vähänkäytetty.fi konkkaan
Mitä nyt, mistä ostan vaatteet ja muut?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010555822.html
Kommentit (102)
Menin tutkimaan mielenkiinnosta ja on heilläkin ollut tulos viimeiset neljä vuotta miinuksella, aikamoista! Toivottavasti ei kuitenkaan menisi ainakaan vielä, Emmy on ollut mun suosikkikirppis niin myymisen kuin ostamisenkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Menin tutkimaan mielenkiinnosta ja on heilläkin ollut tulos viimeiset neljä vuotta miinuksella, aikamoista! Toivottavasti ei kuitenkaan menisi ainakaan vielä, Emmy on ollut mun suosikkikirppis niin myymisen kuin ostamisenkin kannalta.
Samat sanat. Väittäisin, että Emmylla on ollutt "Vk:ta, jotenkin ammattimaisempi/ laskelmoidumpi tapa toimia.
Se on esim torjunut ymmärtääkseni alusta-asti pikamuodin ja kauppijen omat halpamerkit ja ollut myyjien harmiksi toisinaan liuankin tarkka.
Mutta ei virheetön seköän, vaan mikäpä olisi. Vähänytetty oli ja Emmy on edelleen kuitenkin suomalaisia mutta se enää taida olla mikään peruste mihinkään suuntaan heille, jotka ostavat,mitä ikinä nyt ostavatkaan netin kautta..
Ja myyjät ei rahojaan saa. Mikäli olet tilannut tuotteen, mutta et ole saanut sitä vielä, tuotetta ei enää toimiteta. Konkurssipesä ei myöskään palauta maksuja. Ei terve mitä toimintaa.
Todella harmillinen juttu. Vuosien kokemuksella mielestäni oli paras nettikirppis sekä ostajalle, että myyjälle. Tein todella hyviä löytöjä (farkkuja, urheiluvaatteita, takkeja, huppareita, muutamat kengätkin) ja oma tavara meni hyvin kaupaksi. Asiakaspalvelu vielä aivan huippu.
Multa jäi noin 50e edestä tilityksiä saamatta, jo myydyistä vaatteista ja toiset 50e myymättä jääneistä. Ei toisaalta harmita juurikaan, koska jos kyseistä sivustoa ei olisi ollut olisi vaatteet päätyneet uffiin. Eli menetin vain myyntiinottomaksut eli muutaman kympin ja joitakin tunteja omaa aikaani.
Vierailija kirjoitti:
Ja myyjät ei rahojaan saa. Mikäli olet tilannut tuotteen, mutta et ole saanut sitä vielä, tuotetta ei enää toimiteta. Konkurssipesä ei myöskään palauta maksuja. Ei terve mitä toimintaa.
Eikä uusia palautuksia oteta vastaan. Jos olet palattanut, eikä hyvitystä ole tehty rahoja ei palauteta eli olet maksanut tyhjästä.
Vintedissa viehättää myös ulkomaalaisten myyjien maku millä he ovat vaatteitaan/tuotteitaan ostaneet. Liettuassa ollaan todella muodikkaita ja ruotsalaisilla ja tanskalaisilla on myös omaa silmää miellyttävää laatutavaraa myynnissä. Itse käytin Vintedia jo vuosia sitten Briteissä asuessani ja siellä sai aivan upeita juttuja tosi edullisesti. Ihana Vinted!
Haloo! Kuka siellä olisi postittamassa niitä tuotteita enää kun eihän konkursissa työntekijätkään saa palkkojaan jo tehdyistä töistä saati tulevista. Ainoa jos joku ottaa homman vastuulleen (esim uusi omistaja) ja siitä myös infotaan sitten. Muutenhan lähetät sinne rahaa, mutta et saa mitään vastinetta sille. Itse meinasin juuri ennen konkurssi-ilmoitusta tehdä tilauksen, mutta en sitten tehnytkään. Onneksi kun hukkaan olisivat menneet ja jääneet vaatteet saamatta.
Ihmiset eivät monet tiedä, mitä konkurssi tarkoittaa. Yrityksen asioitahan hoitaa nyt konkurssipesä eikä tietenkään ole mitään sivutilejä. Eihän se ole konkurssi, jos kaikki vaan jatkuu yhä.
Jotta jo olemassa oleva tavara tulee käyttöön ja ei mene luonnonvaroja hukkaan uuden tekemiseen. Eettinen arvo. Meille ei ole hieno asia omistaa uutta, päinvastoin. Minusta on jopa noloa myöntää, jos joskus on täytynyt kiireessä ostaa uusi tavara.
Osa arvostaa uusia asioita ja se on ihan ok. Mutta me voimme käyttää ne sen jälkeen ja maksaa vaikka enemmän siitä, ei ole rahasta pulaa.
Lainaus ei tainnut tulla.
Mutta siis vastaus kysymykseen miksi maksaa enemmän kuin uudesta. Maksan mielellään kierrätyksen edistämiseksi ja tukeakseni kierrätystä järjestäviä toimijoita.
Yleensä myös tavara tai vaate jolla on ikää ja joka on edelleen ok kunnossa, kestää todennäköisesti vielä vaikka kuinka kauan. Uudet kalliitkin vaatteet menee monesti nukkavieruiksi parissa pesussa. Käytetyn on joku toinen jo testannut kestäväksi.
Olin juuri ehtinyt tekemään tilauksen jota en nyt sitten koskaan kai saa. Enkä myöskään rahoja takaisin?
Heitetäänkö nuo minun jo maksamani tavarat sitten pois? Vai myydäänkö ne huutokaupassa jollekulle toiselle, vaikka minä olen ne jo maksanut? Mielenkiinnosta enää kyselen, en onneksi paljon rahaa menettänyt
Itsekin menin tekemään tilauksen päivää ennen konkurssia. Muutama kymppi meni nyt sitten hukkaan, sillä en odota koskaan näkeväni maksamiani tuotteita.
Se tässä kuitenkin ihmetyttää, että miten kaikki varastossa olevat tavarat voivat olla yhtäkkiä konkurssipesän omaisuutta? Eihän kirppisfirma niitä ole ikinä edes omistanut! Koko firma on ollut myyntialusta käytetyille vaatteille. Ei kai se niin voi mennä, että jos kirpputori menee konkkaan, niin siellä myynnissä olevat tavarat siirtyvät sillä hetkellä kirpputorin/konkurssipesän omaisuudeksi?! Jos menee, niin kyseessä on lain mahdollistama ryöstö, jossa on taatusti satoja ellei jopa tuhansia uhreja!
Ja miten tällaisen nettipohjaisen myyntialustan voi saada miljoonien velkoihin? On siinä melkoiset sepät pyörittäneet firmaa!
Jostain luin konkurssipesän juristin kommentit, että varaston arvo noin 700 000€, velat about 3M€. Miten toi on edes mahdollista?!
Olikohan sittenkin liian käytetty hintaansa nähden?
Vierailija kirjoitti:
Ihan täyttä spedeilyä koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin konkurssipesän juristin kommentit, että varaston arvo noin 700 000€, velat about 3M€. Miten toi on edes mahdollista?!
Eikös ne oo ottaneet rutkasti velkaa esim. näyttävää mainontaa varten, joka ei sitten kuitenkaan tuottanut tulosta. Vähis on esim. Sanoma medialle auki 200 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin menin tekemään tilauksen päivää ennen konkurssia. Muutama kymppi meni nyt sitten hukkaan, sillä en odota koskaan näkeväni maksamiani tuotteita.
Se tässä kuitenkin ihmetyttää, että miten kaikki varastossa olevat tavarat voivat olla yhtäkkiä konkurssipesän omaisuutta? Eihän kirppisfirma niitä ole ikinä edes omistanut! Koko firma on ollut myyntialusta käytetyille vaatteille. Ei kai se niin voi mennä, että jos kirpputori menee konkkaan, niin siellä myynnissä olevat tavarat siirtyvät sillä hetkellä kirpputorin/konkurssipesän omaisuudeksi?! Jos menee, niin kyseessä on lain mahdollistama ryöstö, jossa on taatusti satoja ellei jopa tuhansia uhreja!
Ja miten tällaisen nettipohjaisen myyntialustan voi saada miljoonien velkoihin? On siinä melkoiset sepät pyörittäneet firmaa!
Tietysti yrityksellä on kuluja. Työntekijöiden palkat sivukuluineen, varastotilan ylläpito, vakuutukset, nettisivutila, markkinointi ym. Ei tietenkään ainoa rahaliikenne ole myyjien ja ostajien suuntaan. Oletko lukenut myymisen ehtoja silloin, kun laitoit tuotteet myyntiin?
Olen eri, mutta itse maksan joskus käytetystä enemmän sillä lailla että jos vaikka etsin t-paitaa niin ostan käytetyn paidan joka on silkkiä, pellavaa tms vähän kalliimpaa luonnonmateriaalia, kuin että ostan halvemman joka on polyesterisekoitetta tai elastaani-puuvillaa. Mutta toki sitä en erityisesti pyri tekemään että jos on uusi pellavapaita ja käytetty pellavapaita niin haluan maksaa käyetystä enemmän.