Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla huumorintajuttomia lapsia?

Vierailija
02.02.2007 |

Meillä on perusihana uusioperhe, jossa minun kolme edellisestä liitosta olevaa lasta.

Vanhin tyttöni on aina ollut luonteeltaan herkkä ja aika ujokin, ainakin vieraiden ihmisten joukossa. Tyttö on siis nyt 9v. , ja olen ruvennut välillä miettimään miten erilainen hän on meihin muihin verrattuna.

Hassuttelemme paljon omalla porukalla, mutta tämä tyttö usein jotenkin vetäytyy tilanteesta, tai on ikäänkuin sivusta seuraaja. Harvoin hän nauraa, ja jos yritän saada häntäkin edes joskus hymyilemään, niin usein katsoo minua kuin hölmöä.

Hän loukkaantuu hurjan helposti, jos esim. laulan jotain laulua ja sovellan hänen nimensä laulun sanoihin, siis ei mitään loukkaavaa, vaan muiden lasten kohdalla saan lapset nauramaan näillä hassuttelulauluilla.

Hänestä ei myöskään saa ottaa valokuvia ja eilen sai siepit kun olin kuvannut puhelimella pätkän, jossa myös hän näkyi.

Tyttöä on rakastettu, tuettu ja rohkaistu kaikissa asioissa. Eikä ilman huomiota ole takuulla jäänyt.

Tiedän tietenkin että ihmisiä on erilaisia ja kaikkia kunnioitan kovin paljon, mutta mietinkin nyt vaan että onko muilla lapsilla tälläisiä luonteita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla ikävaiheeseen liittyvä asia. Ei haluta leikkiä ' lapsellisia' lauluja tms. Menee ohi ajallaan

Vierailija
2/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on ehkä aina ollut hiukan tosikompi kuin muut lapseni, tai minä itse. Ehkä siis on vaan luonteenpiirre, mutta välillä ns. harmittaa lapseni lapsuus, koska ajattelen ehkä, että hän ei ole onnellinen tms. Pitäisi kai yrittää hyväksyä hänen kaikki luonteenpiirteensä, myös tämä jurrikkamaisuus.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut kamalan huolehtivainen ja ujohko, loukkaantuu todella herkästi ja kamalan herkkä. Itku on herkässä ja välillä täytyy todella pysähtyä miettimään kun toiset nauraa jutuille ja hänelle samasta jutusta tulee paha mieli, mútta oikein ihana lapsi on ja se on vaan hänen luonteenpiirteensä joka täytyy ottaa samalla tavalla huomioon kuin muidenkin piirteet kaikkine hyvine ja huonoine puolineen :) Ja kaikkia on rakastettu varmasti yhtä paljon ja kaikille on aikaa annettu samalla tavalla.

Vierailija
4/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan ikään kuuluva vaihe. Mulla se taisi kestää muutaman vuoden... Olen kyllä ehkä tietyissä asioissa vähän tosikko edelleen.

Vierailija
5/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapset on huumorintajuttomampia kuin yhteinen lapsemme. Johtuneekohan siitä että mieheni on mielestäni melko huumorintajuton. Yhteinen lapsi on vasta 8 kk ja nyt jo ihan älyttömän huumorintajuinen. Ainakin mielestäni :)

Vierailija
6/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanoin jo kun hän oli 7 kk:n ikäinen että tällä lapsella ei ole huumorintajua. Meillä siis on muita lapsia myös. Olen kovasti yrittänyt kehittää häntä sietämään hassuttelua joka kohdistuu häneen, koska pelkään koulussa tulevia hankaluuksia. On kyllä mielestäni paljon " fiksumpi" ja edellä muita ikäisiään aina ollut. Onko teidän tyttö myös helposti kaiken oppiva ja hyvämuistinen? Ajattelenkin että nämä piirteet varmaan nyt kuuluvat yhteen meidän neidillä, kukaan ei voi olla täydellinen.

Vierailija
7/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitäisi sitä ihan vinksahtaneena.

Mutta meillä pelleillään ja puhutaan hassuja tosi paljon ja lapset ovat sen oppineet. Huvittaa kuunnella, kun kohta 7-vuotias neitimme leikkii tarhakaveriensa kanssa ja hassuttelee, ja aika harva kavereista pysyy kärryillä.

Mutta joo: kai tuo on hyvin perusluonnekysymys. Opittua osin, mutta aika suurelta osin geeneissä.

Siis samaan tapaan kuin vilkkaus/ujous ja muukin temperamentti.

Vierailija
8/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tää on ihan outo tää työpaikan nettiyhteys, kirjaa tosi tiheästi minut ulos)

Vierailija
9/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappiin meni, eli tyttö menestyy koulussa hienosti ja on hyvin taitteellisesti lahjakas. Meillä on varastot pullollaan ja seinät täynnä kaikenlaisia taideteoksia mitä hän on vuosien mittaan loihtinut. Olen ajatellut että hän on helposti erakoituva taiteilijaluonne, jolla on välillä vaikeaa sopeutua muiden tosi sosiaalisten ihmisten joukkoon. Toivon vaan että tyttö ei itse kärsi luonteestaan. Ehkä tämä on enemmänkin äidin ongelma.

ap

Vierailija
10/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumorintajua ja sellaisia joilla " ei ole" . Jos huumorintajut eivat sovi yhteen, niin se onkin jo eri asia. Ehka tyttarenne huumorintaju on vain hyvin erilaista kuin teidan, ja han pitaa eri asioita hauskoina. Tai osoittaa huumorintajuaan hyvin eri keinoin.

Vierailija
11/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on kyllä ihan totta.

Tosin musta tuntuu, että tytöstä saa kyllä hakemalla hakea minkäänlaista huumorintajua, mutta ehkä en ole vielä löytänyt sitä punaista lankaa, joka saisi hänetkin käkättämään, tai edes hihittelemään.

ap

Vierailija
12/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kakattamalla. En silti pida siita, etta lapsi siita syysta leimataan huumorintajuttomaksi.

Vierailija
13/13 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin kaikki muka olisi yhtä huumorintajuisia, mutta huumori vaan erilaista. Kakkan marjat. Ei kaikki ole. Mun mies esim. on tosikko eikä sille vaan voi mitään. On pihalla kun me lasten kanssa hassutellaan. Telkkariohjelmistakin hänelle täytyy selittää nopeat tilannekomiikkakohdat. Onko kaikki muka yhtä musikaalisiakin, mutta se ilmenee vaan eri tavoin? Tai kaikki yhtä matemaattisesti lahjakkaita? Miksi muka huumori olisi jotain missä kaikki on yhtä lahjakkaita, mutta toiset vain ilmaisee sen eri tavoin (ja mikähän se tapa sitten on???) MUTTA: toinen ei ole huonompi/parempi - sitähänse ei tarkoita.