vähänkäytetty.fi konkkaan
Mitä nyt, mistä ostan vaatteet ja muut?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010555822.html
Kommentit (102)
Käytän nykyään onneksi vain zadaata. Pelkkää laatua ja myyjät arvostellaan niin yhtään hutia ei ole tullut.
Ikävä juttu, olen tehnyt parhaat vaatelöytöni Vähänkäytetystä. Pari virheostostakin tullut. Myyntituottoja saanut useita satoja euroja.
Vähiksen olisi kannattanut hyväksyä myyntiin vain hyviä, uudenveroisia ja uusia tuotteita, pois kokonaan heikompi kama. Toisekseen olisi kannattanut luoda jokin yhtenäistetty kokoluokitus ja edellyttää, että esim paidoista kerrotaan kainalo-kainalo mitta ja housuista vyötärön leveys sentteinä. Kolmannekseen olisi voinut hylätä kaikki ilmoitukset, joissa oli sumeat kuvat.
Kaikki on siirtyneet käyttään Vintediä mikä onkin paljon kätevämpi, nopeampi ja nykyaikainen. Vähänkäytetty ei mitenkään pärjää kilpailussa tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on siirtyneet käyttään Vintediä mikä onkin paljon kätevämpi, nopeampi ja nykyaikainen. Vähänkäytetty ei mitenkään pärjää kilpailussa tuolle.
Eihän se ole pärjännyt millekään. Uutisen mukaan tehnyt tappiota perustamisesta lähtien eli vuodesta 2014.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä myyntitulot? Saako myyjät rahansa nostettua enää sieltä?
Konkurssissa kaikki rahat jäädytetään ja velkojat laitetaan jonoon. Isot velkojat saa saatavansa ensin. Yleensä kuluttajat ei saa mitään.
Verottaja saa omansa ekaks, muut jos jotain jää. Kuluttaja jää nuolemaan näppejään.
Itse tilasin, kirppiskamaa kalliimpia vaatteita eivätkä nimensäveroisesti mitään vähänkäytettyjä ja suht kalliit postimaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä aina saanut vähänkäytetyltä rahat ihan viikon sisällä. Harmittaa kun lähtee kiva paikka ostaa ja myydä vaatteita. Mites jos jokainen suomalainen ostaisi sieltä nyt 5 eurolla tai suuremmallakin rahalla jotain. Pelastuisi koko paikka. Saisivat velkansa maksettua ja homma jatkuisi.
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa vain maksamisen ilosta jos liikeidea ei ollut kannattava = konkurssi? Jokainen suomalainen, kaikkea sitä kanssa ehdotetaan!
Niinpä ja se olis vain väistämättömän siirtämistä eteenpäin ja tekohengitystä. Jokainen joka vähänkin tajuaa bisneksestä jotain, tietää että vaikka se pelastuisi nyt, samassa tilanteessa se olisi taas hetken päästä. Tuo firma on tehnyt tappiota koko olemassaolonsa ajan enkä näe miten se muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmin paikka, 10 vuoden työn jälkeen olisin toivonut, että onnistuu.
Kyllähän tuon valitettavasti näki heti alussa että ei voi mitenkään saada kannattavaksi. Alusta saakka tilitykset takunneet. Ei näitä nettikirppiksiä pysty ylläpitämään jokin erillinen yritys vaan jokaisen on itse myytävä ja postitettava. Tai sitten kivijalassa myytävä. Ikävää tietysti konkurssiin päätyminen mutta vähän ylioptimistista edes aloittaa. Tuotteiden hinnat nousee liki uusien tasolle kun oma osuus niistä myynneistä on otettava.
Toinen mitä on tullut seurattua, huolestuneena, on kässäkirppis.
En tästä jutusta välttämättä ymmärrä, mutta vähänkäytetyn idea oli että halvat, muutaman euron tuotteet, myyjät voivat myydä eri puolilta Suomea sillä samalla yhdellä postimaksulla, jolloin on mahdollista että ostaja ostaa Tamperelaisen, Oululaisen, Helsinkiläisen, myyjän tuotteet samalla postimaksulla. Vähänkäytetty koko ajan tarjosi etua että ostamalla 7-10 tuotetta saa postimaksunkin ilmaiseksi.
Isoin ongelma mielestäni oli että yksittäiset myyjät saivat itse laatia villisti ilmoituksensa täysin puutteelisesti, vaatteen lapussa oleva koko mainitaan (jos viitsitään), mutta ei todellisia mittoja, ja kuntoarvio on ihan sinnepäin, ja usein tuotteet ovat jo heikkoresoluutioisissa kuvissa silmin nähden kulahtaneen näköisiä, joita ei kilpailija myynyt niin huonokuntoisia koskaan.
Ihmettelen, jos palautuksia ei tullut mielettömästi ja lisäksi vähänkäytetty otti vain todella pienen siivun myyntituloista, jos myyjä itse laati ilmoituksen, toisin kuin kilpailijalla, jolla lähes kaikki myyntitulot menevät kaupalle (joka tekee ison työn kun setvii lähetykset, että tuotteet ovat puhtaita ja ok, ovat alkuperäisiä!, hinnoittelee niin että menevät kaupaksi (monet menevät silti vasta -60%, jos sittenkään, ei vain kelpaa edes lähes ilmaiseksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä myyntitulot? Saako myyjät rahansa nostettua enää sieltä?
Konkurssissa kaikki rahat jäädytetään ja velkojat laitetaan jonoon. Isot velkojat saa saatavansa ensin. Yleensä kuluttajat ei saa mitään.
Verottaja saa omansa ekaks, muut jos jotain jää. Kuluttaja jää nuolemaan näppejään.
Onneksi siellä ei ollut enää tässä loppuvaiheessa edes mitään ostettavaa, oli kyllä lumppua varasto täynnä, mutta ei mitään järkevää. Kyllä harmittaisi jos olisi tilannut viimeisten tarjouskirjeiden mukaisesti ison läjän vaatteita, jota sitten ei koskaan saa, ja rahatkin jäisivät sinne ( jos ei ole joku luottokorttiturva saamattomien lähetysten osalta).
Vähänkäytetty oli sekava ja myytävistä tuotteista huonot kuvat ja paljon huonoa (kulunutta, vanhanaikaista) tavaraa. Hankala siis seuloa ne hyvät joukosta. Siksi en ihmettele ettei pärjännyt kiristyvässä kilpailussa.
Kommentoin jo toiseen keskusteluun, mutta laitetaanpa tännekin että luulen että iso kuormitus on kun sinne vähikselle on lähetetty hirveästi huonoa/vanhanaikaista tavaraa. Toinen miinus oli puutteelliset tuotetiedot, mihin ei voi kysyä tarkennuksia. Mieleeni jäi joku bikbokin sifonkipaita 5e jonka kuvauksessa luki että materiaalista ei tietoa mutta todennäköisesti silkki. No joo, ei varmasti ole silkkiä nähnytkään.
Zadaa on ollut hyvä. Siellä voi aina kysellä myyjältä, jos on lisäkysymyksiä. Toki ei voi yhdistellä eri myyjien tuotteita, ja tulee matkahuollon pakettina 5,5. Olen myynyt ja ostanut. Kerran myyjä huijasi minkä huomasin liian myöhään kun olin jo laittanut viisi tähteä, eli tarkkana kannattaa olla sielläkin.
Ei ihmisillä ole tässä taloustilanteessa varaa ostella huvikseen muiden lumppuja kun omiakin pitäisi saada myytyä. Tarpeeseen ostajia on tietenkin, mutta varmasti sellainen muuten vain shoppailu on vähentynyt.
Voiko tuolta vielä tilata tavaraa vai onko riski maksaa, tuleeko tuotteet? Luulisi, että varastot kuitenkin haluavat myydä tyhjiksi, mutta pelottaa nyt ostaa vaikka haluttaisi tavallaan auttaakin tilannetta. Nettisivut ainakin vielä toiminnassa normaalisti.
Itse mielummin ostan käytettynä ja maksan enemmän kuin uudesta. Yhtään uutta vaatetta tai tavaraa en meidän perheelle halua ostaa, maailma on täynnä ihmisiä jotka niin tekee ja oma omatunto ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli jo pitkään merkit nähtävillä. Alkuvuodesta viimeksi laitoin sinne vaatteita myyntiin, kaikki meni kaupaksi. Ekan tilityspyynnön tein maaliskuussa, lopulta rahat tuli toukokuun lopulla.
Mulla on rahat vieläkin saamatta, tein tilityspyynnön 50 eurosta 1.5. ja sen jälkeen olen myynyt vielä noin 30 euron edestä. Sinne jäi sekä rahat että myymättä jääneet vaatteet, en tule saamaan niitä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Itse mielummin ostan käytettynä ja maksan enemmän kuin uudesta. Yhtään uutta vaatetta tai tavaraa en meidän perheelle halua ostaa, maailma on täynnä ihmisiä jotka niin tekee ja oma omatunto ei kestä.
Mutta miksi maksaa enemmän kuin uudesta?
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuolta vielä tilata tavaraa vai onko riski maksaa, tuleeko tuotteet? Luulisi, että varastot kuitenkin haluavat myydä tyhjiksi, mutta pelottaa nyt ostaa vaikka haluttaisi tavallaan auttaakin tilannetta. Nettisivut ainakin vielä toiminnassa normaalisti.
Sitä minäkin pohdin; samadta syystä. - En ole varmuuden vuoksi uskaltanut. Periaatteessahan kaikki raha ninkä se saa on hyväksi, koska vain rahalka se voi maksaa velkoja pois Mut toisaalta rahaa tulisi tulla niin paljon, että sillä on varaa tilattuja tuotteita, eikä kasvata niin tappiotaan lisää... Erityisen ikävää niille, jotka ovat vasta toimittaneet tavaraa myyntiin ja odottavat saavansa niustä, ainakin osasta hyvän hinnan...
Sellpy on hyvin sanan tyyppinen, mutta toimivampi. Siellä on myös lähinnä hyvälaatuisia tuotteita ja hyvät kuvat, osaavat lajittelijat. Mielestäni kirppismestaritoiminta sekoitti vähänkäytetyn konseptit kokonaan ja tietysti liika laajeneminen.
Milloinhan Emmy menee konkkaan? Toiminta ei voi olla kannattavaa.
Lähettivät uutiskirjeen sähköpostiin tiedottaen samasta asiasta
Toisaalta en ylläty. Joskus ostin sieltä lasten juhlavaatteita jotka eivät vastanneet kuvia ja kuvauksia. Olivat juhliin käyttökelvottomat eli reikäiset ja kravattikin oli permanenttitussilla sotkettu
Myin sitä kautta myös joskus ja useita myyntivaatteita 'katosi' heidän varastoltaan josta sai vääntää pidemmän aikaa. Onneksi olin ottanut kuvat kaikista myyntiin menevistä tuotteista ja laskenut vaatemäärät ennen yritykselle postitusta. Olin tarkastanut että kaikki täysin ehjä ja hyväkuntoisia. Määrä jonka laittoivat sivustolleen oli pienempi ja en olisi sitä tajunnut ellen olisi ennakoinut omin kuvin ja laskemisin. Tuli kalliimmaksi lopulta se että maksoin siitä että postittivat myyntituotteeni minulle takaisin jotka lahjoitin tuttavalle jolla pieni lapsi