä on erilaisia ryhmiä.

Ap

Vierailija
64/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän, vaikka ei varmaan pitäisi.

Aloittaja on niin sanottu aseksuaali, mitä on kuulemma tutkitusti noin kymmenys ihmisistä. Minulla on syvällisiä suhteita tällaisten ihmisten kanssa, koskaan ilman mitään fyysistä. En tiedä, olenko itsekin tällainen, vai onko minun vain erityisen vaikeaa luottaa toiseen. 

En mitenkään "vihaa" seksiä. Nyt harjoitin sitä ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Pidin siitä, mutta petyin, kun en saanut sitä henkistä siltaa... En tähän kumppaniin, vaan itseeni.

Seksi ilman syvempää tunnetta tuntuu tyhjältä. 

Vierailija
65/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on niin sanottu aseksuaali, mitä on kuulemma tutkitusti noin kymmenys ihmisistä. Minulla on syvällisiä suhteita tällaisten ihmisten kanssa, koskaan ilman mitään fyysistä. En tiedä, olenko itsekin tällainen, vai onko minun vain erityisen vaikeaa luottaa toiseen. 

En mitenkään "vihaa" seksiä. Nyt harjoitin sitä ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Pidin siitä, mutta petyin, kun en saanut sitä henkistä siltaa... En tähän kumppaniin, vaan itseeni.

ei ole aseksuaali jos on harrastanut nuorena seksiä! 

Vierailija
66/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain ole vielä saanut eläessäsi kunnon kýrpää.

Vierailija
67/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mun ex. Se ei ikinä halunnut seksiä. Etsi vaan seuraa muualta 

Vierailija
68/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan vielä selittää, että tietenkin olisin kaivannut sitä "tunnesiltaa" siihen toiseen, enkä itseeni. Kirjoitin tuossa huonosti. 

Vierailija
69/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin AP:tä ja olen samoilla linjoilla. Meillä jokaisella on omat syyt miksi haluamme jättää jotkut toiminnot pois suhteesta. Voi olla että nuorempana on tehnyt jotain siksi kun muutkin teki ja tajusi sitten että eihän mua edes kiinnosta miellyttää jotain tyyppiä. Etenkin jos ei itse saa siitä mitään/riittävästi.

Kun nainen tulee kunnolla järkiinsä niin jättää miehet kokonaan ja etsii itselleen toisen naisen sohvakaveriksi.

Vierailija
70/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon itse, että jotkut sanovat etteivät halua koskaan enää seksiä, mutta eivät vain ole tavanneet sitä oikeaa

Vierailija
71/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole aseksuaali jos on harrastanut nuorena seksiä! 

No voi höpön höpön. 

Vierailija
72/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin AP:tä ja olen samoilla linjoilla. Meillä jokaisella on omat syyt miksi haluamme jättää jotkut toiminnot pois suhteesta. Voi olla että nuorempana on tehnyt jotain siksi kun muutkin teki ja tajusi sitten että eihän mua edes kiinnosta miellyttää jotain tyyppiä. Etenkin jos ei itse saa siitä mitään/riittävästi.

Kun nainen tulee kunnolla järkiinsä niin jättää miehet kokonaan ja etsii itselleen toisen naisen sohvakaveriksi.

kuulostat miesvihaajalta

Vierailija
73/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä. Olin halukas, kunnes tuli vaihdevuodet. Halu katosin 3 vuodessa kokonaan. Ei ole mitään tuntoa alapäässä enää. Tuli rauha kun miehet ei kiinnosta enää. Silti oman åuolison kanssa harrastan seksiä noin kerran viikossa, kun hänellä ei ole halut loppuneet. Se ei tunnu juuri miltään. Haluaisin haluta. Nyt huomaa kuinka iso merkitys hormoneilla on. Olen myös miettinyt, että tekeekö keltarauhashormonia sisältävä vaihdevuosilääkitys tämän haluttomuuden. 

Vierailija
74/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap vaikka 30 vuotta itseäsi vanhempi mies. Se ei enää seksihommiin pysty.

Vierailija
75/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä kultapieni hae parisuhdetta, sinä haluat kaverisuhteen. Sinulla menee nyt puurot ja vellit sekaisin. Kerrot vain rehellisesti, että haluat kaverin/kavereita. Äläkä nyt ainakaan ole niin kpää, että harhautat jotain miestä uskomaan, että seksiä on tiedossa ja valehtelet hänelle, tuo on jo sitten todella halpamaista.

Rehellisesti vain ilmoitukseen, haen kaveria, kas noin.

Parisuhteessa sitoudutaan toiseen, oli seksiä tai ei. Minä en ainakaan sitoudu kavereihini, joita voi olla monta. Parisuhteessa on vain me kaksi.

Se, mitä kunkin parisuhde sisältää, on parin oma asia ja valinta. Parisuhde ilman seksiä on myös parisuhde ja sellaisena arvokas.

Mutta olisihan se kauhea jos himottaa ja  mies ei anna.

Siihen sopeutuu muutamassa vuodessa. Kyllä se alkuun oli vaikeaa, se on myönnettävä. Mutta ei tuollaisen vuoksi omaa puolisoa jätetä. Yhtä lailla mieskin on tästä kärsinyt.

Toinen, joka myös melkein 25v naimisissa, eikä edes muista milloin viimeksi on seksiä ollut

Vierailija
76/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin miehenä alkaa naisen kanssa seksittömään suhteeseen, mutta en haluasi muutakaan läheisyyttä. En tykkää siitä halailusta ja kiehnäämisestä. Nainen voisi olla seuralainen ja elämänkumppani, jonka kanssa vietän aikaa ja jaetaan kuluja.

Vierailija
77/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseksuaali tai impotentti mies taitaisivat olla mahdollisuuksia. Toivottavasti löytyy kumppani.

Ei ap ole aseksuaali jos kuitenkin halunnut seksiä nuorempana ja harrastanut sitä. Joku itseinho tai trauma taustalla. 

En ole varsinaisesti halunnut seksiä koskaan, siis tuntenut siihen jotain erityistä halua. Harrastin sitä parisuhteessa, koska ajattelin sen kuuluvan asiaan. Se oli ihan ok, sain yleensä orgasminkin. Pidemmän päälle viikkoittainen seksi alkoi kuitenkin tuntua enemmän velvollisuudelta ja rasitteelta, siitä riideltiin jne. Nykyään en voi enää kuvitella itseäni  suhteeseen, jossa pitäisi harrastaa seksiä. 

Ap

Vierailija
78/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista,miten tunne-elämältään haavoitettuja ihmisiä maassamme asuu. Seksin loppuminen tapahtuu kaikissa parisuhteissa jossain kohtaa,mutta sitä on yleensä edeltänyt vuosien yhteiselo seksi mukaan lukien. Yhteys pariskuntien välille syntyy nimenomaan siitä seksuaalisuudesta,sillä se on ihmisen haavoittuvinta ydinaluetta. Et voi syödä kakkua ja säästää sitä,valitettavasti,joten aloittajan olisi parasta etsiä vain hyviä ystäviä ja ottaa lemmikki tai ryhtyä auttamaan vaikka muita kärsiviä olentoja niin kauan kuin vielä jaksamista on.

Tämä on ihan totaalista höpöpuhetta 

Yhteys syntyy läheisyydestä ja luottamuksesta. Siitä, että hyväksytään toinen sellaisena kuin tämä on.

Ei kaikille seksi ole mikään deal breaker. Elämässä on paljon muutakin kivaa. 

Vierailija
79/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te seksiriippuvaiset täällä oikein selitätte kaverisuhteista? Eihän teillä ole kavereita. Perus heterosuhteessa elävillä se parisuhde on kaiken keskiö ja kaverit dumpataan heti, kun löytyy uusi kumppani. Koko elämänne pyörii vain seksin ympärillä ja me kakki, jotka olimme joskus vielä kavereitanne, tiedämme tämän hyvin. Tämä on teille täysin väärä ketju.

Vierailija
80/193 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa typeriä kommentteja. Parisuhde, seksillä tai ilman, eli ole sama kuin kaverisuhde. Parisuhde on se tärkein ihmissuhde, olet sille toiselle se ykkönen. Kavereita tulee ja menee.

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Elän itse seksittömässä parisuhteessa. Olemme olleet yhdessä liki 25 vuotta ja suhde on alunperin ollut ihan tavanomainen intiimi suhde. Jossain kohtaa omat haluni lakkasivat täysin, osin omien asioitteni vuoksi, osin mieheenkin liittyvien vanhojen taakkojen vuoksi.

Seksittömyys sopii minulle, mutta mieheni kaipasi seksiä. Päätimme avata suhteen, joten hänellä on nyt seksityttöystävä, minä en kaipaa muita. Ei tämä ole silti ihan ideaalitilanne. Tunnen itseni välillä vähän syrjäytetyksi. Silti mieluummin näin kuin erossa.

Aika iso osa se on parisuhdetta. Olen nuori nainen ja kamalaa jos yhtäkkiä mies sanoisi että hei

Nuorella naisella on lisääntymisikäisen hormonitoiminta. +50v naisen kehossa ei ole enää sukuhormoneja, jotka ohjaisivat parittelemaan. Lisäksi seksiä on varmaan harrastettu jo sen verran, että maku on mennyt

Miehillä tuo pakonomainen tarve ei tunnu loppuvan koskaan. Vaikka paikat eivät enää edes toimi, pitää päästä siittämään vaikka lääkkeillä

Hyvä mies sitoutuu puolisoonsa eikä käytä tätä hyväkseen. Suomessa ei ole hyviä miehiä, on vaan siittäjiä